MiG-35 Μαχητικό-βομβαρδιστικό πολλαπλού ρολού

MiG-35 Μαχητικό-βομβαρδιστικό πολλαπλού ρολού © Konstantinos Panitsidis
Φωτογραφικό αρχείο Κ. Πανιτσίδη

Σε αριθμούς  Με φακό  Video

MiG-29M2 (MiG-35 - έκδοση εξαγωγής)

To MiG-35 πρόκειται να είναι το υποψήφιο ρωσικό αεροσκάφος για την κάλυψη του διαγωνισμού της Ινδικής Αεροπορίας για την αγορά 126 νέων μαχητικών αεροσκαφών. Τα παραπάνω δήλωσε ο Ρώσος υπουργός Αμύνης Sergei Ivanov, κατά τη διάρκεια επίσημης επίσκεψής του στην Ινδία. To MiG-35 αναμένεται να ανταγωνιστεί τα αμερικανικά F-16 Adv. και F/A-18E/F, το σουηδικό JAS-39 Gripen, το γαλλικό Rafale και το Eurofighter. Η συγκεκριμένη προμήθεια μπορεί να ανέλθει σε ύψος έως και 10 δισ. δολ. σύμφωνα με πηγές στην Ινδική Αεροπορία.

Το MiG-35 αποτελεί μια διθέσια δικινητήρια έκδοση με βάση το MiG-29M2, εξοπλισμένο με κινητήρες RD-33MΚ ή «MKV». Πρόκειται για ένα σύγχρονο κινητήρα με μετάκαυση,  με αυξημένη ώση κατά 7%, φέρει αυτόματο ψηφιακό σύστημα (FADEC) ενώ διαθέτει διπλάσια επιχειρησιακή ζωή και μειωμένο επιχειρησιακό κόστος. Επίσης η έκδοση αυτή μπορεί να εφοδιαστεί με μηχανισμό μεταβολής διεύθυνσης ώσης (με κίνηση ±15ο ως προς όλους τους άξονες).

Το κόκπιτ του MiG-35 είναι εξοπλισμένο με επτά ψηφιακές έγχρωμες οθόνες πολλαπλών λειτουργιών, εκ τον οποίων οι τέσσερις,  στο οπίσθιο κόκπιτ. Πρώτη επίσημη εμφάνιση του αεροσκάφους πραγματοποιήθηκε στην αεροπορική έκθεση AeroIndia 2007 που πραγματοποιήθηκε το Φεβρουάριο του 2007.

To MiG-35 διαθέτει διάφορα συστήματα:

-υψηλή μάχιμη αποτελεσματικότητα υπό ακραίες συνθήκες
-άριστες πτητικές επιδόσεις
-πολύ καλή  τεχνική εκμετάλλευση σκάφους (ασφάλεια και αξιοπιστία)
-χαμηλό κόστος εκμετάλλευσης
-φέρει σύστημα εναέριου ανεφοδιασμού
-ψηφιακό σύστημα ελέγχου πτήσης με τρία ψηφιακά κανάλια και τετραπλό εφεδρικό σύστημα.
-το κοκπιτ φέρει ψηφιακές οθόνες  πολλαπλών λειτουργιών με χειριστήρια τύπου HOTAS.
-ραντάρ τύπου Zhuk-AE
-σύγχρονα συστήματα ναυτιλίας, επικοινωνίας, αντίμετρα και αερομεταφερόμενα ατρακτίδια αναγνώρισης.
-στο Α/φος μπορεί εύκολα να προσαρμοστεί εξοπλισμός δυτικής προέλευσης
.

ΣΥΣΤΗΜΑΤΑ ΑΕΡΟΣΚΑΦΟΥΣ

Ραντάρ Zhuk-AE © Konstantinos Panitsidis

Ραντάρ Zhuk-AE  © Konstantinos Panitsidis

Ραντάρ Zhuk-AE: Πρόκειται για ένα ραντάρ  «Passive Phased Array Radar» πολλαπλών ρόλων, με ικανότητα να παρακολουθεί 30 στόχους και να εγκλωβίζει ταυτόχρονα 2-6 από αυτούς, σε μια απόσταση περίπου 130 km. Το βάρος του συστήματος ανέρχεται περίπου στα 220-240 kg, με βάρος κεραίας  105 kg. Η διάμετρος της κεραίας είναι περίπου 575 mm, και αποτελείται από 680 υπομονάδες πομπών-δεκτών (transmit-receive module). Ισχύς παλμού  3,6 kW. Απαιτουμένη ισχύς 5-6 kW.

Οι κυριότερες λειτουργίες είναι:

Διαμορφώσεις αέρος-αέρος: 
Ανίχνευση εναέριων στόχων βάση ιεράρχησης απειλών..  
Πολλαπλός εγκλωβισμός στόχων, ενώ συνεχίζεται η έρευνα (MTWS).
Παροχή βλητικών πληροφοριών για εκτέλεση κλειστής αερομαχίας.  
Εγκλωβισμός και προσβολή ελικοπτέρων σε μικρό ύψος (ακόμα και όταν αυτά βρίσκονται σε κατάσταση αιώρησης). 
Ανάλυση εχθρικού σχηματισμού. 


Διαμορφώσεις αέρος-εδάφους/ επιφανείας: 
Χαρτογράφηση εδάφους, αναγνώριση στόχων εδάφους με όξυνση
της δέσμης ντόπλερ και δυνατότητα «παγώματος» της εικόνας.  
Αποστασιομέτρηση στόχων στο έδαφος. 
Παρακολούθηση δύο στόχων στο έδαφος.  
Ανίχνευση σταθερών, κινούμενων στόχων και θαλάσσιων στόχων κατά προτεραιότητα.

OLS-UE © Konstantinos Panitsidis

OLS-UE © Konstantinos Panitsidis

 

Ηλεκτρο-οπτικός σταθμός εμπρόσθιου ημισφαιρίου, τομέας έρευνας ±90  κατά αζιμούθιο και -15 / + 60 μοίρες γωνίας προσβολής του αεροσκάφους Αποτελείται από σύστημα υπέρυθρης ανίχνευσης, TV και λέιζερ μέτρησης απόστασης. Μπορεί να εγκλωβίζει στόχους σε απόσταση 15 km στο εμπρόσθιο ημισφαίριο, ενώ στο οπίσθιο ημισφαίριο, 45 χλμ.

OLS-K © Konstantinos Panitsidis

OLS-K © Konstantinos Panitsidis

 

OLS-K Ηλεκτρο-οπτικός σταθμός «κυκλικής» έρευνας του κάτω ημισφαιρίου, αποτελούμενο από σύστημα υπέρυθρης ανίχνευσης και ιχνηλασίας, TV,  και ένα αποστασιόμετρο λέιζερ και λέιζερ ανίχνευσης "σημείου". Μέγιστη εμβέλεια σάρωσης στόχου: άρμα μαχης 20 km, άκατος 40 km. Συνολικό βάρος ατρακτιδίου 110 kg.

 

SOAR © Konstantinos Panitsidis

SOAR © Konstantinos Panitsidis

 

SOAR. Σταθμός ανίχνευσης βλημάτων. Το MiG-35 φέρει δυο συστήματα ανίχνευσης εκ των οποίων το ένα βρίσκεται πίσω από την καλύπτρα του σκάφους και παρέχει την προστασία του πάνω ημισφαιρίου, ενώ το δεύτερο σύστημα βρίσκεται σε ένα ατρακτιδιο το οποίο τοποθετείται στην αριστερή πλευρά του αεραγωγού και παρέχει προστασία στο κάτω ημισφαίριο. Μέγιστη σάρωση βλημάτων τύπου «αέρος-αέρος», 30 km, αντιαεροπορικά συστήματα, 50 km, Φορητά Αντιαεροπορικά Συστήματα Βλημάτων, 10 km. Το βάρος του συστήματος ανέρχεται στα 9,5 kg.

 

SOLO © Konstantinos Panitsidis

SOLO © Konstantinos Panitsidis

 

SOLO: Σταθμός ανίχνευσης ακτινοβολίας λέιζερ. Φέρει δυο συστήματα και είναι εγκαταστημένα στα ακροπτερύγια της πτέρυγας (αριστερά και δεξιά) και παρέχει προστασία σχεδόν προς όλες τις κατευθύνσεις. Μέγιστη εμβέλεια εντοπισμού ακτινοβολίας λέιζερ,  30 km. Το βάρος του συστήματος είναι 800 γραμμάρια.




Τεχνικά χαρακτηριστικά

ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΗΣ OKB MiG
ΧΩΡΑ Ρωσία
ΤΥΠΟΣ
Μαχητικό πολλαπλού ρολού
ΠΛΗΡΩΜΑ 2, άτομα
ΠΡΟΩΘΗΤΙΚΟ ΣΥΣΤΗΜΑ Δύο στροβιλοανεμιστήρες διπλής ροής RD-33(ΜΚ) σειράς 3Μ
Μέγιστη ώση, kgf 2x8.800 (2x9.000)
ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ  
Με το σωλήνα Pitot, m 17,32
Ύψος αεροσκάφους, m 4,73
Εκπέτασμα πτέρυγας, m 12,00
Επιφάνεια πτέρυγας, m2 38,00
ΒΑΡΗ  
Μέγιστο βάρος απογείωσης, kg 23.500
Κανονικό βάρος απογείωσης, kg 17.500
Βάρος κενό, kg -
Εσωτερικά μεταφερόμενα καύσιμα, kg 4.800
Βάρος οπλικού φορτίου, kg 6.500
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ  
Μέγιστη ταχύτητα, km/h 2.100
Μέγιστη ταχύτητα σε χαμηλό ύψος, km/h 1.400
Εμβέλεια σε χαμηλό ύψος, km -
Εμβέλεια σε μεγάλο ύψος, km 2.000
Εμβέλεια με 3 εξωτερικές δεξαμενές καυσίμου, km 3.000
Με εναέριο ανεφοδιασμό + 3 εξωτερικές δεξαμενές καυσίμου, km 6.000
Επιχειρησιακή οροφή, m 17.500
Όρια φόρτισης, g 9
ΟΠΛΙΣΜΟΣ Ένα πυροβόλο GSh-301 των 30 mm, με 100 βλήματα. Φορείς μεταφοράς οπλισμού: 9. Δυνατότητα μεταφοράς μέχρι 2 βλήματα αέρος-αέρος αυξημένης εμβέλειας R-27 ή 4 βλήματα R-27 ή 8 βλήματα R-77 ή 8 βλήματα R-73 μέχρι 6 βλήματα αέρος-επιφάνειας Kh-29T/L ή Kh-25ML ή 4 βλήματα Kh-31A μέχρι 6 βλήματα αντι-ραντάρ Kh-25MP ή 4 βλήματα Kh-31P. Αεροπορικές βόμβες 6xKAB-500Kr. Μη κατευθυνόμενες ρουκέτες μέχρι 4 καλάθια τύπου B-13 ή B-8.





Φωτογραφίες MiG-35