
Το 1990 έκανε την εμφάνιση της μια νέα έκδοση του Foxhound με την ονομασία MiG-31M. Η ύπαρξη της νέας έκδοσης αποκαλύφτηκε από μια σειρά φωτογραφιών που παρουσιάστηκαν κατά τη διάρκεια των συνομιλιών για τον αφοπλισμό μεταξύ των δύο υπερδυνάμεων. Εξωτερικά δεν υπήρχαν μεγάλες διαφορές από το αρχικό μοντέλο εκτός από την υιοθέτηση μεγαλύτερων επεκτάσεων στο χείλος προσβολής των πτερύγων για αύξηση της περιορισμένης ευελιξίας σε υψηλές γωνίες προσβολής (ΑΟΑ).
Οι τροποποιήσεις στην άτρακτο επέφεραν την αύξηση του μέγιστου βάρους απογείωσης από 46.200kg σε 52.000 kg σε συνδυασμό με την αύξηση του εσωτερικά μεταφερόμενου καυσίμου κατά 300 lt. To σύστημα ελέγχου πτήσης αναβαθμίστηκε με την προσθήκη ψηφιακού FBW, ενώ για τον έλεγχο των οπλικών και ηλεκτρονικών συστημάτων τοποθετήθηκαν τρεις οθόνες πολλαπλών λειτουργιών MFDs στην πίσω θέση του Χειριστή Οπλικών Συστημάτων (ΧΟΣ). Βελτιώσεις ενσωματώθηκαν και στο ραντάρ το οποίο πλέον διαθέτει αυξημένες διαστάσεις για την κεραία διάταξης φάσης με διάμετρο 1,4μ (έναντι 1,1μ του αρχικού MiG-31). Έτσι το MiG-31M Foxhound Β απέκτησε αυξημένες επιδόσεις με δυνατότητα ταυτόχρονου εγκλωβισμού 6 στόχων ενώ υιοθετήθηκε και η βελτιωμένη έκδοση του βλήματος R-33 (ΑΑ-9). Πλέον μπορούν να μεταφερθούν 6 βλήματα σε σχέση με τα τέσσερα που μετέφερε το αρχικό MiG-31 σε συνδυασμό με νέα ατρακτίδια ECM στα ακροπτερύγια.
Τέλος το πυροβόλο αποφασίστηκε να αφαιρεθεί εντελώς για εξοικονόμηση βάρους καθώς κρίθηκε ότι το MiG-31 δεν προβλέπεται όπως εξηγήσαμε να εμπλακεί σε κλειστές αερομαχίες. To MiG-31M παρουσιάστηκε δημόσια για πρώτη φορά στο αεροπορικό σαλόνι του Μπουρζέ στο Παρίσι το 1991 σε μια προσπάθεια για την προσέλκυση παραγγελιών από υποψήφιους πελάτες στη διεθνή αγορά. Οι Ρώσοι αν και κέρδισαν τότε τις εντυπώσεις δεν κατάφεραν όμως να προσελκύσουν παραγγελίες καθώς η τιμή του αεροσκάφους εξακολούθησε να παραμένει ιδιαίτερα υψηλή. Σύμφωνα με στοιχεία που αποκαλύφτηκαν έπειτα από ενδιαφέρον που εκδήλωσε η Συρία για την απόκτηση του τύπου το 1986, το κόστος ανά μονάδα για κάθε MiG-31 έφτανε τα $40 εκατ. To MiG-31 Μ δεν μπήκε ποτέ σε παραγωγή, ενώ όλα τα παλαιότερα Foxhound μετατρέπονται σταδιακά σε MiG-31BM ενσωματώνοντας τεχνολογία που προοριζόταν για το MiG-31Μ.
Τεχνικά χαρακτηριστικά
ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΗΣ | OKB MiG |
ΧΩΡΑ | Ρωσία |
ΤΥΠΟΣ |
Αναχαιτιστικό μακράς ακτίνας δράσης
|
ΠΛΗΡΩΜΑ | 2, άτομα |
ΠΡΟΩΘΗΤΙΚΟ ΣΥΣΤΗΜΑ | Δύο στροβιλοκινητήρες διπλής ροής, D-30F-6M |
Μέγιστη ώση, kgf | 2x16.500 |
ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ | |
Με το σωλήνα Pitot, m | 22,69 |
Ύψος αεροσκάφους, m | 6,15 |
Εκπέτασμα πτέρυγας, m | 13,46 |
Επιφάνεια πτέρυγας, m2 | 61,60 |
ΣΥΣΤΗΜΑ ΠΡΟΣΓΕΙΩΣΗΣ | Ανασυρόμενο με δίδυμο ριναίο σκέλος και δύο τροχούς σε σειρά στα κύρια σκέλη. |
Μεταξόνιο, m | 7,11 |
Μετατρόχιο, m | 3,630 |
ΒΑΡΗ | |
Μέγιστο βάρος απογείωσης, kg | 52.000 |
Κανονικό βάρος απογείωσης, kg | - |
Βάρος κενό, kg | 21.900 |
Εσωτερικά μεταφερόμενα καύσιμα, kg | - |
Βάρος οπλικού φορτίου, kg | 9.000 |
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ | |
Μέγιστη ταχύτητα (σε μεγάλο ύψος M=2,83), km/h | 3.000 |
Μέγιστη ταχύτητα σε χαμηλό ύψος, km/h | - |
Εμβέλεια, km | 3.000 |
Επιχειρησιακή οροφή, m | 20.600 |
Όρια φόρτισης, g | 5 |
ΟΠΛΙΣΜΟΣ | Δυνατότητα μεταφοράς μέχρι 6 βλήματα αέρος-αέρος R-37 ή R-33S ή 4 βλήματα R-77 (RVV-AE) |