Il-38 May Ανθυποβρυχιακό-ναυτικής συνεργασίας

Il-38 May Ανθυποβρυχιακό-ναυτικής συνεργασίας. Πρώτη πτήση: 1961
-

Σε αριθμούς  Με φακό  Video

Όνομα κατά ΝΑΤΟ: May
 

Το ανθυποβρυχιακό-ναυτικής συνεργασίας αεροσκάφος Il-38 May αποτελεί μετατροπή του πολιτικού επιβατικού Il-18. Το πρωτότυπο πραγματοποίησε την παρθενική πτήση το 1965, και την ένταξη του στο ναυτικό το 1967. Πρόκειται για ένα τετρακινητήριο , χαμηλοπτερυγο αεροσκάφος. Η καρδιά του ηλεκτρονικού εξοπλισμού είναι το σύστημα Bercut (Bercut-38) με δυο ισχυρούς υπολογιστές Plamya (CVM-264). Με το ραντάρ τοποθετημένο σε θόλο κάτω από το ρύγχος την δυνατότητα εντόπισης του υποβρύχιου όταν είναι ακόμα σε βάση περισκόπιου επίσης και πλοία επιφάνειας. Όλο το σύστημα το χειρίζονται δυο χείριστες. Το σύστημα αυτό είναι ανώτερο του αντιστοίχου P-3C Orion που διαθέτει το σύστημα A-NEW, και απασχολεί μέχρι και πέντε χείριστες. Στο ουραίο τμήμα του αεροσκάφος βρίσκεται η ράβδος μαγνητόμετρου (MAD-Magnetic Anomaly Detector), στο κεντρικό τμήμα της δομής βρίσκεται το διαμέρισμα οπλισμού για μεταφορά πλήρους σειράς ανθυποβρυχιακών τορπίλων, βόμβες βυθού, ναρκών και άλλων οπλών). 
Ο κύριος ρόλο του αεροσκάφος είναι η ερευνά, εντόπιση, παρακολούθηση και την καταστροφή των υποβρύχιων ακόμα και υπό ακραίες συνθήκες, ενεργώντας αυτόνομα από την βάση του μέχρι και 2000 km.

Κατά την ερευνά τον υποβρύχιων χρησιμοποιούν τον εξής εξοπλισμό:

Ραδιοσημαντήρες (RGB-1, RGB-2,RGB-3) η καθοδηγούμενη-βόμβα σημάτων (OMAB-25-12D), μαγνητόμετρο (APM-60 η APM-73) με το συνδυασμό του ραντάρ.
Για την καταστροφή των υποβρύχιων χρησιμοποιούν ειδικές τορπίλες AT-2 (αναπτύχθηκαν ειδικά για το Il-38), βόμβες βυθού και νάρκες. 
Για ερευνά και την εντόπιση των υποβρύχιων το αεροσκάφος μεταφέρει συνολικά μέχρι 216 ραδιοσημαντήρες RGB-1, ερευνάς και κρούσης-144 RGB-1, 10 RGB-2, 3 RGB-3 η 2 τορπίλες.
Συνολικά κατασκευάστηκαν 65 αεροσκάφη μέχρι το 1972. Το 1977 η Ινδία απόκτησε 5 Il-38May. Σήμερα το ναυτικό στην δύναμη του διαθέτει μερικές δεκάδες Il-38 May.




Σχέδιο τριών όψεων

Il-38 May © Konstantinos Panitsidis




Τεχνικά χαρακτηριστικά

ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΗΣ OKB Ilyushin 
ΧΩΡΑ Ρωσία
ΤΥΠΟΣ
Ανθυποβρυχιακό-ναυτικής συνεργασίας
ΠΛΗΡΩΜΑ 7, άτομα 
ΠΡΟΩΘΗΤΙΚΟ ΣΥΣΤΗΜΑ Τέσσερις ελικοστροβιλοκινητήρες AI-20M
Μέγιστη ισχύ, h.p. 4x4.250
ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ  
Μήκος, m 39,60
Ύψος αεροσκάφους, m 10,16
Εκπέτασμα πτέρυγας, m 37,42
Επιφάνεια πτέρυγας, m2 140,00
ΒΑΡΗ  
Μέγιστο βάρος απογείωσης, kg 65.500
Κανονικό βάρος απογείωσης, kg -
Βάρος κενό, kg 33.700
Εσωτερικά μεταφερόμενα καύσιμα, kg 30.000
Βάρος οπλικού φορτίου, kg 5.000
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ  
Μέγιστη ταχύτητα, km/h 650
Ταχύτητα περιπολίας, km/h 350
Ταχύτητα ταξιδιού, km/h -
Επιχειρησιακή οροφή, m 10.000
Εμβέλεια, km 6.200
Ακτίνα δράσης, km -
ΟΠΛΙΣΜΟΣ
Δυνατότητα μεταφοράς τορπίλες των 450 mm, AT-1, AT-2, βόμβες βυθού και άλλων όπλων.