
Όνομα κατά ΝΑΤΟ: May
Το ανθυποβρυχιακό-ναυτικής συνεργασίας αεροσκάφος Il-38 May αποτελεί μετατροπή του πολιτικού επιβατικού Il-18. Το πρωτότυπο πραγματοποίησε την παρθενική πτήση το 1965, και την ένταξη του στο ναυτικό το 1967. Πρόκειται για ένα τετρακινητήριο , χαμηλοπτερυγο αεροσκάφος. Η καρδιά του ηλεκτρονικού εξοπλισμού είναι το σύστημα Bercut (Bercut-38) με δυο ισχυρούς υπολογιστές Plamya (CVM-264). Με το ραντάρ τοποθετημένο σε θόλο κάτω από το ρύγχος την δυνατότητα εντόπισης του υποβρύχιου όταν είναι ακόμα σε βάση περισκόπιου επίσης και πλοία επιφάνειας. Όλο το σύστημα το χειρίζονται δυο χείριστες. Το σύστημα αυτό είναι ανώτερο του αντιστοίχου P-3C Orion που διαθέτει το σύστημα A-NEW, και απασχολεί μέχρι και πέντε χείριστες. Στο ουραίο τμήμα του αεροσκάφος βρίσκεται η ράβδος μαγνητόμετρου (MAD-Magnetic Anomaly Detector), στο κεντρικό τμήμα της δομής βρίσκεται το διαμέρισμα οπλισμού για μεταφορά πλήρους σειράς ανθυποβρυχιακών τορπίλων, βόμβες βυθού, ναρκών και άλλων οπλών).
Ο κύριος ρόλο του αεροσκάφος είναι η ερευνά, εντόπιση, παρακολούθηση και την καταστροφή των υποβρύχιων ακόμα και υπό ακραίες συνθήκες, ενεργώντας αυτόνομα από την βάση του μέχρι και 2000 km.
Κατά την ερευνά τον υποβρύχιων χρησιμοποιούν τον εξής εξοπλισμό:
Ραδιοσημαντήρες (RGB-1, RGB-2,RGB-3) η καθοδηγούμενη-βόμβα σημάτων (OMAB-25-12D), μαγνητόμετρο (APM-60 η APM-73) με το συνδυασμό του ραντάρ.
Για την καταστροφή των υποβρύχιων χρησιμοποιούν ειδικές τορπίλες AT-2 (αναπτύχθηκαν ειδικά για το Il-38), βόμβες βυθού και νάρκες.
Για ερευνά και την εντόπιση των υποβρύχιων το αεροσκάφος μεταφέρει συνολικά μέχρι 216 ραδιοσημαντήρες RGB-1, ερευνάς και κρούσης-144 RGB-1, 10 RGB-2, 3 RGB-3 η 2 τορπίλες.
Συνολικά κατασκευάστηκαν 65 αεροσκάφη μέχρι το 1972. Το 1977 η Ινδία απόκτησε 5 Il-38May. Σήμερα το ναυτικό στην δύναμη του διαθέτει μερικές δεκάδες Il-38 May.
Σχέδιο τριών όψεων
Τεχνικά χαρακτηριστικά
ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΗΣ | OKB Ilyushin |
ΧΩΡΑ | Ρωσία |
ΤΥΠΟΣ |
Ανθυποβρυχιακό-ναυτικής συνεργασίας
|
ΠΛΗΡΩΜΑ | 7, άτομα |
ΠΡΟΩΘΗΤΙΚΟ ΣΥΣΤΗΜΑ | Τέσσερις ελικοστροβιλοκινητήρες AI-20M |
Μέγιστη ισχύ, h.p. | 4x4.250 |
ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ | |
Μήκος, m | 39,60 |
Ύψος αεροσκάφους, m | 10,16 |
Εκπέτασμα πτέρυγας, m | 37,42 |
Επιφάνεια πτέρυγας, m2 | 140,00 |
ΒΑΡΗ | |
Μέγιστο βάρος απογείωσης, kg | 65.500 |
Κανονικό βάρος απογείωσης, kg | - |
Βάρος κενό, kg | 33.700 |
Εσωτερικά μεταφερόμενα καύσιμα, kg | 30.000 |
Βάρος οπλικού φορτίου, kg | 5.000 |
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ | |
Μέγιστη ταχύτητα, km/h | 650 |
Ταχύτητα περιπολίας, km/h | 350 |
Ταχύτητα ταξιδιού, km/h | - |
Επιχειρησιακή οροφή, m | 10.000 |
Εμβέλεια, km | 6.200 |
Ακτίνα δράσης, km | - |
ΟΠΛΙΣΜΟΣ |
Δυνατότητα μεταφοράς τορπίλες των 450 mm, AT-1, AT-2, βόμβες βυθού και άλλων όπλων. |