Κατασκευάστηκαν περισσότεροι από 11700 κινητήρες όλων των εκδόσεων
Παραγωγή: από το 1961
Εφαρμογή σε Αεροσκάφη (εναέρια μέσα): An-24, An-26, An-30
Ο AI-24 είναι ένας ελικοστροβιλοκινητήρας ελικοστρόβιλος μεγάλου υψομέτρου σχεδιασμένος για την εφαρμογή σε επιβατικά και μεταφορικά αεροσκάφη. Η ώθηση του ελικοστρόβιλου δημιουργείται από την ενέργεια των καυσαερίων ως ισχύ στον άξονα που κινεί τον έλικα και των καυσαερίων που παρέχονται υπό την μορφή ώσης.
![]() |
![]() |
| An-24 | An-26 |
![]() |
![]() |
| Ан-30 | An-30, Προωθητικό σύστημα AI-24 (A) |
Τα μέρη του ελικοστρόβιλου: μειωτήρα στροφών, μπροστινό στροφαλοθάλαμο, συμπιεστή, θάλαμο καύσης, στρόβιλο και ακροφύσιο κινητήρα.

Πρόκειται για έναν στροβιλοκινητήρα μόνου άξονα με 10-βάθμιο αξονικό συμπιεστή, σωληνοδακτυλιοειδής θάλαμο καύσης (με 8 εγχυτήρες), τριβάθμιο στρόβιλο, αεριωθούμενο ακροφύσιο κινητήρα (σταθερού τύπου) και επικυκλικό σύστημα μετάδοσης (μηχανισμός) που κινεί τετράφυλλη έλικα μεταβλητού βήματος τύπου VISH AV-72 διαμέτρου 3,9 m, με ταχύτητα περιστροφής στις 1245 στροφές/λεπτό, με απόδοση 88% και το βάρος της έλικας να είναι 265 κιλά.
Τεχνικά χαρακτηριστικά
| ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΗΣ | Ivchenko, ZMKB Progress |
| ΧΩΡΑ | Ρωσία, Ουκρανία |
| ΤΥΠΟΣ |
Ελικοστροβιλοκινητήρας
|
| Εφαρμογή σε Αεροσκάφη (εναέρια μέσα) |
An-24, An-26, An-30
|
| Καύσιμο | TS-1 (GOST 10227-62), T-2 (GOST 10227-62) και τα μίγματα αυτών |
| Έλαιο | Μείγμα λαδιού κατ' όγκο: 75% έλαιο μετασχηματιστών (GOST 982-56) ή MK-8 (GOST 6457-53) και 25% MK-22 ή MS-20 (GOST 1013-49). |
| Ιπποδύναμη στο άξονα έλικα, κατάσταση απογείωσης | 2.550 h.p. |
| Ειδική κατανάλωση καυσίμου, κατάσταση απογείωσης | 0,264 kg/h.p.*h |
| Ιπποδύναμη στο άξονα έλικα, κατάσταση ταξιδιού (H=6.000 m, V=450 km/h) | 1.550 h.p |
| Ειδική κατανάλωση καυσίμου, κατάσταση ταξιδιού | 0,245 kg/h.p.*h |
| Λόγος συμπίεσης κινητήρα, κατάσταση απογείωσης | 6,40 |
| Θερμοκρασία αερίου στην είσοδο σε τουρμπίνα, κατάσταση απογείωσης | 1.150 K |
| Λόγος ροής αέρα, κατάσταση απογείωσης | 13,1 kg/sec |
| Συχνότητα περιστροφής συμπιεστή χαμηλής πιέσεως, κατάσταση απογείωσης | 15.100 rpm |
| ΕΞΩΤΕΡΙΚΕΣ ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ | |
| Διάμετρος κινητήρα | - |
| Ύψος κινητήρα | 1075±5 мм |
| Πλάτος κινητήρα | 677±5 мм |
| Μήκος κινητήρα | 2346±5 мм |
| ΒΑΡΗ | |
| Βάρος κινητήρα | 600 kg |
| Engine overhaul life (before the firist repair) | 3.000 h |
| Ωφέλιμη ζωή κινητήρα | ~22.000 h |
Φωτογραφίες Ελικοστροβιλοκινητήρα AI-24 (A)



