.jpg)
Ο κινητήρας αυτός αναπτύχθηκε την δεκαετία του '90, από την Ρωσική Κουζνετσόβ, με κύριο σκοπό να εξοπλίσουν αεροσκάφη νέας γενιάς (μεγάλης χωρητικότητας: Il-96-500, Il-96MK, Tu-204-200, Tu-214, Tu-330, Tu-230 ), προσφέροντας μειωμένη κατανάλωση καυσίμου και μείωση στον παραγόμενο θόρυβο.
Εμπρόκειται ουσιαστικά για έναν υβρικό κινητήρα μεταξύ ενός στροβιλοελικοφόρου και ενός στροβιλοανεμιστήρα διπλής ροής γνωστό ως ελικοστροβιλοανεμιστήρας (propfan).
Κινητήρας πολλών αντιπεριστρεφόμενων πτερύγιων, υψηλής στρέβλωσης, με υψηλό λόγο παράκαμψης. Ο κινητήρας φέρει διπλή έλικα μεταβλητού βήματος τύπου SV-92, με μια διάμετρο 2,90 μέτρα. Η μπροστινή σειρά του είναι εξοπλισμένη με οκτώ (8) πτερύγια και η πίσω σειρά έχει δέκα (10). Όλος αυτός ο συνδυασμός αποδίδει μέγιστη ώση 18.000 kgf (30.000 h.p. στον άξονα). Το 40% παραγόμενης ισχύος του κινητήρα παράγεται από την μπροστινή σειρά πτερύγιων και το 60% της ισχύος από την πίσω σειρά πτερύγιων.
Η αεριογεννήτρια του κινητήρα αποτελείται από δακτυλιοειδή θάλαμο καύσης και φέρει σχεδίαση τριών αξόνων:
-υπερσυμπιεστή οκτώ (8) βαθμίδων
-αξονικός συμπιεστή χαμηλής πίεσης επτά (7) βαθμίδων
-μονοβάθμιο στρόβιλο υψηλής πίεσης
-μονοβάθμιο στρόβιλο χαμηλής πίεσης
-στρόβιλο ελικοστροβιλοανεμιστήρα τριων (3) βαθμίδων
Με την κατάρρευση της Σοβιετικής Ένωσης το πρόγραμμα αντιμετώπισε οικονομικά προβλήματα και εγκαταλείφθηκε. Το 2014 το πρόγραμμα επανεκκινήθηκε σύμφωνα με της δηλώσεις του γραφείου Κουζνετσόβ.
Τεχνικά χαρακτηριστικά
ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΗΣ | Kuznetsov Design Buream |
ΧΩΡΑ | Ρωσία |
ΤΥΠΟΣ |
Ελικοστροβιλοανεμιστήρας
|
Εφαρμογή σε Αεροσκάφη (εναέρια μέσα) |
Il-96-500, Il-96M, Il-96MK, Tu-204-200, Tu-214, Tu-330, Tu-230
|
Καύσιμο | - |
Έλαιο | - |
Μεγίστη ώση, κατάσταση απογείωσης | 18.000 kgf |
Ειδική κατανάλωση καυσίμου, κατάσταση απογείωσης | 0,230 kg/kgf*h |
Μεγίστη ώση, κατάσταση ταξιδιού, (H=11.000 m, M=0,75) |
3.200 kgf |
Ειδική κατανάλωση καυσίμου, κατάσταση ταξιδιού |
0,490 kg/kgf*h |
Λόγος συμπίεσης κινητήρα, κατάσταση απογείωσης | 28,85 |
Λόγος παράκαμψης, κατάσταση απογείωσης |
16,6 |
Θερμοκρασία αερίου στην είσοδο σε τουρμπίνα, κατάσταση απογείωσης | 1.520 K |
Λόγος ροής αέρα, κατάσταση απογείωσης | 228 kg/sec |
Συχνότητα περιστροφής συμπιεστή χαμηλής πιέσεως, κατάσταση απογείωσης | - |
Συχνότητα περιστροφής συμπιεστή υψηλής πιέσεως, κατάσταση απογείωσης | - |
ΕΞΩΤΕΡΙΚΕΣ ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ | |
Διάμετρος κινητήρα | 2900 mm |
Ύψος κινητήρα | - |
Πλάτος κινητήρα | - |
Μήκος κινητήρα | 5972 mm |
ΒΑΡΗ | |
Βάρος κινητήρα | 3.650 kg |
Ωφέλιμη ζωή κινητήρα | - |
Φωτογραφίες Ελικοστροβιλοανεμιστήρας NK-93