
Στα σοβιετικά και ξένα επιστημονικά περιοδικά επανειλημμένα υπήρξαν δηλώσεις για ιπτάμενα σκάφη που πετούν κοντά στην επιφάνεια, με αναφορές και για το πειραματικό σκάφος έρευνας και διάσωσης ESKA-1.
Πρόκειται για μια ερασιτεχνική κατασκευή, που πέρασε επιτυχώς τον κύκλο των δοκιμών πτήσης, σχεδιάστηκε από τον Evgenie Petrovichem Grunin (σχεδιάστηκε στο Πανεπιστήμιο Μόσχας Μηχανολόγων Πολιτικής Αεροπορίας «MIIGA», τμήμα σχεδιάσεων). Για την εξέλιξη του συμμετείχαν οι μηχανολόγοι A. Gremjatsky, S. Chernyavsky, J. Gorbenko και N. Ivanov.
Οι πτητικές δοκιμές πραγματοποιήθηκαν από τον μηχανολόγο A. Gremjatskim, και έπειτα με πιλότο A.Baluevym. Το πτερυγόπλοιο αυτό, εκτέθηκε σε μια από τις κεντρικές εκθέσεις HTTM και έλαβε χάλκινο μετάλλιο VDNH USSR και επαίνους για τους ιδρυτές του.
![]() |
ESKA-1 Πειραματικό πτερυγόπλοιο. |
Τεχνικά χαρακτηριστικά
ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΗΣ | Grunin, MIIGA |
ΧΩΡΑ | Ρωσία |
ΤΥΠΟΣ |
Πειραματικό πτερυγόπλοιο
|
ΠΛΗΡΩΜΑ | - |
ΠΡΟΩΘΗΤΙΚΟ ΣΥΣΤΗΜΑ | Ένας εμβολοφόρος κινητήρας τύπου M-63 |
Μέγιστη ισχύς, h.p. | 1x32 |
ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ | |
Μήκος, m | 7,8 |
Ύψος, m | 2,50 |
Εκπέτασμα πτέρυγας, m | 6,9 |
Επιφάνεια πτέρυγας, m2 | 13,9 |
ΒΑΡΗ | |
Μέγιστο βάρος απογείωσης, kg | 450 |
Κανονικό βάρος απογείωσης, kg | - |
Βάρος κενό, kg | - |
Εσωτερικά μεταφερόμενα καύσιμα, kg | - |
Βάρος οπλικού φορτίου, kg | - |
Ωφέλιμο φορτίο, kg | - |
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ | |
Μέγιστη ταχύτητα, km/h | 100 / 140 |
Ταχύτητα ταξιδιού, km/h | - |
Επιχειρησιακή οροφή (ύψος πτήσης), m | 0,3 έως 1,5 |
Πλοϊμότητα, poits | - |
Μέγιστη εμβέλεια, km | 350 |
ΟΠΛΙΣΜΟΣ | Δεν διαθέτει (αμυντικό). |