MiG-29UBT Διθέσιο επιχειρησιακό εκπαιδευτικό μαχητικό

MiG-29UBT Διθέσιο επιχειρησιακό εκπαιδευτικό μαχητικό. Πρώτη πτήση: 1988
-

Σε αριθμούς  Με φακό  Video

MiG-29UBT (9-52) Διθέσιο επιχειρησιακό εκπαιδευτικό μαχητικό, πρόκειται για μια βαθιά εκσυγχρονισμένη έκδοση του MiG-29UB. Για να αυξήσουν της επιχειρησιακές δυνατότητες του Α/φους,  τοποθέτησαν επιπλέον δυο δεξαμενές καυσίμου,  εγκαταστάθηκε το ραντάρ τύπου «OSA-2». Πρόκειται για αναβαθμισμένη έκδοση του ραντάρ «OSA» τεχνολογίας phased-array antenna, με ηλεκτρονική σάρωση «OSA-2» με ικανότητα ανίχνευσης στόχου «μαχητικού» (με RCS=5 τ.μ.-διατομή ραντάρ) μέχρι 85 km και την παρακολούθηση του στα 65 km. Η γωνία μετακίνησης κεραίας σε αζιμούθιο είναι ± 60 μοίρες. Μπορεί να παρακολουθεί ταυτόχρονα οκτώ στόχους να καθορίζει την προτεραιότητα της απειλής (ταυτόχρονος εγκλωβισμός τέσσερις στόχους) και να εκτοξεύει κατά του απειλητικότερου στόχου αυτόματα τους πυραύλους «αέρος-αέρος»  μέσου βεληνεκούς, «αέρος-εδάφους» και κατευθυνόμενες βόμβες συμπεριλαμβανόμενου του πύραυλου Kh-59 (με σύστημα καθοδήγησης TV). 

 

MiG-29UBT: Βλήμα Kh-29T αναρτημένο σε πτερυγικό φορεία © Konstantinos Panitsidis

MiG-29UBT: Βλήμα Kh-29T αναρτημένο σε πτερυγικό φορεία.


Επίσης το Α/φος μπορεί να μεταφέρει κάτω από την άτρακτο και το ατρακτίδιο ραντάρ στοχοποιησης ή ανάλογο εξοπλισμό. Το κόκπιτ πρακτικά είναι ανάλογο του MiG-29SMT (δύο έγχρωμες οθόνες 6 x 8 inch πολλαπλών λειτουργιών ενώ  στο οπίσθιο κόκπιτ βρίσκονται  τρεις έγχρωμες οθόνες πολλαπλών λειτουργιών). Το πρώτο πρωτότυπο ήταν έτοιμο από το Μάιο του 1998 και πραγματοποίησε την πρώτη του πτήση στις 24 Αυγούστου του ίδιου χρόνου. Την άνοιξη του 1999 σε συνεργασία με το εργοστάσιο παραγωγής αεροσκαφών "Sokol". πραγματοποιήθηκε η κατασκευή και του δεύτερου πρωτότυπου MiG-29UBT, το οποίο πέταξε για πρώτη φορά στις 26 Μαΐου 1999. 

 

MiG-29UBT μεταγενέστερης σειράς παραγωγής © Konstantinos Panitsidis

MiG-29UBT μεταγενέστερης σειράς παραγωγής.

 

Τα πρώτα MiG-29UBT εντάχθηκαν στην Π.Α. Ρωσίας το 2004, ως ένα εκσυγχρονισμένο διθέσιο επιχειρησιακό εκπαιδευτικό μαχητικό. Όλα τα ενταγμένα “UBT” δεν φέρουν ραντάρ (Osa-2), ενώ ήταν εξοπλισμένα με πτυσσόμενο σωλήνα ανεφοδιασμού καυσίμου, χωρίς τη δυνατότητα λήψης καυσίμου στον αέρα (σ.σ. η χρήση του είναι πιθανός μόνο για εκπαίδευση του στον εναέριο ανεφοδιασμό).

 


Σχέδιο τριών όψεων

MiG-29UBT © Konstantinos Panitsidis




Τεχνικά χαρακτηριστικά

ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΗΣ OKB MiG
ΧΩΡΑ Ρωσία
ΤΥΠΟΣ
Διθέσιο επιχειρησιακό εκπαιδευτικό μαχητικό
ΠΛΗΡΩΜΑ 2, άτομα
ΠΡΟΩΘΗΤΙΚΟ ΣΥΣΤΗΜΑ Δύο στροβιλοανεμίστηρες διπλής ροής RD-33
Μέγιστη ώση, kgf 2x8.300
ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ  
Μήκος, m 15,95
Με το σωλήνα Pitot, m 17,42
Ύψος αεροσκάφους, m 4,73
Εκπέτασμα πτέρυγας, m 11,36
Επιφάνεια πτέρυγας, m2 31,80
ΒΑΡΗ  
Μέγιστο βάρος απογείωσης, kg 21.000
Κανονικό βάρος απογείωσης, kg 16.800
Βάρος κενό, kg 12.100
Εσωτερικά μεταφερόμενα καύσιμα, kg -
Βάρος μεταφερόμενων καυσίμων με εξωτερικές δεξαμενές, kg -
Βάρος οπλικού φορτίου, kg έως 5.000
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ  
Μέγιστη ταχύτητα, km/h 2.230
Μέγιστη ταχύτητα σε χαμηλό ύψος, km/h 1.500
Εμβέλεια σε χαμηλό ύψος, km 680
Εμβέλεια σε μεγάλο ύψος, km 1.410
Εμβέλεια σε μεγάλο ύψος, με εξωτερικές δεξαμενές καυσίμου , km 2.000
Επιχειρησιακή οροφή, m 17.500
Βαθμός ανόδου, m/min -
Όρια φόρτισης, g 9
ΟΠΛΙΣΜΟΣ Ένα πυροβόλο GSh-301. Φορείς μεταφοράς οπλισμού 7. Δυνατότητα μεταφοράς βλημάτων R-27R, R-27T, R-27ER, R-27ET, RVV-AE και R-73, βλήματα αέρος-επιφάνειας Kh-29L, Kh-29T, Kh-59M, βλήμα αντί-ρανταρ Kh-31P, βλήμα εναντίον πλοίων  Kh-31A και Kh-35. Αεροπορικές βόμβες KAB-500kr ή KAB-500 L, βόμβες των 250 ή 500 kg, ατρακτίδια KMGU. Μη κατευθυνόμενες ρουκέτες τύπου S-8 ή S-24B.