MiG-29UB Διθέσιο επιχειρησιακό εκπαιδευτικό

MiG-29UB Διθέσιο επιχειρησιακό εκπαιδευτικό. Πρώτη πτήση: 1981 © Russian Aircraft Corporation “MiG”
Φωτογραφικό αρχείο Russian Aircraft Corporation “MiG”

Σε αριθμούς  Με φακό  Video

Όνομα κατά NATO: Fulcrum-B


Πρόκειται για διθέσιο επιχειρησιακό εκπαιδευτικό, βελτιστοποιημένο για επιθετικό ρόλο. Το κόκπιτ είναι ανάλογο του MiG-29 “9-12” (σχεδόν πανομοιότυπο), επίσης έχει εφοδιαστεί και με αλλά συστήματα, ενώ το σύστημα έλεγχου πυρός (ΣΕΠ) το οποίο συνδυάζει το ελέγχο του αεροσκάφους και το έλεγχο της βολής των όπλων παραμένει ίδιος.
Το πρώτο πρωτότυπο πραγματοποίησε την πρώτη του πτήση στις 29 Απριλίου του 1981. Το 1985 το αεροσκάφος μπήκε σε παραγωγή και το 1991 εντάχθηκε στις ένοπλες δυνάμεις.
 


MiG-29UB της Ρωσικής Πολεμικής Αεροπορίας © Konstantinos Panitsidis
MiG-29UB της Ρωσικής Πολεμικής Αεροπορίας.

Τα αεροσκάφη παραγωγής (των διθέσιων) δεν διαθέτουν ραντάρ, το οποίο περιορίζει σημαντικά της μάχιμες επιδόσεις του (ειδικά σε αποστολές αέρος-αέρος, δεν μπορεί να χρησιμοποιήσει τα βλήματα τύπου R-27Ρ με καθοδήγηση ημιενεργού ραντάρ) ενώ μπορεί να χρησιμοποιήσει τα βλήματα όπως R-73 και R-60 με υπέρυθρη καθοδήγηση, βόμβες ελεύθερης πτώσεις και μη κατευθυνόμενα βλήματα.
Το προωθητικό σύστημα αποτελείται από δυο στροβιλοκινητήρες διπλής ροής με μετάκαυση τύπου RD-33. Ο κινητήρας αποδίδει 8.300 kgf ώσης ο κάθε ένας (με πλήρη μετάκαυση) ενώ η συνεχόμενη μεγίστη απόδοση του ανέρχεται σε 5.040 kgf έκαστος. Ο RD-33 είναι ένας στροβιλοκινητήρας διπλής ροής διπλού άξονα με μήκος 4,230 μέτρα, με διάμετρο στην εισαγωγή αερογωγού 0,750 μέτρα με μεγίστη διάμετρο να είναι τα 1,04 μέτρα και βάρους 1.040 κιλά.

 

Το αεροσκάφος φέρει ένα σκούρο-γκρι χρώμα, ασυνήθιστο για τα ρωσικά MiG-29 © Konstantinos Panitsidis

Το αεροσκάφος φέρει ένα σκούρο-γκρι χρώμα, ασυνήθιστο για τα ρωσικά MiG-29.




Σχέδιο τριών όψεων

MiG-29UB © Konstantinos Panitsidis




Τεχνικά χαρακτηριστικά

ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΗΣ OKB MiG
ΧΩΡΑ Ρωσία
ΤΥΠΟΣ
Διθέσιο επιχειρησιακό εκπαιδευτικό
ΠΛΗΡΩΜΑ 2, άτομα
ΠΡΟΩΘΗΤΙΚΟ ΣΥΣΤΗΜΑ Δύο στροβιλοανεμιστήρες διπλής ροής RD-33
Μέγιστη ώση, kgf 2x8.300
ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ  
Μήκος, m 15,95
Με το σωλήνα Pitot, m 17,42
Ύψος αεροσκάφους, m 4,73
Εκπέτασμα πτέρυγας, m 11,36
Επιφάνεια πτέρυγας, m2 38,10
ΒΑΡΗ  
Μέγιστο βάρος απογείωσης, kg 17.700
Κανονικό βάρος απογείωσης, kg 14.600
Βάρος κενό, kg 10.800
Εσωτερικά μεταφερόμενα καύσιμα, kg -
Βάρος μεταφερόμενων καυσίμων με εξωτερικές δεξαμενές, kg -
Βάρος οπλικού φορτίου, kg 2.000
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ  
Μέγιστη ταχύτητα, km/h 2.230
Μέγιστη ταχύτητα σε χαμηλό ύψος, km/h 1.500
Εμβέλεια σε χαμηλό ύψος, km 680
Εμβέλεια σε μεγάλο ύψος, km 1.410
Εμβέλεια σε μεγάλο ύψος, με εξωτερικές δεξαμενές καυσίμου , km 2.000
Επιχειρησιακή οροφή, m 17.500
Βαθμός ανόδου, m/min -
Όρια φόρτισης, g 9
ΟΠΛΙΣΜΟΣ Ένα πυροβόλο GSh-301, με 150 βλήματα. Φορείς μεταφοράς οπλισμού 6. Δυνατότητα μεταφοράς μέχρι 6 βλήματα αέρος-αέρος R-73 ή R-60M Αεροπορικές βόμβες των 250 ή 500 kg, ατρακτίδια KMGU. Μη κατευθυνόμενες ρουκέτες τύπου B-8M1 ή S-24B.