.jpg)
Όνομα κατά NATO: Fulcrum-B
Πρόκειται για διθέσιο επιχειρησιακό εκπαιδευτικό, βελτιστοποιημένο για επιθετικό ρόλο. Το κόκπιτ είναι ανάλογο του MiG-29 “9-12” (σχεδόν πανομοιότυπο), επίσης έχει εφοδιαστεί και με αλλά συστήματα, ενώ το σύστημα έλεγχου πυρός (ΣΕΠ) το οποίο συνδυάζει το ελέγχο του αεροσκάφους και το έλεγχο της βολής των όπλων παραμένει ίδιος.
Το πρώτο πρωτότυπο πραγματοποίησε την πρώτη του πτήση στις 29 Απριλίου του 1981. Το 1985 το αεροσκάφος μπήκε σε παραγωγή και το 1991 εντάχθηκε στις ένοπλες δυνάμεις.
MiG-29UB της Ρωσικής Πολεμικής Αεροπορίας.
Τα αεροσκάφη παραγωγής (των διθέσιων) δεν διαθέτουν ραντάρ, το οποίο περιορίζει σημαντικά της μάχιμες επιδόσεις του (ειδικά σε αποστολές αέρος-αέρος, δεν μπορεί να χρησιμοποιήσει τα βλήματα τύπου R-27Ρ με καθοδήγηση ημιενεργού ραντάρ) ενώ μπορεί να χρησιμοποιήσει τα βλήματα όπως R-73 και R-60 με υπέρυθρη καθοδήγηση, βόμβες ελεύθερης πτώσεις και μη κατευθυνόμενα βλήματα.
Το προωθητικό σύστημα αποτελείται από δυο στροβιλοκινητήρες διπλής ροής με μετάκαυση τύπου RD-33. Ο κινητήρας αποδίδει 8.300 kgf ώσης ο κάθε ένας (με πλήρη μετάκαυση) ενώ η συνεχόμενη μεγίστη απόδοση του ανέρχεται σε 5.040 kgf έκαστος. Ο RD-33 είναι ένας στροβιλοκινητήρας διπλής ροής διπλού άξονα με μήκος 4,230 μέτρα, με διάμετρο στην εισαγωγή αερογωγού 0,750 μέτρα με μεγίστη διάμετρο να είναι τα 1,04 μέτρα και βάρους 1.040 κιλά.
Το αεροσκάφος φέρει ένα σκούρο-γκρι χρώμα, ασυνήθιστο για τα ρωσικά MiG-29.
Σχέδιο τριών όψεων
Τεχνικά χαρακτηριστικά
ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΗΣ | OKB MiG |
ΧΩΡΑ | Ρωσία |
ΤΥΠΟΣ |
Διθέσιο επιχειρησιακό εκπαιδευτικό
|
ΠΛΗΡΩΜΑ | 2, άτομα |
ΠΡΟΩΘΗΤΙΚΟ ΣΥΣΤΗΜΑ | Δύο στροβιλοανεμιστήρες διπλής ροής RD-33 |
Μέγιστη ώση, kgf | 2x8.300 |
ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ | |
Μήκος, m | 15,95 |
Με το σωλήνα Pitot, m | 17,42 |
Ύψος αεροσκάφους, m | 4,73 |
Εκπέτασμα πτέρυγας, m | 11,36 |
Επιφάνεια πτέρυγας, m2 | 38,10 |
ΒΑΡΗ | |
Μέγιστο βάρος απογείωσης, kg | 17.700 |
Κανονικό βάρος απογείωσης, kg | 14.600 |
Βάρος κενό, kg | 10.800 |
Εσωτερικά μεταφερόμενα καύσιμα, kg | - |
Βάρος μεταφερόμενων καυσίμων με εξωτερικές δεξαμενές, kg | - |
Βάρος οπλικού φορτίου, kg | 2.000 |
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ | |
Μέγιστη ταχύτητα, km/h | 2.230 |
Μέγιστη ταχύτητα σε χαμηλό ύψος, km/h | 1.500 |
Εμβέλεια σε χαμηλό ύψος, km | 680 |
Εμβέλεια σε μεγάλο ύψος, km | 1.410 |
Εμβέλεια σε μεγάλο ύψος, με εξωτερικές δεξαμενές καυσίμου , km | 2.000 |
Επιχειρησιακή οροφή, m | 17.500 |
Βαθμός ανόδου, m/min | - |
Όρια φόρτισης, g | 9 |
ΟΠΛΙΣΜΟΣ | Ένα πυροβόλο GSh-301, με 150 βλήματα. Φορείς μεταφοράς οπλισμού 6. Δυνατότητα μεταφοράς μέχρι 6 βλήματα αέρος-αέρος R-73 ή R-60M Αεροπορικές βόμβες των 250 ή 500 kg, ατρακτίδια KMGU. Μη κατευθυνόμενες ρουκέτες τύπου B-8M1 ή S-24B. |