EI (A-50EI) Αεροσκάφος έγκαιρης προειδοποίησης και ελέγχου

EI (A-50EI) Αεροσκάφος έγκαιρης προειδοποίησης και ελέγχου. Πρώτη πτήση: 2007 © Beriev AC Company
Φωτογραφικό αρχείο © Beriev AC Company

Σε αριθμούς  Με φακό  Video

Η Ινδία ήταν η πρώτη χώρα που ενδιαφέρθηκε για ένα αεροσκάφος AWACS, με βάση το Α-50, καθώς ήδη από το 1988 τα αεροσκάφη αυτά ήταν στην υπηρεσία της Ρωσικής ΠΑ. Μετά από καθυστέρηση πολλών ετών, η Ινδική Π.Α. αποφάσισε την απόκτηση τριών   εναερίων συστημάτων προειδοποίησης μέχρι το 2009, τύπου «Falcon», με βάση το Il-76TD.   Όλα τα εναέρια συστήματα προειδοποίησης θα έλεγχαν τις τεράστιες εκτάσεις της στεριάς και θάλασσας, θα εκτελούσαν εναέριο έλεγχο, κατεύθυνση φιλικών αεροσκαφών και επίσης αναγνώριση. Το «ΕΙ» αποτελεί μιά εξέλιξη του αεροσκάφους σαν AWACS, το όποιο το ανέλαβε το σχεδιαστικό γραφείο Beriev με χαρακτηριστικό «ΕΙ» (ή Α-50ΕΙ). Το αεροσκάφος ουσιαστικά είναι ανάλογο της κινεζικής έκδοσης - AI ( το οποίο είναι  σε υπηρεσία με το χαρακτηριστικό KJ-2000). 

Τον Μάρτιο του 2004, η κυβέρνηση της Ινδίας κατόπιν συμφωνιών, προέβη σε προμήθεια ηλεκτρονικού εξοπλισμού «Falcon» ύψους 1,1 δισεκατομμύριο δολαρίων από την Ισραηλινή «Elta». Η προμήθεια αυτή αφορούσε την απόκτηση  τριών συστημάτων  τύπου «Falcon» τα οποία θα τοποθετούνταν σε ειδικά τροποποιημένο αεροσκάφος Il-76 TD. Σύμφωνα με το συμφωνητικό, το πρώτο εναέριο σύστημα θα παραδιδόταν το 2006 με την τελευταία παράδοση το 2009. 
Το ραντάρ είναι τοποθετημένο σε δίσκο (τύπου EL/M-2075) και παρέχει κάλυψη μέχρι 450 km. Tο ραντάρ εκπέμπει σε χαμηλές συχνότητες (1.280 - 1.400 GHZ). Πιθανώς όλος αυτός ο συνδυασμός με τα συστήματα ECM/ECCM συμπεριλαμβανομένων και των ηλεκτρονικών συστημάτων, προσδιορίζει πολύ καλά χαρακτηριστικά στoν εντοπισμό και στην παρακολούθηση στόχων τεχνολογίας Stealth.

Στις 29 Νοεμβρίου 2007, πραγματοποιήθηκε η παρθενική πτήση του πρωτοτύπου αεροσκάφους έγκαιρης προειδοποίησης και ελέγχου «EI». Η έκδοση αυτή έφερε νέους κινητήρες PS-90A-76.

Στις 20 Ιανουάριου 2008 το αεροσκάφος μεταφέρθηκε στο Ισραήλ, προκειμένου να γίνουν οι εργασίες για την εγκατάσταση του συστήματος.

Το πρωτότυπο αεροσκάφος A-50EI (EI) με αριθμό KW-3551 παρέμενε στο Ισραήλ για δοκιμές μέχρι το τέλος του 2008.

 


Τεχνικά χαρακτηριστικά

ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΗΣ OKB Ilyushin, Beriev
ΧΩΡΑ Ρωσία, Ισραήλ
ΤΥΠΟΣ
Αεροσκάφος έγκαιρης προειδοποίησης και ελέγχου.
ΠΛΗΡΩΜΑ 3, άτομα (+13 χειριστές συστημάτων).
ΠΡΟΩΘΗΤΙΚΟ ΣΥΣΤΗΜΑ Τέσσερις στροβιλοκινητήρες διπλής ροής, PS-90Α-76
Μέγιστη ώση, kgf 4x16.000
ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ  
Μήκος, m 46,59
Ύψος αεροσκάφους, m 14,80
Εκπέτασμα πτέρυγας, m 50,50
Επιφάνεια πτέρυγας, m2 300,00
Διάμετρος κεραίας, m 11,5
ΒΑΡΗ  
Μέγιστο βάρος απογείωσης, kg 195.000
Κανονικό βάρος απογείωσης, kg 190.000
Βάρος κενό, kg -
Εσωτερικά μεταφερόμενα καύσιμα, kg -
Μέγιστο ωφέλιμο φορτίο, kg -
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ  
Μέγιστη ταχύτητα, km/h -
Οικονομική ταχύτητα, km/h -
Ταχύτητα ταξιδιού, km/h 800
Επιχειρησιακή οροφή, m 12.000
Εμβέλεια χωρίς εναέριο ανεφοδιασμό, km 7.500
Ακτίνα δράσης, km -
ΟΠΛΙΣΜΟΣ Δεν διαθέτει