AI Αεροσκάφος έγκαιρης προειδοποίησης και ελέγχου

AI Αεροσκάφος έγκαιρης προειδοποίησης και ελέγχου. Πρώτη πτήση: 1999 © Beriev AC Company
Φωτογραφικό αρχείο © Beriev AC Company

Σε αριθμούς  Με φακό  Video

AI- μερικές φορές σε δημοσιεύματα συναντάται και ως A-50I

Τον Μάρτιο του 1997 με διαταγή του τότε προέδρου Γιέλτσιν προς το γραφείο Beriev και τον εξαγωγικό οργανισμό αμυντικού υλικού "Rosvooruzhenia", εκδόθηκε άδεια για συνεργασία με την ισραηλινή εταιρεία IAI για εγκατάσταση του συστήματος AEW&C "Falcon" EL/M-205 της εταιρείας "Elta Electronics" στο αεροσκάφος IL-76. Στο σύστημα δόθηκε εκ των προτέρων το χαρακτηριστικό Α-50I. (Το -I- εκ του Israel).

Το σχέδιο προέβλεπε την εγκατάσταση τριών, επιπλέον, αισθητήρων (aerial cameras) τοποθετημένες με σχήμα τριγωνικό και σε σταθερό "πιάτο" τοποθετημένο σε ύψος δύο μέτρων με διάμετρο 12 μ.

Η εμβέλεια του ραντάρ στην ανακάλυψη στόχων θα έφθανε τα 350 χλμ. Βοηθούντος του ότι το ραντάρ εκπέμπει σε χαμηλές συχνότητες (L-Band, 1-2 GHZ) και σε συνδυασμό με τα συστήματα ηλεκτρονικού πολέμου (ECM/ECCM) θα ήτο πάρα πολύ αποτελεσματικό στον εντοπισμό και στην παρακολούθηση στόχων της τεχνολογίας Stealth.


AI - Αεροσκάφος έγκαιρης προειδοποίησης και ελέγχου © Beriev AC Company
AI - Αεροσκάφος έγκαιρης προειδοποίησης και ελέγχου © Beriev AC Company

 

Ένα αεροσκάφος Α-50 με ραντάρ τύπου Shmel, προσγειώθηκε τον Οκτώβριο του 1999 σε αεροδρόμιο κοντά στο Τελ Αβίβ, προκειμένου να γίνουν οι εργασίες για τη μετατροπή του συστήματος. Να υπενθυμίσουμε ότι αυτή η προσπάθεια είχε ένα και μόνο στόχο, την πώληση στην Κίνα ενός αριθμού τεσσάρων συστημάτων, η αξία των οποίων θα έφθανε το ένα δισ. δολάρια. Η πίεση, όμως, που ασκήθηκε από τις ΗΠΑ προς την κυβέρνηση του Ισραήλ οδήγησε το πρόγραμμα αυτό σε ναυάγιο και την Κίνα απευθείας στις συζητήσεις για μια ακραιφνή ρωσική λύση βασισμένη σε ένα A-50U. Οι συζητήσεις φαίνεται να κατέληξαν σε συμφωνία για την προμήθεια τεσσάρων συστημάτων το κόστος των οποίων θα είναι της τάξης των 800 εκατ. δολαρίων. Το πρώτο σύστημα θα πρέπει να παραδοθεί μέσα στο 2001. 

Τα συστήματα θα έχουν στην τελική τους μορφή τη διαμόρφωση A-50U. Ωστόσο τα δύο πρώτα αεροσκάφη δεν θα διαθέτουν ραντάρ Shmel-2 το οποίο θα εγκατασταθεί εκ των υστέρων και μετά την παραλαβή των δύο συστημάτων Α-50I).




Τεχνικά χαρακτηριστικά

ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΗΣ OKB Ilyushin, Beriev
ΧΩΡΑ Ρωσία
ΤΥΠΟΣ
Αεροσκάφος έγκαιρης προειδοποίησης και ελέγχου.
ΠΛΗΡΩΜΑ 5, άτομα (+10 χειριστές συστημάτων).
ΠΡΟΩΘΗΤΙΚΟ ΣΥΣΤΗΜΑ Τέσσερις στροβιλοκινητήρες διπλής ροής, PS-90Α
Μέγιστη ώση, kgf 4x16.000
ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ  
Μήκος, m 46,59
Ύψος αεροσκάφους, m 14,80
Εκπέτασμα πτέρυγας, m 50,50
Επιφάνεια πτέρυγας, m2 300,00
Διάμετρος κεραίας, m 11,5
ΒΑΡΗ  
Μέγιστο βάρος απογείωσης, kg 195.000
Κανονικό βάρος απογείωσης, kg 190.000
Βάρος κενό, kg -
Εσωτερικά μεταφερόμενα καύσιμα, kg -
Μέγιστο ωφέλιμο φορτίο, kg -
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ  
Μέγιστη ταχύτητα, km/h -
Οικονομική ταχύτητα, km/h -
Ταχύτητα ταξιδιού, km/h 800
Επιχειρησιακή οροφή, m 12.000
Εμβέλεια χωρίς εναέριο ανεφοδιασμό, km 7.500
Ακτίνα δράσης, km -
ΟΠΛΙΣΜΟΣ Δεν διαθέτει