.jpg)
Το μεγάλο αυτό αμφίβιο αεροσκάφος σχεδιάστηκε για να αντικαταστήσει τα πλέον γερασμένα Be-12 αλλά και το IL-38 σε αποστολές ανθυποβρυχιακού-ναυτικής συνεργασίας, αεροναρκοθέτησης και έρευνας και διάσωσης (Be-42). Το αεροσκάφος προωθείται από δυο κινητήρες D-30TKPV, συνολικής ώσης 30.000 κιλών, τοποθετημένους σε θύλακες ψηλά πάνω από την πτέρυγα. Πέταξε για πρώτη φορά το 1986.
Αμφίβιο αεροσκάφος ναυτικής συνεργασίας (περιπολίας) – έρευνας και διάσωσης, MAKS-2007.
Εκδόσεις
A-40: Αρχική έκδοση |
A-40M: Εκσυγχρονισμένη έκδοση (σχέδιο). Με καλύτερη αεροδυναμική και εξοπλισμένο με κινητήρες D-27. |
A-40P (Be-40P): Πολιτική έκδοση (σχέδιο) με μεταφορική ικανότητα 150 επιβατών |
A-40RT (Be-40PT): Μεταγωγικό (σχέδιο) |
A-42 (Be-42): Έκδοση ερευνάς και διάσωσης. |
A-42PE (Be-42PE): Έκδοση ερευνάς και διάσωσης . Το αεροσκάφος είναι εξοπλισμένο με δύο κινητήρες turboprofan D-27A, με έλικες δύο σειρών αντιπεριστρεφόμενων πτερυγίων μεταβλητού βήματος και έναν εκκινητήρα (βοηθητικής ώσης), RD-33AS. |
Τεχνικά χαρακτηριστικά
ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΗΣ | OKB Beriev |
ΧΩΡΑ | Ρωσία |
ΤΥΠΟΣ |
Αμφίβιο αεροσκάφος πολλαπλού ρόλου
|
ΠΛΗΡΩΜΑ | 4, άτομα |
ΠΡΟΩΘΗΤΙΚΟ ΣΥΣΤΗΜΑ | Δύο στροβιλοκινητήρες D-30TKPV |
Μέγιστη ώση, kgf | 2x12.000 |
Εκκινητήρα (βοηθητικής ώσης), kgf | 2x2.500 |
ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ | |
Μήκος, m | 45,70 |
Ύψος αεροσκάφους, m | 11,07 |
Εκπέτασμα πτέρυγας, m | 42,50 |
Επιφάνεια πτέρυγας, m2 | 200 |
ΒΑΡΗ | |
Μέγιστο βάρος απογείωσης, kg | 90.000 |
Κανονικό βάρος απογείωσης, kg | 86.000 |
Βάρος κενό, kg | 44.000 |
Εσωτερικά μεταφερόμενα καύσιμα, kg | 35.000 |
Βάρος οπλικού φορτίου, kg | 6.500 |
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ | |
Μέγιστη ταχύτητα, km/h | 800 |
Ταχύτητα ταξιδιού, km/h | 720 |
Επιχειρησιακή οροφή, m | 13.000 |
Μέγιστη εμβέλεια, km | 5.500 |
- με ωφέλιμο φορτίο | 4.000 |
Ανεφοδιασμός εν πτήσει | Ναι |
Αυτονομία (χωρίς ανεφοδιασμό), hour | 12 |
ΟΠΛΙΣΜΟΣ | Δυνατότητα μεταφοράς 3x Orlan ή 4x Korshun ή 4x Yastreb ή 6x Orel, βόμβες βυθού και άλλων όπλων. |