An-30 Αεροσκάφος αναγνώρισης και φωτογράφησης

An-30 Αεροσκάφος αναγνώρισης και φωτογράφησης. Πρώτη πτήση: 1967 © Konstantinos Panitsidis
Φωτογραφικό αρχείο Κ. Πανιτσίδη

Σε αριθμούς  Με φακό  Video

Το αρχικό An-24FK πρωτοπέταξε στις 21 Αυγούστου 1967. Τον Ιούλιο του 1968 τερματίστηκαν οι δοκιμές του Αφους.  Με την συμμετοχή του ΟΚΒ Beriev, το An-24FK άρχισε να παράγεται μαζικά (με την ονομασία An-30) στο εργοστάσιο του Κίεβου το 1971. Την  περίοδο 1971 μέχρι και 1980 κατασκευάστηκαν συνολικά 115 Αφη, από τα οποία τα 66-σε έκδοση An-30A για λογαριασμό Υπουργείου Πολιτικής Αεροπορίας (Σοβιετική Ένωση), 26 Αφη  An-30B για την πολεμική αεροπορία και 23 με προορισμό την εξαγωγή (εξήχθη σε Αφγανιστάν, Βουλγαρία, Βιετνάμ, Κορέα, Κούβα, Ρουμανία, Μογγολία και Τσεχοσλοβακία).


An-30 Αεροσκάφος αναγνώρισης και φωτογράφησης © Konstantinos Panitsidis


Εξοπλισμός:

Ο ναυτιλιακός εξοπλισμός είναι σχεδόν ο ίδιος με την  έκδοση  An-24. Διαθέτει σύστημα αυτόματου ελέγχου πτήσης (αυτόματος πιλότος) AP-28L1F (εκσυγχρονισμένη έκδοση του AP-28L1) για τήρηση σταθερής πορείας σε ελιγμούς αναγνώρισης-φωτογράφησης.

Ο ναυτιλιακός εξοπλισμός (Avionics) αποτελείται από δέκτη λήψεως US-8,  συσκευή μικρής εμβέλειας  Gelyy, VHF RSIU-5G No1 η No2, ραδιοπυξίδες ARK-5 No1 η No2,  ραδιο-ϋψόμετρο RV-2, εξοπλισμό τυφλής προσγείωσης Sp-50, συσκευή εσωτερικής επικοινωνίας SPU-7.

Η έκδοση  B- επιπλέον έφερε τον ναυτιλιακό σταθμό Lotos, ραδιοπυξίδες ARK-11 No1 ή No2, συσκευή μικρής εμβέλειας  R-836 και την συσκευή SGU-15.

Φωτογραφικές μηχανές, AFA-TE-100 η 70 σε γυροσκοπική  εγκατάσταση N-55, AFA-41/7, 5, AFA-41/10, 20 η AFA-42/20 σε φωτογραφικές συσκευές, τοπογραφικό ράδιο υψόμετρο RVTD-A, ενδείκτης ύψους S-51, όργανο ηλεκτρονικού έλεγχου EKP-2, σκοπευτικό NKPB-7. Η έκδοση Β-επιπλέον εξοπλίστηκε με φωτογραφικές μηχανές AFA54/15,  σε γυροσκοπική  εγκατάσταση TAU-M. 

Εκδόσεις: 

An-30: Αεροσκάφος παραγωγής. 
An-30Α: Με βάση το An-30 για λογαριασμό MGA. 
An-30B: Με βάση το An-30 για λογαριασμό Π.Α. 
An-30M: Αεροσκάφος δημιουργίας τεχνιτών βροχοπτώσεων. 
An-30D (Dalny) Sibiryak: Αεροσκάφος αυξανόμενης εμβέλειας, εξοπλίστηκε με συσκευή μεγάλης εμβέλειας Kvitok-2, φωτογραφικές μηχανές και άλλες επιπλέον συσκευές. 



 


Τεχνικά χαρακτηριστικά

ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΗΣ Antonov
ΧΩΡΑ Ρωσία, Ουκρανία
ΤΥΠΟΣ Αεροσκάφος αναγνώρισης και φωτογράφησης
ΠΛΗΡΩΜΑ 7, άτομα
ΠΡΟΩΘΗΤΙΚΟ ΣΥΣΤΗΜΑ Δυο ελικοστροβιλοκινητήρες AI-24VT
Μέγιστη ισχύ, h.p. 2x2.817
Εκκινητήρας  Ένας στροβιλοκινητήρας (βοηθητικής ώσης) Tumansky, RU-19A-300
Μέγιστη ώση, kN (kgf) 7,65 (780)
ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ  
Μήκος, m 24,10
Ύψος αεροσκάφους, m 8,32
Εκπέτασμα πτέρυγας, m 29,20
Επιφάνεια πτέρυγας, m2 72,46
ΒΑΡΗ  
Μέγιστο βάρος απογείωσης, kg 23.000
Κανονικό βάρος απογείωσης, kg 20.300
Βάρος κενό, kg 15.590
Εσωτερικά μεταφερόμενα καύσιμα, kg 4.820
Ωφέλιμο φορτίο, kg -
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ  
Μέγιστη ταχύτητα, km/h 540
Μέγιστη ταχύτητα ταξιδιού, km/h 476
Επιχειρησιακή οροφή, m 8.000
Μέγιστη εμβέλεια, km 2.600
Αυτονομία, hour 6.6
ΟΠΛΙΣΜΟΣ Δεν διαθέτει.





Φωτογραφίες An-30 "Clank"