Το αρχικό An-24FK πρωτοπέταξε στις 21 Αυγούστου 1967. Τον Ιούλιο του 1968 τερματίστηκαν οι δοκιμές του Αφους. Με την συμμετοχή του ΟΚΒ Beriev, το An-24FK άρχισε να παράγεται μαζικά (με την ονομασία An-30) στο εργοστάσιο του Κίεβου το 1971. Την περίοδο 1971 μέχρι και 1980 κατασκευάστηκαν συνολικά 115 Αφη, από τα οποία τα 66-σε έκδοση An-30A για λογαριασμό Υπουργείου Πολιτικής Αεροπορίας (Σοβιετική Ένωση), 26 Αφη An-30B για την πολεμική αεροπορία και 23 με προορισμό την εξαγωγή (εξήχθη σε Αφγανιστάν, Βουλγαρία, Βιετνάμ, Κορέα, Κούβα, Ρουμανία, Μογγολία και Τσεχοσλοβακία).
Εξοπλισμός:
Ο ναυτιλιακός εξοπλισμός είναι σχεδόν ο ίδιος με την έκδοση An-24. Διαθέτει σύστημα αυτόματου ελέγχου πτήσης (αυτόματος πιλότος) AP-28L1F (εκσυγχρονισμένη έκδοση του AP-28L1) για τήρηση σταθερής πορείας σε ελιγμούς αναγνώρισης-φωτογράφησης.
Ο ναυτιλιακός εξοπλισμός (Avionics) αποτελείται από δέκτη λήψεως US-8, συσκευή μικρής εμβέλειας Gelyy, VHF RSIU-5G No1 η No2, ραδιοπυξίδες ARK-5 No1 η No2, ραδιο-ϋψόμετρο RV-2, εξοπλισμό τυφλής προσγείωσης Sp-50, συσκευή εσωτερικής επικοινωνίας SPU-7.
Η έκδοση B- επιπλέον έφερε τον ναυτιλιακό σταθμό Lotos, ραδιοπυξίδες ARK-11 No1 ή No2, συσκευή μικρής εμβέλειας R-836 και την συσκευή SGU-15.
Φωτογραφικές μηχανές, AFA-TE-100 η 70 σε γυροσκοπική εγκατάσταση N-55, AFA-41/7, 5, AFA-41/10, 20 η AFA-42/20 σε φωτογραφικές συσκευές, τοπογραφικό ράδιο υψόμετρο RVTD-A, ενδείκτης ύψους S-51, όργανο ηλεκτρονικού έλεγχου EKP-2, σκοπευτικό NKPB-7. Η έκδοση Β-επιπλέον εξοπλίστηκε με φωτογραφικές μηχανές AFA54/15, σε γυροσκοπική εγκατάσταση TAU-M.
Εκδόσεις:
An-30: Αεροσκάφος παραγωγής. |
An-30Α: Με βάση το An-30 για λογαριασμό MGA. |
An-30B: Με βάση το An-30 για λογαριασμό Π.Α. |
An-30M: Αεροσκάφος δημιουργίας τεχνιτών βροχοπτώσεων. |
An-30D (Dalny) Sibiryak: Αεροσκάφος αυξανόμενης εμβέλειας, εξοπλίστηκε με συσκευή μεγάλης εμβέλειας Kvitok-2, φωτογραφικές μηχανές και άλλες επιπλέον συσκευές. |
Τεχνικά χαρακτηριστικά
ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΗΣ | Antonov |
ΧΩΡΑ | Ρωσία, Ουκρανία |
ΤΥΠΟΣ | Αεροσκάφος αναγνώρισης και φωτογράφησης |
ΠΛΗΡΩΜΑ | 7, άτομα |
ΠΡΟΩΘΗΤΙΚΟ ΣΥΣΤΗΜΑ | Δυο ελικοστροβιλοκινητήρες AI-24VT |
Μέγιστη ισχύ, h.p. | 2x2.817 |
Εκκινητήρας | Ένας στροβιλοκινητήρας (βοηθητικής ώσης) Tumansky, RU-19A-300 |
Μέγιστη ώση, kN (kgf) | 7,65 (780) |
ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ | |
Μήκος, m | 24,10 |
Ύψος αεροσκάφους, m | 8,32 |
Εκπέτασμα πτέρυγας, m | 29,20 |
Επιφάνεια πτέρυγας, m2 | 72,46 |
ΒΑΡΗ | |
Μέγιστο βάρος απογείωσης, kg | 23.000 |
Κανονικό βάρος απογείωσης, kg | 20.300 |
Βάρος κενό, kg | 15.590 |
Εσωτερικά μεταφερόμενα καύσιμα, kg | 4.820 |
Ωφέλιμο φορτίο, kg | - |
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ | |
Μέγιστη ταχύτητα, km/h | 540 |
Μέγιστη ταχύτητα ταξιδιού, km/h | 476 |
Επιχειρησιακή οροφή, m | 8.000 |
Μέγιστη εμβέλεια, km | 2.600 |
Αυτονομία, hour | 6.6 |
ΟΠΛΙΣΜΟΣ | Δεν διαθέτει. |
Φωτογραφίες An-30 "Clank"