.jpg)
Όνομα κατά NATO: Cash
Πρόκειται για ένα δικινητήριο στροβιλοελικοφόρο αεροσκάφος βραχείας απογείωσης / προσγείωσης το όποιο εξελίχθηκε με βάση το An-14 (για να αντικαταστήσει τα An-2). Έχει ικανότητα μεταφοράς μέχρι 17 επιβάτες ή 1750 kg φορτίου σε απόσταση 560 km. Πρωτοπέταξε για πρώτη φορά το Ιανουάριο του 1973. Στις 7 Ιουλίου του 1978 την παραγωγή του An-28 ανέλαβε η WSK “PZL Mielec” στην Πολωνία με το πρωτότυπο να απογειώνεται για πρώτη φορά το 1984 (αεροσκάφος πολωνικής κατασκευής).
An-28 στατική έκθεση MAKS-2007 της Region Avia (Πολωνικής κατασκευής του 1990). Από το 2010 ανήκει στην εταιρεία SiLA – Siberian Light Aviation (Magadan).
16 Ιουλίου 2021, ένα αεροσκάφος An-28 (με νηολόγιο RA-28728, αριθμός κατασκευής 1AJ007-13) της εταιρείας SiLA – Siberian Light Aviation, πτήση Κεντρόβι-Τομσκ εκτέλεσε αναγκαστική προσγείωση (με εκτεταμένες ζημιές), μετά από την αστοχία του προωθητικού συστήματος στην περιοχή Μπακτσάρσκι του Τομσκ. Δεν υπήρξαν τραυματισμοί © MAK
Τεχνικά χαρακτηριστικά
ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΗΣ | Antonov |
ΧΩΡΑ | Ρωσία, Ουκρανία |
ΤΥΠΟΣ | Μεταγωγικό-επιβατικό αεροσκάφος πολλαπλού ρόλου |
ΠΛΗΡΩΜΑ | 1-2, άτομα |
ΠΡΟΩΘΗΤΙΚΟ ΣΥΣΤΗΜΑ | Δυο ελικοστροβιλοκινητήρες OIKB Mars TVD-10B (S) |
Μέγιστη ισχύ, h.p. | 2x960 |
ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ | |
Μήκος, m | 13,10 |
Ύψος αεροσκάφους, m | 4,9 |
Εκπέτασμα πτέρυγας, m | 22,06 |
Επιφάνεια πτέρυγας, m2 | 39,72 |
Εκπετάσμα ουραίου πτερώματος (οριζόντιο σταθερό), m | 5,14 |
Επιφάνεια ουραίου πτερώματος (οριζόντιο σταθερό), m2 | 8,85 |
Ύψος ουραίου πτερώματος (κατακόρυφο σταθερό), m | 2,87 |
ΒΑΡΗ | |
Μέγιστο βάρος απογείωσης, kg | 6.500 |
Κανονικό βάρος απογείωσης, kg | 5.600 |
Βάρος κενό, kg | 3.500 |
Εσωτερικά μεταφερόμενα καύσιμα, kg | 1.530 |
Ωφέλιμο φορτίο, kg | 1.750 κιλά ή έως 17 επιβάτες. |
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ | |
Μέγιστη ταχύτητα, km/h | 350 |
Μέγιστη ταχύτητα ταξιδιού, km/h | 335 |
Επιχειρησιακή οροφή, m | 7.000 |
Πρακτική εμβέλεια, km | 1.250 |
Εμβέλεια με μέγιστο ωφέλιμο φορτίο, km | 560 |
Ακτίνα δράσης, km | 1.100 |
Φωτογραφίες An-28 (M-28), MAKS-2007