An-28 (M-28) Μεταγωγικό - επιβατικό αεροσκάφος πολλαπλού ρόλου

An-28 (M-28) Μεταγωγικό - επιβατικό αεροσκάφος πολλαπλού ρόλου. Πρώτη πτήση: 1973 © Konstantinos Panitsidis
Φωτογραφικό αρχείο Κ. Πανιτσίδη

Σε αριθμούς  Με φακό  Video

Όνομα κατά NATO: Cash

Πρόκειται για ένα δικινητήριο στροβιλοελικοφόρο αεροσκάφος βραχείας απογείωσης / προσγείωσης το όποιο εξελίχθηκε με βάση το An-14 (για να αντικαταστήσει τα An-2). Έχει ικανότητα μεταφοράς μέχρι 17 επιβάτες ή 1750 kg φορτίου σε απόσταση 560 km. Πρωτοπέταξε για πρώτη φορά το Ιανουάριο του 1973. Στις 7 Ιουλίου του 1978 την παραγωγή του An-28 ανέλαβε η WSK “PZL Mielec” στην Πολωνία με το πρωτότυπο να απογειώνεται για πρώτη φορά το 1984 (αεροσκάφος πολωνικής κατασκευής). 

 

An-28 στατική έκθεση MAKS-2007 της Region Avia (Πολωνικής κατασκευής του 1990). Από το 2010 ανήκει στην εταιρεία SiLA – Siberian Light Aviation (Magadan).

 An-28 στατική έκθεση MAKS-2007 της Region Avia (Πολωνικής κατασκευής του 1990). Από το 2010 ανήκει στην εταιρεία SiLA – Siberian Light Aviation (Magadan).

 

16 Ιουλίου 2021, ένα αεροσκάφος An-28 (με νηολόγιο RA-28728, αριθμός κατασκευής 1AJ007-13) της εταιρείας SiLA – Siberian Light Aviation, πτήση Κεντρόβι-Τομσκ εκτέλεσε αναγκαστική προσγείωση (με ετεταμένες ζημιές), μετά από την αστοχία του προωθητικού συστήματος στην περιοχή Μπακτσάρσκι του Τομσκ. Δεν υπήρξαν τραυματισμοί © MAK

 16 Ιουλίου 2021, ένα αεροσκάφος An-28 (με νηολόγιο RA-28728, αριθμός κατασκευής 1AJ007-13) της εταιρείας SiLA – Siberian Light Aviation, πτήση Κεντρόβι-Τομσκ εκτέλεσε αναγκαστική προσγείωση (με εκτεταμένες ζημιές), μετά από την αστοχία του προωθητικού συστήματος στην περιοχή Μπακτσάρσκι του Τομσκ. Δεν υπήρξαν τραυματισμοί © MAK

 

 


Τεχνικά χαρακτηριστικά

ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΗΣ Antonov
ΧΩΡΑ Ρωσία, Ουκρανία
ΤΥΠΟΣ Μεταγωγικό-επιβατικό αεροσκάφος πολλαπλού ρόλου
ΠΛΗΡΩΜΑ 1-2, άτομα
ΠΡΟΩΘΗΤΙΚΟ ΣΥΣΤΗΜΑ Δυο ελικοστροβιλοκινητήρες OIKB Mars TVD-10B (S)
Μέγιστη ισχύ, h.p. 2x960
ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ  
Μήκος, m 13,10
Ύψος αεροσκάφους, m 4,9
Εκπέτασμα πτέρυγας, m 22,06
Επιφάνεια πτέρυγας, m2 39,72
Εκπετάσμα ουραίου πτερώματος (οριζόντιο σταθερό), m 5,14
Επιφάνεια ουραίου πτερώματος (οριζόντιο σταθερό), m2 8,85
Ύψος ουραίου πτερώματος (κατακόρυφο σταθερό), m 2,87
ΒΑΡΗ  
Μέγιστο βάρος απογείωσης, kg 6.500
Κανονικό βάρος απογείωσης, kg 5.600
Βάρος κενό, kg 3.500
Εσωτερικά μεταφερόμενα καύσιμα, kg 1.530
Ωφέλιμο φορτίο, kg 1.750 κιλά ή έως 17 επιβάτες.
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ  
Μέγιστη ταχύτητα, km/h 350
Μέγιστη ταχύτητα ταξιδιού, km/h 335
Επιχειρησιακή οροφή, m 7.000
Πρακτική εμβέλεια, km  1.250
Εμβέλεια με μέγιστο ωφέλιμο φορτίο, km 560
Ακτίνα δράσης, km 1.100





Φωτογραφίες An-28 (M-28), MAKS-2007