An-225 Mrya Μεταγωγικό στρατιωτικών μεταφορών

An-225 Mrya Μεταγωγικό στρατιωτικών μεταφορών. Πρώτη πτήση: 1988 © Konstantinos Panitsidis
Φωτογραφικό αρχείο Κ. Πανιτσίδη

Σε αριθμούς  Με φακό  Video

Το εξακινητήριο μεταγωγικό An-225 αναπτύχθηκε  με κύριο ρόλο την μεταφορά ογκωδών φορτίων  στην ράχη του (π.χ. μεταφορά του διαστημικού λεωφορείου Buran κ.α.). Βασισμένο πάνω στο μεταγωγικό An-124 Ruslan, παραμένει το μεγαλύτερο και βαρύτερο στον κόσμο. Εμφανίστηκε για πρώτη φορά στις 30 Νοέμβριου 1988 (αεροδρόμιο Svyatoshino-Κίεβο). Επίσημα εμφανίστηκε στις 1 Φεβρουάριου 1989, στο αεροδρόμιο Borispol-Kievo. Στις 22 Μαρτίου 1989 το αεροσκάφος απογειώθηκε με ωφέλιμο φορτίο 156.300 kg, ενώ την ίδια μέρα  κατέρριψε συνολικά 110 παγκόσμια ρεκόρ!: ταχύτητας σε κλειστή διαδρομή 2.000 km, ωφέλιμου φορτίου 155.000 kg - 815,09 km/h, ρεκόρ ύψους με ωφέλιμο φορτίο 155.000 kg - 12.430 m. Μετά από διάρκεια 3 ωρών και 45 λεπτών πτήσης το αεροσκάφος προσγειώθηκε. Κατασκευάστηκε μόνο ένα αεροσκάφος.




Σχέδιο τριών όψεων

An-225 © Konstantinos Panitsidis

 


Τεχνικά χαρακτηριστικά

ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΗΣ Antonov
ΧΩΡΑ Ρωσία, Ουκρανία
ΤΥΠΟΣ
Μεταγωγικό στρατιωτικών μεταφορών
ΠΛΗΡΩΜΑ 6-7, άτομα
ΠΡΟΩΘΗΤΙΚΟ ΣΥΣΤΗΜΑ 6 στροβιλοκινητήρες διπλής ροής Progress (V.A. Lotarev) D-18T
Μέγιστη ώση, kgf 6x23.400
ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ  
Μήκος, m 84,00
Ύψος αεροσκάφους, m 18,10
Εκπέτασμα πτέρυγας, m 88,40
Επιφάνεια πτέρυγας, m2 905,00
ΒΑΡΗ  
Μέγιστο βάρος απογείωσης, kg 600.000
Κανονικό βάρος απογείωσης, kg -
Βάρος κενό, kg 250.000
Εσωτερικά μεταφερόμενα καύσιμα, kg 300.000
Ωφέλιμο φορτίο, kg Μεταφορά φορτίου μέχρι 250.000 kg.
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ  
Μέγιστη ταχύτητα, km/h 800-850
Μέγιστη ταχύτητα ταξιδιού, km/h -
Επιχειρησιακή οροφή, m 11.600
Εμβέλεια μεταφοράς, km 15.000
Εμβέλεια, km 4.000
ΟΠΛΙΣΜΟΣ Δεν διαθέτει (αμυντικό).





Φωτογραφίες An-225 Mrya




Video

An-225 Mrya – Aviasvit – XXI, Ukraine, Kyiv 2012. 
Video: © www.redstar.gr