Το εξακινητήριο μεταγωγικό An-225 αναπτύχθηκε με κύριο ρόλο την μεταφορά ογκωδών φορτίων στην ράχη του (π.χ. μεταφορά του διαστημικού λεωφορείου Buran κ.α.). Βασισμένο πάνω στο μεταγωγικό An-124 Ruslan, παραμένει το μεγαλύτερο και βαρύτερο στον κόσμο. Εμφανίστηκε για πρώτη φορά στις 30 Νοέμβριου 1988 (αεροδρόμιο Svyatoshino-Κίεβο). Επίσημα εμφανίστηκε στις 1 Φεβρουάριου 1989, στο αεροδρόμιο Borispol-Kievo. Στις 22 Μαρτίου 1989 το αεροσκάφος απογειώθηκε με ωφέλιμο φορτίο 156.300 kg, ενώ την ίδια μέρα κατέρριψε συνολικά 110 παγκόσμια ρεκόρ!: ταχύτητας σε κλειστή διαδρομή 2.000 km, ωφέλιμου φορτίου 155.000 kg - 815,09 km/h, ρεκόρ ύψους με ωφέλιμο φορτίο 155.000 kg - 12.430 m. Μετά από διάρκεια 3 ωρών και 45 λεπτών πτήσης το αεροσκάφος προσγειώθηκε. Κατασκευάστηκε μόνο ένα αεροσκάφος.
Σχέδιο τριών όψεων
Τεχνικά χαρακτηριστικά
ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΗΣ | Antonov |
ΧΩΡΑ | Ρωσία, Ουκρανία |
ΤΥΠΟΣ |
Μεταγωγικό στρατιωτικών μεταφορών
|
ΠΛΗΡΩΜΑ | 6-7, άτομα |
ΠΡΟΩΘΗΤΙΚΟ ΣΥΣΤΗΜΑ | 6 στροβιλοκινητήρες διπλής ροής Progress (V.A. Lotarev) D-18T |
Μέγιστη ώση, kgf | 6x23.400 |
ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ | |
Μήκος, m | 84,00 |
Ύψος αεροσκάφους, m | 18,10 |
Εκπέτασμα πτέρυγας, m | 88,40 |
Επιφάνεια πτέρυγας, m2 | 905,00 |
ΒΑΡΗ | |
Μέγιστο βάρος απογείωσης, kg | 600.000 |
Κανονικό βάρος απογείωσης, kg | - |
Βάρος κενό, kg | 250.000 |
Εσωτερικά μεταφερόμενα καύσιμα, kg | 300.000 |
Ωφέλιμο φορτίο, kg | Μεταφορά φορτίου μέχρι 250.000 kg. |
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ | |
Μέγιστη ταχύτητα, km/h | 800-850 |
Μέγιστη ταχύτητα ταξιδιού, km/h | - |
Επιχειρησιακή οροφή, m | 11.600 |
Εμβέλεια μεταφοράς, km | 15.000 |
Εμβέλεια, km | 4.000 |
ΟΠΛΙΣΜΟΣ | Δεν διαθέτει (αμυντικό). |
Φωτογραφίες An-225 Mrya
Video
An-225 Mrya – Aviasvit – XXI, Ukraine, Kyiv 2012.
Video: © www.redstar.gr