An-124 Μεταγωγικό στρατιωτικών μεταφορών

An-124 Μεταγωγικό στρατιωτικών μεταφορών. Πρώτη πτήση: 1982
Φωτογραφικό αρχείο Κ. Πανιτσίδη

Σε αριθμούς  Με φακό  Video

Η πρώτη πτήση του An-124  πραγματοποιήθηκε στις 24 Δκεμβριου 1982 (αεροδρόμιο Svyatoshino-Κίεβο) και η ένταξη του στο οπλοστάσιο, το 1987. Το An-124 κατέχει τον τίτλο του μεγαλύτερου αεροπλάνου στον κόσμο σε παράγωγη (είναι μεγαλύτερο ακόμα και από το C-5 Galaxy). 
Για ευκολία φορτοεκφόρτωσης ογκωδών φορτίων, το σύστημα προσγείωσης μπορεί να γονατίσει, μειώνοντας την απόσταση από το έδαφος, στηριζόμενο σε ανασυρόμενα στηρίγματα. Το αεροσκάφος είναι εξοπλισμένο με το σύστημα  fly-by-wire (ηλεκτρονικό σύστημα έλεγχου πτήσης).

Συνολικά κατασκευάστηκαν περίπου 30 μονάδες μέχρι το 1993. Η παραγωγή του συνεχίζεται με γοργούς ρυθμούς. Χρησιμοποιήθηκε κυρίως από την Αεροφλότ και την Π.Α. της Ρωσίας ως στρατιωτικό μεταγωγικό. Στο τύπο του αεροσκάφους συνέβησαν δυο δυστυχήματα, στην πτήση αξιολόγησης και ένα  στη μεταφορά αεροσκαφών Su-27 για λογαριασμό του Βιετνάμ και τα δύο με τραγικά αποτελέσματα.




Σχέδιο τριών όψεων

An-124

 


Τεχνικά χαρακτηριστικά

ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΗΣ Antonov
ΧΩΡΑ Ρωσία, Ουκρανία
ΤΥΠΟΣ Μεταγωγικό στρατιωτικών αεροσκάφος
ΠΛΗΡΩΜΑ 6-7, άτομα
ΠΡΟΩΘΗΤΙΚΟ ΣΥΣΤΗΜΑ Τέσσερις στροβιλοανεμιστήρες διπλής ροής Progress (V.A. Lotarev) D-18T
Μέγιστη ώση, kgf 4x23.400
ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ  
Μήκος, m 69,10
Ύψος αεροσκάφους, m 20,78
Εκπέτασμα πτέρυγας, m 73,30
Επιφάνεια πτέρυγας, m2 628,50
ΒΑΡΗ  
Μέγιστο βάρος απογείωσης, kg 405.000
Κανονικό βάρος απογείωσης, kg 392.000
Βάρος κενό, kg 173.000
Εσωτερικά μεταφερόμενα καύσιμα, kg 213.714
Ωφέλιμο φορτίο, kg Μεταφορά 88 επιβατών στην συμπιεζόμενη καμπίνα ή φορτίου 120.000-150.000 kg.
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ  
Μέγιστη ταχύτητα, km/h 865
Μέγιστη ταχύτητα ταξιδιού, km/h 750-800
Επιχειρησιακή οροφή, m 9.500
Εμβέλεια μεταφοράς, km 16.500
Εμβέλεια, km 4.500
ΟΠΛΙΣΜΟΣ Δεν διαθέτει (αμυντικό).