Στροβιλοανεμιστήρας διπλής ροής D-18T (series III)

Στροβιλοανεμιστήρας διπλής ροής (V.A. Lotarev) D-18T (series III) © Konstantinos Panitsidis
Φωτογραφικό αρχείο Κ. Πανιτσίδη

Σε αριθμούς  Με φακό  Video

Στροβιλοανεμιστήρας διπλής ροής D-18T (III) με τριπλό-οδηγούμενο άξονα, προορίζεται κυρίως για αεροσκάφη κατηγορίας An-124, An-124-100 και An-225.

 

Κινητήρας D-18T © www.redstar.gr

Κινητήρας D-18T.

 

Η κατασκευή του κινητήρα D-18T (III) παρέχει:
- αυξημένη ώση
- πολύ χαμηλή κατανάλωση καυσίμου

- υψηλή αξιοπιστία
- αποδεικτό επίπεδο θορύβου
- χαμηλά επίπεδα βλαβερών εκπομπών
- μεγάλη διάρκεια ζωής (service life) 20.000 ώρες πτήσης πριν την γενική επισκευή του.

 

Κινητήρας D-18T © www.redstar.gr

Κινητήρας D-18T.

Η κατασκευή του κινητήρα αποτελείται από τριπλό-οδηγόυμενο άξονα με αξονικό συμπιεστή 15 βαθμίδων, ενδιάμεσο περίβλημα, δακτυλοειδή θάλαμο καύσης (annular combustion chamber), σύστημα αναστροφής ώσης και ακροφυσιο εξαγωγής (δύο θέσεων). 

 

Κινητήρας D-18T © www.redstar.gr

Κινητήρας D-18T.

 

Ο κινητήρας έχει σχεδιαστεί με προδιαγραφές αρθρωτής (σπονδυλωτής) συναρμολόγησης. 


Ο κινητήρας έχει σχεδιαστεί με προδιαγραφές αρθρωτής (σπονδυλωτής) συναρμολόγησης © Konstantinos Panitsidis
1. Κώνος εισαγωγής 2. Ανεμιστήρας 3. Άξονας ανεμιστήρα με έδρανο 4. Περίβλημα (κάλυμμα) ανεμιστήρα 5. Οδηγά πτερύγια ανεμιστήρα 6. Συμπιεστής μεσαίας συμπίεσης 7. Ακροφύσιο εξαγωγής των καυσαερίων 8. Κώνος εξαγωγής των καυσαερίων στροβίλου 9. Οπίσθιο στήριγμα 10. Οπίσθιος έδρανο/τριβέας 11. Ανεμιστήρας στροβίλου 12. Στροφείο στροβίλου μεσαίας συμπίεσης 13. Περίβλημα τριβέα στροβίλου 14. Στροφείο στροβίλου υψηλής πιέσεως 15. Ακροφύσιο
στροβίλου υψηλής πιέσεως
16. Θάλαμος καύσεως 17. Αναστροφέας ώσης 18. Κύρια μονάδα κινητήρα 19. Κιβώτιο οδοντοτροχών 20. Ενδιάμεσος άξονας 21. Θάλαμος καύσεως με οδηγά πτερύγια, στροβίλου υψηλής πιέσεως.

 

 


Τεχνικά χαρακτηριστικά

ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΗΣ Ivchenko - Progress ZMKB
ΧΩΡΑ Ρωσία, Ουκρανία
ΤΥΠΟΣ
Στροβιλοανεμιστήρας διπλής ροής με τριπλό-οδηγούμενο άξονα
Εφαρμογή σε Αεροσκάφη (εναέρια μέσα)
An-124, An-124-100, An-225
Καύσιμο 
RT, T-1, TS-1
Έλαιο MPM-10 OST.3801294-83, VNII 50-1-4F (GOST 13076-86), Mobil Turbo 319A-2
Μεγίστη ώση, κατάσταση απογείωσης  23.400 kgf
Ειδική κατανάλωση καυσίμου, κατάσταση απογείωσης  0,345 kg/kgf. h
Μεγίστη ώση, κατάσταση ταξιδιού (H=11.000 m, M=0,75)   4.860 kgf 
Ειδική κατανάλωση καυσίμου, κατάσταση ταξιδιού  0,546 kg/kgf. h
Λόγος συμπίεσης κινητήρα, κατάσταση απογείωσης  25
Λόγος παράκαμψης 5,6
Θερμοκρασία αερίου στην είσοδο σε τουρμπίνα, κατάσταση απογείωσης 1.610 K
Λόγος ροής αέρα, κατάσταση απογείωσης 760 kg/sec
Συχνότητα περιστροφής συμπιεστή χαμηλής πιέσεως, κατάσταση απογείωσης 5.900 rpm
Συχνότητα περιστροφής συμπιεστή υψηλής πιέσεως, κατάσταση απογείωσης 9.100 rpm
ΕΞΩΤΕΡΙΚΕΣ ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ  
Διάμετρος κινητήρα -
Ύψος κινητήρα 2937 mm
Πλάτος κινητήρα 2792 mm
Μήκος κινητήρα 5400 mm
ΒΑΡΗ  
Βάρος κινητήρα 4.100 kg 
Γενική επισκευή κινητήρα -
Ωφέλιμη ζωή κινητήρα 20.000 h
Ζωή αποθηκεύσεως κινητήρα -





Φωτογραφίες Στροβιλοανεμιστήρας διπλής ροής με τριπλό-οδηγούμενο άξονα D-18T (III)