.jpg)
Ο στροβιλοκινητήρας (στροβιλοανεμιστήρας) διπλής ροής D-30KU αναπτύχθηκε το 1971 για να εξοπλίσει τα επιβατικά αεροσκάφη Tu-154M και Il-62M. Ο στροβιλοανεμιστήρας D-30KU παράγεται μαζικά από το 1972. Συνολικά, παραδόθηκαν περίπου 1.500 κινητήρες.
Ο στροβιλοκινητήρας διπλής ροής (στροβιλοανεμιστήρας) D-30KU είναι διπλού άξονα, διέθετε συμπιεστή 14-βαθμιδών τριών χαμηλής πίεσης και έντεκα υψηλής πίεσης, δακτυλιοειδή θάλαμο καύσης, στρόβιλο δύο βαθμίδων υψηλής πίεσης και στρόβιλο τεσσάρων βαθμίδων χαμηλής πίεσης, εξοπλισμένο με σύστημα αναστροφέα ώσης τύπου “κουβά” και μη ρυθμιζόμενο ακροφύσιο-αναμείκτη.
Τεχνικά χαρακτηριστικά
ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΗΣ | "Aviadvigatel" (Soloviev Design Bureau) |
ΧΩΡΑ | Ρωσία (ΕΣΣΔ) |
ΤΥΠΟΣ |
Στροβιλοανεμιστήρας διπλής ροής
|
Αεροσκάφη φορείς (εναέρια μέσα) |
Il-62M, Tu-154M
|
Καύσιμο |
T-1, TS-1
|
Έλαιο | MK-8, MK-8P |
Μεγίστη ώση, κατάσταση απογείωσης | 11.000 kgf |
Ειδική κατανάλωση καυσίμου, κατάσταση απογείωσης | 0,49 kg/kgf.*h |
Μεγίστη ώση, κατάσταση ταξιδιού | 2.750 kgf |
Ειδική κατανάλωση καυσίμου, κατάσταση ταξιδιού | 0,7 kg/kgf.*h |
Λόγος συμπίεσης κινητήρα, κατάσταση απογείωσης | - |
Λόγος παράκαμψης | 2,42 |
Θερμοκρασία αερίου στην είσοδο σε τουρμπίνα, κατάσταση απογείωσης | 1.385 K |
Λόγος ροής αέρα, κατάσταση απογείωσης | 269 kg/sec |
Συχνότητα περιστροφής συμπιεστή χαμηλής πιέσεως, κατάσταση απογείωσης | - |
Συχνότητα περιστροφής συμπιεστή υψηλής πιέσεως, κατάσταση απογείωσης | - |
ΕΞΩΤΕΡΙΚΕΣ ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ | |
Διάμετρος κινητήρα (εκτός από προεξέχοντες σωλήνες, βραχίονες και μονάδες) | 1500 mm |
Ύψος κινητήρα | - |
Πλάτος κινητήρα | - |
Μήκος κινητήρα | 5698±10 m |
ΒΑΡΗ | |
Ξηρό βάρος κινητήρα | |
- χωρίς αναστροφέα ώσης | 2300+2% kg |
- με αναστροφές ώσης | 2650+2% kg |
Γενική επισκευή κινητήρα | - |
Ωφέλιμη ζωή κινητήρα | - |
Ζωή αποθηκεύσεως κινητήρα | - |
Φωτογραφίες Στροβιλοανεμιστήρας διπλής ροής Soloviev D-30KU