Στροβιλοανεμιστήρας διπλής ροής D-30KP

Στροβιλοανεμιστήρας διπλής ροής D-30KP © Konstantinos Panitsidis
Φωτογραφικό αρχείο Κ. Πανιτσίδη

Σε αριθμούς  Με φακό  Video

Ο στροβιλοκινητήρας διπλής ροής D-30KP αναπτύχθηκε το 1972 για να εξοπλίσει τα επιβατικά αεροσκάφη Il-76. Ο στροβιλοανεμιστήρας D-30KP παράχθηκε μαζικά από το 1972 έως 1981. Συνολικά, παραδόθηκαν περίπου 4.500 κινητήρες.

Ο στροβιλοκινητήρας διπλής ροής (στροβιλοανεμιστήρας) D-30KP εξελίχθηκε με βάση το D-30KU, είναι διπλού άξονα, διέθετε συμπιεστή 14-βαθμιδών τριών χαμηλής πίεσης και έντεκα υψηλής πίεσης, δακτυλιοειδή θάλαμο καύσης, στρόβιλο δύο βαθμίδων υψηλής πίεσης και στρόβιλο τεσσάρων βαθμίδων χαμηλής πίεσης, εξοπλισμένο με σύστημα αναστροφέα ώσης τύπου “κουβά”και μη ρυθμιζόμενο ακροφύσιο-αναμείκτη.

 

 


Τεχνικά χαρακτηριστικά

ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΗΣ UEC-Aviadvigatel JSC
ΧΩΡΑ Ρωσία (ΕΣΣΔ)
ΤΥΠΟΣ
Στροβιλοανεμιστήρας διπλής ροής
Εφαρμογή σε Αεροσκάφη (εναέρια μέσα)
Il-76
Καύσιμο 
T-1, TS-1 
Έλαιο MK-8, MK-8P και τα μείγματα τους
Μεγίστη ώση, κατάσταση απογείωσης  12.000 kgf
Ειδική κατανάλωση καυσίμου, κατάσταση απογείωσης  0,50 kg/kgf.*h
Μεγίστη ώση, κατάσταση ταξιδιού (H=11.000 m, M=0,8) 2.750 kgf 
Ειδική κατανάλωση καυσίμου, κατάσταση ταξιδιού  0,7 kg/kgf.*h
Λόγος συμπίεσης κινητήρα, κατάσταση απογείωσης  -
Λόγος παράκαμψης, κατάσταση απογείωσης  2,36
Θερμοκρασία αερίου στην είσοδο σε τουρμπίνα, κατάσταση απογείωσης 1.427 K
Λόγος ροής αέρα, κατάσταση απογείωσης 279 kg/sec
Συχνότητα περιστροφής συμπιεστή χαμηλής πιέσεως, κατάσταση απογείωσης -
Συχνότητα περιστροφής συμπιεστή υψηλής πιέσεως, κατάσταση απογείωσης
ΕΞΩΤΕΡΙΚΕΣ ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ  
Διάμετρος κινητήρα (εκτός από προεξέχοντες σωληνώσεις, βραχίονες και μονάδες) 1500 mm
Ύψος κινητήρα -
Πλάτος κινητήρα -
Μήκος κινητήρα 5698±10 mm
ΒΑΡΗ  
Ξηρό βάρος κινητήρα -
- χωρίς αναστροφέα ώσης -
- με αντιστροφές ώσης  2.650+2% kg
Γενική επισκευή κινητήρα -
Ωφέλιμη ζωή κινητήρα -
Ζωή αποθηκεύσεως κινητήρα -