Το Y-9 προέρχεται από το Y-8F-600 (An-12) υιοθετώντας την αεροδυναμική διαμόρφωση του An-12, το όποιο εξελίχθηκε από την Shaanxi Aircraft Industries Company. Η πρώτη πτήση του Y-9 πραγματοποιήθηκε στις 5 Νοεμβρίου του 2011. Το πρώτο αεροσκάφος παραγωγής (με s/n 10x5x) εντάχθηκε στις δυνάμεις της PLAAF (Π.Α. του Απελευθερωτικού Στρατού της Κίνας) το 2012.
Το Y-9 προορίζεται να αντικαταστήσει τα Shaanxi Y-8 (An-12) που βρίσκονται εδώ και πολλές δεκαετίες σε υπηρεσία.

Το μεταγωγικό αυτό αεροσκάφος φέρει τους κινεζικής κατασκευής κινητήρες τύπου Zhuzhou (SMPMC) Wojiang-6C (FWJ-6C), εξοπλισμένο με έξαφυλλη έλικα μεταβλητού βήματος τύπου JL-4. Μπορεί να μεταφέρει μέχρι 106 επιβάτες ή 132 αλεξιπτωτιστές ή 72 φορεία ή φορτίου 20.000 kg εσωτερικά. Το αεροσκάφος παρέχει μεταφοράς φορτίου: όπως στρατιωτικά οχήματα, ερπυστριοφόρα και τροχοφόρα οχήματα, ελικόπτερα, βλήματα κ.λπ.
Σχέδιο τριών όψεων

Τεχνικά χαρακτηριστικά
| ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΗΣ | Shaanxi (CETC) |
| ΧΩΡΑ | Κίνα |
| ΤΥΠΟΣ |
Μεταγωγικό στρατιωτικών μεταφορών
|
| ΠΛΗΡΩΜΑ | 3 - 4, άτομα |
| ΠΡΟΩΘΗΤΙΚΟ ΣΥΣΤΗΜΑ | Τέσσερις ελικοστροβιλοκινητήρες Zhuzhou (SMPMS) Wojian-6C (FWJ-6C) |
| Μέγιστη ισχύς, s.h.p. | 4x5.100 |
| ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ | |
|
Μήκος, m
|
36,00
|
|
Ύψος αεροσκάφους, m
|
11,30
|
|
Εκπέτασμα πτέρυγας, m
|
40,00
|
|
Επιφάνεια πτέρυγας, m2
|
122,00
|
| ΒΑΡΗ | |
| Μέγιστο βάρος απογείωσης, kg | 77.000 |
| Κανονικό βάρος απογείωσης, kg | - |
| Βάρος κενό, kg | 39.000 |
| Εσωτερικά μεταφερόμενα καύσιμα, kg | 17.500 έως 23.000 |
| Ωφέλιμο φορτίο, kg | 20.000 |
| - αριθμός στρατιωτών, άτομα | 106 |
| - αριθμός αλεξιπτωτιστών | 132 |
| - μεταφορά 9 κοντέινερ | 14.000 |
| ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ | |
| Μέγιστη ταχύτητα, km/h | 680 |
| Ταχύτητα ταξιδιού, km/h | 650 |
|
Ακτίνα δράσης, km
|
- |
| Εμβέλεια, km | 5.700 |
| Μέγιστη εμβέλεια μεταφοράς, km | 7.800 |
|
Αυτονομία, h
|
11
|
| Επιχειρησιακή οροφή, m | 10.400 |
| Βαθμός ανόδου (μέγιστο), m/min | - |
| Όρια φόρτισης, g | - |
| ΟΠΛΙΣΜΟΣ | Δεν διαθέτει (αμυντικό). |