
Η κατασκευή του άρχισε το 1963, στο εργοστάσιο «Volga» στο Tshalovske. δίπλα στην πόλη Nizhnim Novgorodom. Τον Μάρτιο του 1966 πραγματοποιήθηκε η καθέλκυση του ενώ τον ίδιο χρόνο, στις 18 Οκτωβρίου, πέταξε για πρώτη φορά επί περίπου 50 λεπτά σε ύψος 4 μ., με τους πιλότους V.F. Loginov και R.E. Alekseev. Οι μετέπειτα δοκιμές πραγματοποιήθηκαν στην Κασπία. Το εύρος πτήσης του ήταν από 4-14 μέτρα. Οι δυνατότητες δοκιμάστηκαν με την εκτέλεση μιας αποστολής κατά την οποία το πτερυγόπλοιο απονηώθηκε με μέγιστο βάρος 544 τόνων.
Το πτερυγόπλοιο είχε πολύ καλή συμπεριφορά στους ελιγμούς, ευστάθεια και γενικότερα καλή συμπεριφορά κατά την πτήση του. Μπορούσε να κάνει απότομες στροφές με μεγάλο βαθμό στροφής και είχε ομαλή επαφή των πλωτήρων με το νερό. Οι δοκιμές συνεχίστηκαν σχεδόν επί 15 χρόνια και το 1980. από λάθος του πιλότου, καταστράφηκε σε μια προσθαλασσωση και βούλιαξε. Οι δοκιμές που πραγματοποιήθηκαν με το «Τέρας της Κασπίας» εξασφάλισαν πολύτιμες πληροφορίες για τη σχεδίαση στη συνέχεια καινούργιων επιχειρησιακών πτερυγόπλοιων.
Τεχνικά χαρακτηριστικά
ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΗΣ | Alekseev |
ΧΩΡΑ | Ρωσία |
ΤΥΠΟΣ |
Στρατιωτικό πτερυγόπλοιο
|
ΠΛΗΡΩΜΑ | 5, άτομα |
ΠΡΟΩΘΗΤΙΚΟ ΣΥΣΤΗΜΑ | |
- εγκαταστημένοι μπροστά | Οκτώ στροβιλοκινητήρες VD-7 |
Μέγιστη ώση, kgf | 8x13.000 |
- στην ουρά στο κάθετο σταθερό | Δυο στροβιλοκινητήρες VD-7 |
Μέγιστη ώση, kgf | 2x13.000 |
ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ | |
Μήκος, m | 92,00 |
Ύψος, m | 21,80 |
Εκπέτασμα πτέρυγας, m | 37,60 |
Επιφάνεια πτέρυγας, m2 | 662,50 |
ΒΑΡΗ | |
Μέγιστο βάρος απογείωσης, kg | 544.000 |
Κανονικό βάρος απογείωσης, kg | - |
Βάρος κενό, kg | 240.000 |
Εσωτερικά μεταφερόμενα καύσιμα, kg | - |
Βάρος οπλικού φορτίου, kg | - |
Ωφέλιμο φορτίο, kg | 300.000 |
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ | |
Μέγιστη ταχύτητα, km/h | 500 |
Ταχύτητα ταξιδιού, km/h | 430 |
Επιχειρησιακή οροφή, m | 4 έως 14 |
Πλοϊμότητα, poits | 3 |
Μέγιστη εμβέλεια, km | 1.500 |
ΟΠΛΙΣΜΟΣ | Δεν διαθέτει (αμυντικό). |