
Το P-42 είναι ειδικά τροποποιημένο αεροσκάφος για την επίτευξη ρεκόρ, προερχόμενου από το Su-27 (T10-5), από το οποίο αφαιρέθηκε ο εξοπλισμός.
Οι βασικές διαφορές από το Su-27:
- αντικαταστάθηκε το διηλεκτρικό κάλυμα του ραντάρ με πιο ελαφρύ μεταλλικό κάλυμα
- Αφαιρέθηκε ο ραδιοηλεκτρονικος εξοπλισμός πλήρως
- Οι αεραγωγοί του είναι μη ελεγχόμενοι ( προφανώς δεν υπάρχουν οι τρεις ειδικές ράμπες
που συναντώνται στα άλλα μοντέλα του Su-27 μεταβλητού σχήματος για τον έλεγχο
του εισερχόμενου αέρα)
- Μειώθηκε το ύψους σταθερού κάθετου
- Απουσία των κοιλιακών πτερύγιων
- Απουσιάζει η ουραία κυλινδρική δοκός
Ως αποτέλεσμα, το μέγιστο βάρος απογείωσης μειώθηκε κατά πολύ, στα 14100 kg. Το αεροσκάφος εξοπλίστηκε με ειδικά τροποποιημένους κινητήρες αυξημένης ώσης μέχρι 13600 kg ο κάθε ένας ( έχει καταχωριθεί στη FAI με το χαρακτηριστικό R-32).
Στο ενεργητικό του έχουν καταχωριθεί συνολικά 27 ρεκόρ (απόλυτου ύψους και του βαθμού ανόδου).
Κατηγόρια C-1h (μέγιστο βάρος απογείωσης 12.000-16.000 kg), Ομάδα 3 (αεριωθούμενοι κινητήρες). |
Περιγραφή: 3.000 m. Επίτευξη: 25 sec Πιλότος: Viktor Pugachev Ημερομηνία: 27.10.1986 |
Περιγραφή: 6.000 m. Επίτευξη: 37 sec Πιλότος: Viktor Pugachev Ημερομηνία: 15.11.1986 |
Περιγραφή: 9.000 m. Επίτευξη: 44 sec Πιλότος: Nikolay Sadovnikov Ημερομηνία: 10.03.1987 |
Περιγραφή: 12.000 m. Επίτευξη: 55 sec Πιλότος: Nikolay Sadovnikov Ημερομηνία: 10.03.1987 |
Περιγραφή: 3.000 m με ωφέλιμο φορτίο 1.000 kg. Επίτευξη: 28 sec Πιλότος: Oleg Tsoy Ημερομηνία: 17.05.1988 |
Περιγραφή: 6.000 m με ωφέλιμο φορτίο 1.000 kg. Επίτευξη: 38 sec Πιλότος: Oleg Tsoy Ημερομηνία: 19.04.1988 |
Περιγραφή: 9.000 m με ωφέλιμο φορτίο 1.000 kg. Επίτευξη: 48 sec Πιλότος: Oleg Tsoy Ημερομηνία: 19.05.1988 |
Περιγραφή: 12.000 m με ωφέλιμο φορτίο 1.000 kg. Επίτευξη: 59 sec Πιλότος: Oleg Tsoy Ημερομηνία: 19.05.1988 |
Κατηγόρια C-1i (μέγιστο βάρος απογείωσης 16.000 – 20.000 kg), Ομάδα 3 (αεριωθούμενοι κινητήρες). |
Περιγραφή: Ρεκόρ ύψους με ωφέλιμο φορτίο 1000 kg. Επίτευξη: 22.250 m Πιλότος: Viktor Pugachev Ημερομηνία: 20.05.1993 |
Περιγραφή: Ανεβαίνοντας στα 15.000 m, με ωφέλιμο φορτίο. Επίτευξη: 1.015 kg Πιλότος: Viktor Pugachev Ημερομηνία: 20.05.1993 |
Περιγραφή: Ανεβαίνοντας στα 15.000 m. Επίτευξη: 2 min 6 sec Πιλότος: Viktor Pugachev Ημερομηνία: 20.05.1993 |
Περιγραφή: Ανεβαίνοντας στα 15.000 m, με ωφέλιμο φορτίο 1.000 kg. Επίτευξη: 2 min 6 sec Πιλότος: Viktor Pugachev Ημερομηνία: 20.05.1993 |
Κατηγόρια N, Ομάδα 3 (αεριωθούμενοι κινητήρες). |
Περιγραφή: Ύψος οριζόντιας πτήσης (δεν συμπεριλαμβάνεται το ωφέλιμο φορτίο). Επίτευξη: 19.335 m Πιλότος: Nikolay Sadovnikov Ημερομηνία: 10.06.1987 |
Περιγραφή: 3.000 m. Επίτευξη: 26 sec Πιλότος: Nikolay Sadovnikov Ημερομηνία: 11.04.1987 |
Περιγραφή: 6.000 m. Επίτευξη: 37 sec Πιλότος: Evgeny Frolof Ημερομηνία: 31.03.1988 |
Περιγραφή: 9.000 m. Επίτευξη: 47 sec Πιλότος: Evgeny Frolof Ημερομηνία: 31.03.1988 |
Περιγραφή: 12.000 m. Επίτευξη: 58 sec Πιλότος: Nikolay Sadovnikov Ημερομηνία: 11.03.1987 |
Περιγραφή: 15.000 m. Επίτευξη: 1 min 6 sec Πιλότος: Nikolay Sadovnikov Ημερομηνία: 11.03.1987 |
Περιγραφή: 3.000 m με ωφέλιμο φορτίο 1.000 kg. Επίτευξη: 28 sec Πιλότος: Oleg Tsoy Ημερομηνία: 17.05.1988 |
Περιγραφή: 6.000 m με ωφέλιμο φορτίο 1.000 kg. Επίτευξη: 38 sec Πιλότος: Oleg Tsoy Ημερομηνία: 17.04.1988 |
Περιγραφή: 9.000 m με ωφέλιμο φορτίο 1.000 kg. Επίτευξη: 48 sec Πιλότος: Oleg Tsoy Ημερομηνία: 17.05.1988 |
Περιγραφή: 12.000 m με ωφέλιμο φορτίο 1.000 kg. Επίτευξη: 59 sec Πιλότος: Oleg Tsoy Ημερομηνία: 17.05.1988 |
Κατηγόρια C-1 (Απεριόριστο μέγιστο βάρος απογείωσης), Ομάδα 3 (αεριωθούμενοι κινητήρες). |
Περιγραφή: 3.000 m. Επίτευξη: 25,37 sec Πιλότος: Viktor Pugachev Ημερομηνία: 27.10.1986 |
Περιγραφή: 6.000 m. Επίτευξη: 37,05 sec Πιλότος: Viktor Pugachev Ημερομηνία: 15.11.1986 |
Περιγραφή: 9.000 m. Επίτευξη: 44,18 sec Πιλότος: Nikolay Sadovnikov Ημερομηνία: 10.03.1987 |
Περιγραφή: 12.000 m. Επίτευξη: 55,54 sec Πιλότος: Nikolay Sadovnikov Ημερομηνία: 10.03.1987 |
Τεχνικά χαρακτηριστικά
ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΗΣ | OKB Sukhoi |
ΧΩΡΑ | Ρωσία |
ΤΥΠΟΣ |
Τροποποιημένο αεροσκάφος για την επίτευξη ρεκόρ
|
ΠΛΗΡΩΜΑ | 1, άτομο |
ΠΡΟΩΘΗΤΙΚΟ ΣΥΣΤΗΜΑ | Δυο στροβιλοκινητήρες, R-32 |
Μέγιστη ώση, kgf | 2x13.600 |
ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ | |
Με το σωλήνα Pitot, m | 19,65 |
Ύψος αεροσκάφους, m | 5,87 |
Εκπέτασμα πτέρυγας, m | 14,70 |
Επιφάνεια πτέρυγας, m2 | 59,02 |
ΒΑΡΗ | |
Μέγιστο βάρος απογείωσης, kg | 14.100 |
Κανονικό βάρος απογείωσης, kg | 17.500 |
Βάρος κενό, kg | - |
Εσωτερικά μεταφερόμενα καύσιμα, kg | 4.980 |
Βάρος οπλικού φορτίου, kg | - |
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ | |
Μέγιστη ταχύτητα, km/h | - |
Μέγιστη ταχύτητα σε χαμηλό ύψος, km/h | - |
Εμβέλεια σε χαμηλό ύψος, km | - |
Εμβέλεια σε μεγάλο ύψος, km | - |
Επιχειρησιακή οροφή, m | - |
Όρια φόρτισης, g | - |
ΟΠΛΙΣΜΟΣ | Δεν διαθέτει. |