Με την αυτομόληση του Β. Μπελένκο στην Ιαπωνία, πολλά απόρρητα στοιχεία του MiG-25 περιήλθαν σε γνώση των Δυτικών. Αυτό υποχρέωσε τους Σοβιετικούς να προβούν σε επεμβάσεις τροποποιητικές σε αρκετά συστήματα του. Το πρώτο σύστημα που δέχθηκε τις επεμβάσεις αυτές ήταν το ραντάρ του αεροσκάφους. Επίσης εκσυγχρονίστηκαν τα βλήματα και αυξήθηκε το βεληνεκές τους. Το 1978 τελείωσαν οι αξιολογήσεις και άρχισε η παραγωγή των τροποποιήσεων στο εργοστάσιο Gor'ki ως MiG-25PD. Τα γράμματα "PD" σήμαιναν "αναχαιτιστικό αναβαθμισμένο".
Τα MiG-25PD ξεχώριζε από τα μοντέλα "Ρ", έχοντας πιο μεγάλο ρύγχος, για να χωρέσει το ραντάρ.
MiG-25PD - Εξαγωγική έκδοση Αρχικά το MiG-25P διετίθετο μόνον στις χώρες-μέλη του Συμφώνου Βαρσοβίας. Με την αυτομόληση του Μπελένκο το 1976, άνοιξε ο δρόμος και για άλλες χώρες. Αναπτύχθηκε ειδική έκδοση, η έκδοση MiG-25PD με ραντάρ τύπου "Smerch-A2", πιστοποιημένο για χρήση πύραυλων R-60M. Δόθηκε σε Ιράκ (περίπου 20 αεροσκάφη), Συρία (περίπου 30 αεροσκάφη) και Αλγερία.
Τεχνικά χαρακτηριστικά
ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΗΣ | OKB MiG |
ΧΩΡΑ | Ρωσία |
ΤΥΠΟΣ |
Μαχητικό-αναχαιτιστικό
|
ΠΛΗΡΩΜΑ | 1, άτομο |
ΠΡΟΩΘΗΤΙΚΟ ΣΥΣΤΗΜΑ | Δύο στροβιλοκινητήρες MNPK Soyuz (Khachatourov), R-15B-300 |
Μέγιστη ώση, kgf | 2x11.196 |
ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ | |
Μήκος, m | 22,30 |
Ύψος αεροσκάφους, m | 6,50 |
Εκπέτασμα πτέρυγας, m | 14,06 |
Επιφάνεια πτέρυγας, m2 | 61,90 |
ΒΑΡΗ | |
Μέγιστο βάρος απογείωσης, kg | 41.000 |
Κανονικό βάρος απογείωσης, kg | 34.920 |
Βάρος κενό, kg | 18.800 |
Εσωτερικά μεταφερόμενα καύσιμα, kg | 14.570 |
Βάρος οπλικού φορτίου, kg | 1.800 |
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ | |
Μέγιστη ταχύτητα σε μεγάλο ύψος (Μ=2,83), km/h | 3.000 |
Ταχύτητα ταξιδιού, km/h | - |
Μέγιστη ταχύτητα σε χαμηλό ύψος, km/h | 1.250 |
Μέγιστη εμβέλεια, km | |
- με ταχύτητα Μ=2,35 | 1.250 |
- με υποηχητική ταχύτητα | 1.730 |
Επιχειρησιακή οροφή (+ 4 βλήματα), m | 20.700 |
Όρια φόρτισης, g | 5 |
ΟΠΛΙΣΜΟΣ | Δεν διαθέτει πυροβόλο. Φορείς μεταφοράς οπλισμού 4. Δυνατότητα μεταφοράς μέχρι 4xR-40RD ή 2xR-40RD, 2xR-40TD ή 2xR-40R ή 4xR-60M. |