Η εξέλιξη του Il-102 ( με βάση το Il-42) ξεκίνησε στα μέσα της δεκαετίας του ´60 και συνάντησε πολλά προβλήματα, ενώ μόλις το 1982 η Ilyushin κατάφερε να ολοκληρώσει την κατασκευή του πρώτου πρωτότυπου. Πρόκειται για ένα διθέσιο υποηχητικό αεροσκάφος εγγύς υποστήριξης με μόνιμο οπλισμό ένα δίδυμο πυροβόλο των 30 mm με 500 βλήματα και δυο GSh-2-23 των 23 mm καθοδηγούμενο από ραντάρ στην ουρά. Στο φορτίο που μπορεί να μεταφέρει περιλαμβάνονται τελευταίας γενιάς βλήματα, κατευθυνόμενες βόμβες, ρουκέτες κ.α Το σκάφος έφερε ένα ισχυρό σύστημα ελέγχου πλοήγησης (σ.σ. πιθανώς με συνδυασμό ενός ραντάρ) με δυνατότητα παρακολούθησης του εδαφικού ανάγλυφου με σύστημα εξομάλυνσης της πτήσης σε χαμηλό ύψος (30-100 m).
Το πρωτότυπο πέταξε για πρώτη φορά στις 25 Σεπτεμβρίου 1982 και εντάχθηκε στο πρόγραμμα πτητικών δοκιμών, συμπληρώνοντας συνολικά 249 ώρες πτήσης χωρίς προβλήματα.
Σ τις 29 Δεκεμβρίου 1987 ολοκληρώθηκε επιτυχώς το πρόγραμμα δοκιμών, εντούτοις όμως απερρίφθη και επιλέχθηκε το Su-25.
Το 1984 το σκάφος αποθηκεύτηκε σε βαριά αποθήκευση.
Η επίσημη εμφάνιση έλαβε χώρα το 1992 στην διεθνή έκθεση MAKS-1992.
Τεχνικά χαρακτηριστικά
ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΗΣ | OKB Ilyushin |
ΧΩΡΑ | Ρωσία |
ΤΥΠΟΣ |
Αεροσκάφος Εγγύς υποστήριξης
|
ΠΛΗΡΩΜΑ | 2, άτομα |
ΠΡΟΩΘΗΤΙΚΟ ΣΥΣΤΗΜΑ | Δυο στροβιλοκινητήρες RD-33I |
Μέγιστη ώση, kgf | |
- με μετάκαυση | 2x5.500 |
- χωρίς μετάκαυση | 2x5.320 |
ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ | |
Μήκος, m | 17,75 |
Ύψος αεροσκάφους, m | 5,08 |
Εκπέτασμα πτέρυγας, m | 16,9 |
Επιφάνεια πτέρυγας, m2 | 63,50 |
ΒΑΡΗ | |
Μέγιστο βάρος απογείωσης, kg | 22.000 |
Κανονικό βάρος απογείωσης, kg | 18.000 |
Βάρος κενό, kg | 13.800 |
Εσωτερικά μεταφερόμενα καύσιμα, kg | 3.700 |
Βάρος μεταφερόμενων καύσιμων με εξωτερικές δεξαμενές, l | 1.930 |
Βάρος οπλικού φορτίου, kg | 7.600 |
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ | |
Μέγιστη ταχύτητα, km/h | 950 |
Οικονομική ταχύτητα, km/h | - |
Ταχύτητα ταξιδιού, km/h | - |
Επιχειρησιακή οροφή, m | 10.000 |
Μέγιστη εμβέλεια, km | 1.000 |
Ακτίνα δράσης, km | 250-300 |
ΟΠΛΙΣΜΟΣ | Eνα δίκαννο πυροβόλο 9A-4071K των 30 mm με 500 βλήματα και δυο GSh-2-23 των 23 mm καθοδηγούμενο από ραντάρ στην ουρά, με 60 βλήματα ή ταχυβολία του πυροβόλου φτάνει τα 2.400-3.200 βλ./λεπτό. Φορείς μεταφοράς οπλισμού 16. Δυνατότητα μεταφοράς βλήματα αέρος-αέρος R-60M ή R-73, αέρος-επιφάνειας Kh-23, Kh-25, Kh-29, Kh-58, μη κατευθυνόμενες ρουκέτες όλων των τύπων. Βόμβες ελεύθερης πτώσεις. Το αεροσκάφος μπορεί ακόμη να μεταφέρει ατρακτίδια πυροβόλων SPPU-1-23, UAK-23-250. |
Φωτογραφίες Il-102