P-42 Αεροσκάφος έγκαιρης προειδοποίησης και ελέγχου (σχέδιο)

P-42 Αεροσκάφος έγκαιρης προειδοποίησης και ελέγχου (σχέδιο) © Konstantinos Panitsidis
Καλλιτεχνική απεικόνιση P-42 © Konstantinos Panitsidis

Σε αριθμούς  Με φακό  Video

Πρόκειται για άλλη μια σχεδίαση στην Σ. Ένωση που έλαβε χώρα στις αρχές της δεκαετίας του 1970 προκειμένου να καλύψει ανάγκες για την κατασκευή ενός AEW&C ναυτικής έκδοσης το οποίο θα επιχειρούσε από τα αεροπλανοφόρα τύπου 1160 "Orel" (τα οποία ήταν υπό ανάπτυξη). Αν και το P-42 θύμιζε αρκετά το S-3 Viking έφερε αρκετές δομικές διαφορές. Πρόκειται για ένα μονοπλάνο υψηλοπτέρυγο αεροσκάφος με οπισθοκλινή πτέρυγα. Οι δυο κινητήρες εγκαταστάθηκαν κάτω από την πτέρυγα σε πυλώνες με αναδιπλωμένα ακροπτερυγια και το σταθερό κάθετο. Το σύστημα προσγείωσης είναι τριών σημείων και αναδιπλώνεται μέσα στην άτρακτο. Μεγάλη έμφαση δόθηκε σε δομικά στοιχεία του σκάφους για να μπορεί εύκολα να επιχειρεί από καταστρώματα πλοίων. Το πλήρωμα αποτελείται από τρία άτομα.

Beriev P-45 AEW&C © Konstantinos Panitsidis

Σχεδόν ταυτόχρονα εξελίχθηκαν δυο εκδόσεις του P-42, μία με στροβιλοκινητήρες διπλής ροής D-36 με αποδιδόμενη ώση 6.400 κιλών έκαστος ή εναλλακτικά με αποδιδόμενη ώση 5.200 κιλών. Σύμφωνα με τις εκτιμήσεις της Beriev, τα πρωτότυπα σκάφη μπορούσαν να είναι έτοιμα για δοκιμές το 1976. Στη βάση αυτού αναπτύχθηκαν και αεροσκάφος ανεφοδιασμού έρευνας και διάσωσης και μεταγωγική έκδοση. Το πρόγραμμα ακυρώθηκε μετά την ακύρωση της κατασκευής του αεροπλανοφόρου το 1972. 

Beriev P-42 AEW&C © Konstantinos Panitsidis

 

 


Σχέδιο τριών όψεων

Beriev P-42 AEW&C © Konstantinos Panitsidis

 

 


Τεχνικά χαρακτηριστικά

ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΗΣ OKB Beriev
ΧΩΡΑ Ρωσία
ΤΥΠΟΣ
Αεροσκάφος έγκαιρης προειδοποίησης και ελέγχου
ΠΛΗΡΩΜΑ 3, άτομα 
ΠΡΟΩΘΗΤΙΚΟ ΣΥΣΤΗΜΑ Δύο στροβιλοκινητήρες διπλής ροής, D-36
Μέγιστη ώση, kgf 2x6.450
ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ  
Μήκος, m 20,00
Ύψος αεροσκάφους, m 7,5
Εκπέτασμα πτέρυγας, m 25,3 / 12
Επιφάνεια πτέρυγας, m2 -
ΒΑΡΗ  
Μέγιστο βάρος απογείωσης, kg 29.000
Βάρος κενό, kg -
Εσωτερικά μεταφερόμενα καύσιμα, kg 6.600
Μέγιστο ωφέλιμο φορτίο, kg -
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ  
Μέγιστη Ταχύτητα, km/h 850
Οικονομική ταχύτητα, km/h -
Ταχύτητα ταξιδιού, km/h -
Επιχειρησιακή οροφή, m 13.000
Μέγιστη εμβέλεια, km 4.000
Ακτίνα δράσης, km 600
ΟΠΛΙΣΜΟΣ -



 


Φωτογραφίες P-42