
Πρόκειται για άλλη μια σχεδίαση στην Σ. Ένωση που έλαβε χώρα στις αρχές της δεκαετίας του 1970 προκειμένου να καλύψει ανάγκες για την κατασκευή ενός AEW&C ναυτικής έκδοσης το οποίο θα επιχειρούσε από τα αεροπλανοφόρα τύπου 1160 "Orel" (τα οποία ήταν υπό ανάπτυξη). Αν και το P-42 θύμιζε αρκετά το S-3 Viking έφερε αρκετές δομικές διαφορές. Πρόκειται για ένα μονοπλάνο υψηλοπτέρυγο αεροσκάφος με οπισθοκλινή πτέρυγα. Οι δυο κινητήρες εγκαταστάθηκαν κάτω από την πτέρυγα σε πυλώνες με αναδιπλωμένα ακροπτερυγια και το σταθερό κάθετο. Το σύστημα προσγείωσης είναι τριών σημείων και αναδιπλώνεται μέσα στην άτρακτο. Μεγάλη έμφαση δόθηκε σε δομικά στοιχεία του σκάφους για να μπορεί εύκολα να επιχειρεί από καταστρώματα πλοίων. Το πλήρωμα αποτελείται από τρία άτομα.

Σχεδόν ταυτόχρονα εξελίχθηκαν δυο εκδόσεις του P-42, μία με στροβιλοκινητήρες διπλής ροής D-36 με αποδιδόμενη ώση 6.400 κιλών έκαστος ή εναλλακτικά με αποδιδόμενη ώση 5.200 κιλών. Σύμφωνα με τις εκτιμήσεις της Beriev, τα πρωτότυπα σκάφη μπορούσαν να είναι έτοιμα για δοκιμές το 1976. Στη βάση αυτού αναπτύχθηκαν και αεροσκάφος ανεφοδιασμού έρευνας και διάσωσης και μεταγωγική έκδοση. Το πρόγραμμα ακυρώθηκε μετά την ακύρωση της κατασκευής του αεροπλανοφόρου το 1972.
Σχέδιο τριών όψεων
Τεχνικά χαρακτηριστικά
ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΗΣ | OKB Beriev |
ΧΩΡΑ | Ρωσία |
ΤΥΠΟΣ |
Αεροσκάφος έγκαιρης προειδοποίησης και ελέγχου
|
ΠΛΗΡΩΜΑ | 3, άτομα |
ΠΡΟΩΘΗΤΙΚΟ ΣΥΣΤΗΜΑ | Δύο στροβιλοκινητήρες διπλής ροής, D-36 |
Μέγιστη ώση, kgf | 2x6.450 |
ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ | |
Μήκος, m | 20,00 |
Ύψος αεροσκάφους, m | 7,5 |
Εκπέτασμα πτέρυγας, m | 25,3 / 12 |
Επιφάνεια πτέρυγας, m2 | - |
ΒΑΡΗ | |
Μέγιστο βάρος απογείωσης, kg | 29.000 |
Βάρος κενό, kg | - |
Εσωτερικά μεταφερόμενα καύσιμα, kg | 6.600 |
Μέγιστο ωφέλιμο φορτίο, kg | - |
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ | |
Μέγιστη Ταχύτητα, km/h | 850 |
Οικονομική ταχύτητα, km/h | - |
Ταχύτητα ταξιδιού, km/h | - |
Επιχειρησιακή οροφή, m | 13.000 |
Μέγιστη εμβέλεια, km | 4.000 |
Ακτίνα δράσης, km | 600 |
ΟΠΛΙΣΜΟΣ | - |
Φωτογραφίες P-42