
Το Be-220 εξελίχθηκε για να αντικαταστήσει το Be-12 του Π.Ν. Ρωσίας κατόπιν απαιτήσεων του Πολεμικού Ναυτικού. Το πολεμικό ναυτικό της Ρωσίας αποφάσισε την προμήθεια έξι ανθυποβρυχιακών αεροσκαφών με βάση το Be-200 τα όποια αναμένεται να ενταχθούν σε υπηρεσία με το ρωσικό ναυτικό μέχρι το 2020. Από τα έξι αεροσκάφη τα δυο θα είναι σε ρόλο ναυτικής συνεργασίας και ερευνάς - διάσωσης (Be-200/220 PS).
Be-220 ASW/ MP: H έκδοση με κινητήρες τύπου D-436TP. (Για πρώτη φορά το σύστημα Be-200 ASW παρουσιάστηκε στην αεροπορική έκθεση Le Bourget 2015 και στην INDEX-2015, το μοντέλο του Be-200 με τα χρώμα του ρωσικού Πολεμικού Ναυτικού).
Ο ηλεκτρονικός εξοπλισμός του θα αποτελείται από ραντάρ ανίχνευσης εγκαταστημένο μπροστά και πιθανός θα φέρει την ράβδο μαγνιτόμετρου (MAD- Magnetic Anomaly Detector) στο ουραίο πτέρωμα του σκάφους.
Be-220 ASW: H έκδοση με κινητήρες τύπου SaM-146
1. Ραντάρ 2. Η δομή του σκάφος θα τροποποιηθεί κατάλληλα έτσι ώστε να δειχτεί των ανθυποβρυχιακό εξοπλισμό 3. Εσωτερικές αποθήκες οπλισμού έχουν τροποποιηθεί έτσι ώστε να δέχονται τα καινούργιας γενιάς οπλικά συστήματα 4. Ουραίο αεροδυναμικό κάλυμμα συσκευής MAD (συσκευή εντοπισμού ανωμαλιών) 5. Διηλεκτρικό κάλυμμα αεροτομής 6. Προωθητικό σύστημα SAM-146 η εναλλακτική λύση αντί του D-43TP (Ουκρανικής σχεδίασης) 7. Εξοπλισμός ASW (ο εξοπλισμός ASW π.χ. Ραντάρ, ESM, MAD και σονάρ, το οποίο θα φέρει και θα είναι σύγχρονης σχεδίασης. Το σκάφος θα εξοπλιστεί και με δείκτες ηχοσημαντήρων και άλλων ανάλογων συστημάτων) 8. Θάλαμος διακυβερνήσεως: θα είναι εφοδιασμένο με τέσσερις έγχρωμες οθόνες και μια μεγάλη οθόνη απεικόνισης πολλαπλών λειτουργιών ή θα είναι εξοπλισμένο με 3 μεγάλες οθόνες πολλαπλών λειτουργιών.
Στο κεντρικό τμήμα της δομής βρίσκεται το διαμέρισμα χείριστων συστημάτων και στο ουραίο τμήμα πιθανός θα είναι η αποθήκη οπλισμού για μεταφορά πλήρης σειράς ανθυποβρυχιακών τορπιλών, βόμβες βυθού, ναρκών και άλλων όπλων. Επίσης θα φέρει και εξωτερικούς φορείς οπλισμού.
Be-200/220 ASW/MP: H έκδοση με κινητήρες τύπου SaM-146.
Για εντοπισμό και την καταστροφή των υποβρυχίων το αεροσκάφος φέρει ένα συνδυασμό από ραντάρ έρευνας – εντοπισμού και σύστημα ελέγχου πυρός τύπου Kasatka (Kasatka – Όρκα ή όρκη, που αναφέρεται κοινώς ως φάλαινα δολοφόνος) το όποιο εξελίσσεται από την JSC Radar MMS.
Be-220 - Έκδοση ASW/MP
Θάλαμος διακυβερνήσεως: θα είναι εφοδιασμένο με τέσσερις έγχρωμες οθόνες και μια μεγάλη οθόνη απεικόνισης πολλαπλών λειτουργιών ή θα είναι εξοπλισμένο με 3 μεγάλες οθόνες πολλαπλών λειτουργιών.
Be-220 - Έκδοση ASW/ASuW
Το Be-220 ASW/ASuW οπλισμένο με τέσσερα (4) βλήματα αέρος-αέρος, τέσσερα (4) βλήματα τύπου Harpoon και δεκαέξι τορπίλες τύπου Μκ.46.
Διαμόρφωση του Be-220 ASW/ASuW με ικανότητα μεταφοράς έως τέσσερα βλήματα αέρος αέρος (αναρτημένους κάτω από την πτέρυγα) και οκτώ βλήματα-επιφάνειας τύπου Exocet.
Be-220 ASW με ανάπτυξη του συστήματος σόναρ.
Προωθητικό σύστημα SaM-146 (SaM-146-1S-18)
Snecma, NPO Saturn |
Τύπος: Στροβιλοκινητήρας διπλής ροής υψηλής παράκαμψης |
Μεγίστη ώση: 7.900 kgf |
Ειδική κατανάλωση καυσίμου: 0,63 kg/(kg*h) |
Λόγος παράκαμψης: 28 |
Ολικός λόγος πίεσης: 4,43 |
Διαστάσεις: |
- μήκος: 2,070 m |
- διάμετρος: 1,200 m |
Ξηρό βάρος: 1.708 kg |
Τύπος καυσίμου: JetA, Jet A-1, TS-1, RP |
Σχέδιο τριών όψεων
Τεχνικά χαρακτηριστικά
ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΗΣ | OKB Beriev |
ΧΩΡΑ | Ρωσία |
ΤΥΠΟΣ |
Αμφίβιο αεροσκάφος ναυτικής συνεργασίας
|
ΠΛΗΡΩΜΑ | 2, άτομα (+ 6 χείριστες συστημάτων) |
ΠΡΟΩΘΗΤΙΚΟ ΣΥΣΤΗΜΑ | Δύο στροβιλοκινητήρες διπλής ροής, SaM-146-1S18 |
Μέγιστη ώση, kgf | 2x7.900 |
ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ | |
Μήκος, m | 32,05 |
Ύψος αεροσκάφους, m | 8,90 |
Εκπέτασμα πτέρυγας, m | 32,78 |
Επιφάνεια πτέρυγας, m2 | 117,44 |
ΒΑΡΗ | |
Μέγιστο βάρος απογείωσης, kg | 37.200 |
Βάρος κενό, kg | - |
Εσωτερικά μεταφερόμενα καύσιμα, kg | - |
Μέγιστο ωφέλιμο φορτίο, kg | 7.500 |
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ | |
Μέγιστη Ταχύτητα, km/h | 710 |
Οικονομική ταχύτητα, km/h | 600 |
Ταχύτητα ταξιδιού, km/h | 650-680 |
Επιχειρησιακή οροφή, m | 8.000 |
Μέγιστη εμβέλεια (ISA, 8.000 m, με εφεδρικά καύσιμα για 1 ώρα), km | 3.600 |
Διαδρομή απογείωσης μέχρι 10,7 m (ISA, επίπεδο θάλασσας), m: | |
- ξηρά | 1.270 |
- νερό | 1.000 |
Διαδρομή προσγείωσης από 15 m (ISA, επίπεδο θάλασσας), m: | |
- ξηρά (Gπροσγ.=35.000 kg) | 1.020 |
- νερό | 1.300 |
Πλοϊμότητα, poits | 3+ |
Προσθαλάσσωση (ύψος κύματος), m | 1,2+ |
ΟΠΛΙΣΜΟΣ | Δυνατότητα μεταφοράς μέχρι 4 βλήματα αέρος-αέρος, τέσσερα βλήματα τύπου Harpoon και δεκαέξι τορπίλες τύπου Μκ.46. ή τέσσερα βλήματα αέρος-αέρος και οκτώ βλήματα-επιφάνειας τύπου Exocet ή βόμβες βυθού και άλλων όπλων. |
E-books
An Illustrated Comparative Study. Beriev Be-200ES Vs Bombardier CL-415 Superscooper (CL-215-6B11), e-bboks, Format: PDF | ![]() |
Be-200 - Multipurpose Amphibious Jet. (Sources: Defendory 2004, Pavilion Scorpion) |
![]() |
Be-200 Multipurpose Amphibious Aircraft Sources: Defendory 2006, Pavilion Scorpion |
![]() |