Ονομασία κατά NATO: Cock
Στις 15 Ιουνίου, το 1965, την πέμπτη ημέρα της XXVI διεθνούς αεροπορικής έκθεσης στο Παρίσι εμφανίστηκε για πρώτη φορά το βαρύτερο Αφος του κόσμου. Με δυνατότητα ανύψωσης φορτίου 60.000 κιλών και εσωτερικές διαστάσεις καμπίνας φορτίου (33,4 x 4,4 x 4,4 m) το An-22 δεν είχε ανταγωνιστές στο κόσμο. Μέχρι να εμφανιστεί το An-22 την θέση του μεγαλύτερου αεροπλάνου την κατέχει η Lockheed με το C-141 Starlifter με δυνατότητα ανύψωσης φορτίου 32.600 κιλών. Εν τούτοις τον τίτλο του μεγαλύτερου αεροπλάνο στον κόσμο δεν κράτησε για πολύ αφου τον Ιούνιο 1968 απογειώθηκε το C-5A Galaxy. Με την δημιουργία του Galaxy, αναμφισβήτητα έσπασε το εμπόδιο τον σχεδιαστών για τις κατασκευές μεγάλων αεροσκαφών ευρείας ατράκτου ανοίγοντας νέους ορίζοντες στην αεροναυπηγική.
Τεχνικά χαρακτηριστικά
Πρόκειται για ένα υψηλοπτέρυγο, τετρακινητήριο Α/φος. Το προωθητικό σύστημα αποτελείται από τέσσερις ελικοστροβίλους NK-12MA με διπλή έλικα μεταβλητού βήματος τύπου AV-90 και διάμετρο 6,2 μέτρα. Η εκκίνηση του μπορεί να γίνει από
εσωτερικό (ενσωματωμένο) APU (Auxiliary Power Unit) τύπου TS-12MA ή από compressed-air starter VS-12 ή από εξωτερική πηγή ισχύος.
Τα καύσιμα του υπολογίζονται σε 127.000 κιλά και μοιράζονται σε δεξαμενές ενσωματωμένες στην άτρακτο (14 δεξαμενές) και στις πτέρυγες (10) και 6 δεξαμενές σε αεροδυναμικά καλύμματα του κύριου σκέλους). Το καύσιμο που χρησιμοποιεί είναι κηροζίνη τύπου Τ-1, TC-1, T-2, RT και τα παράγωγα τους.
Το σύστημα προσγείωσης είναι ανασυρόμενο με διπλούς τροχούς στο ριναίο σκέλος και πολλαπλούς στα κύρια σκέλοι.
Το Α/φος έχει εξοπλισμό (Kupol-22) που του επιτρέπει να επιχειρεί μέρα και νύχτα με δυσμενείς καιρικές συνθήκες.
Διαθέτει σύστημα αυτόματου ελέγχου πτήσης (αυτόματος πιλότος), o ναυτιλιακός εξοπλισμός (Avionics) αποτελείται από ραδιοπυξίδα ARK-UD (ARK-U2), ράδιο-ϋψόμετρο RV-4 και ναυτιλιακό εξοπλισμό μεγάλων αποστάσεων Α-711.
Ο τηλεπικοινωνιακός εξοπλισμός αποτελείται από τον ασύρματο VHF/UHF τύπου R-832M ή R-802V και δυο ασύρματους R-847 ή R-862, τον πομποδέκτη βραχέων κυμάτων Peleng με δεκτή λήψης R-876, tellurometer SD-67, και τη συσκευή εσωτερικής επικοινωνίας SPU-8. Διαθέτει επίσης καταγραφέα των στοιχείων της πτήσης και σύστημα καταγραφής εσωτερικής ομιλίας.
Εσωτερική διαρρύθμιση μεταφοράς βυτίου καυσίμων και γερανοφόρου φορτηγού, κοντεϊνερ, 227 στρατιωτών (αλεξίπτωτων), στρατιωτικών οχημάτων και 162 στρατιωτών. Επίσης εύκολα μπορεί να μετατραπεί σε ασθενοφόρο και να μεταφέρει μέχρι 162 φορεία /τραυματίες.
Σχέδιο τριών όψεων
Τεχνικά χαρακτηριστικά
ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΗΣ | Antonov |
ΧΩΡΑ | Ρωσία, Ουκρανία |
ΤΥΠΟΣ | Μεταγωγικό αεροσκάφος στρατιωτικών μεταφορών |
ΠΛΗΡΩΜΑ | 5-6, άτομα |
ΠΡΟΩΘΗΤΙΚΟ ΣΥΣΤΗΜΑ | Τέσσερις ελικοστροβιλοκινητήρες αντιπεριστρεφόμενων πτερυγίων μεταβλητού βήματος NK-12MA |
Μέγιστη ισχύ, h.p. | 4x15.000 |
ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ | |
Μήκος, m | 57,92 |
Ύψος αεροσκάφους, m | 12,53 |
Εκπέτασμα πτέρυγας, m | 64,40 |
Επιφάνεια πτέρυγας, m2 | 345,0 |
ΒΑΡΗ | |
Μέγιστο βάρος απογείωσης, kg | 250.000 |
Κανονικό βάρος απογείωσης, kg | 225.000 |
Βάρος κενό, kg | 114.000 |
Εσωτερικά μεταφερόμενα καύσιμα, kg | 43.000 (μέγιστο 127.600 λίτρα) |
Ωφέλιμο φορτίο, kg | 60.000-80.000 κιλά ή μεταφορά 227 (290) στρατιωτών ή 150 αλεξιπτώτων ή 4 βαριά οχήματα. |
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ | |
Μέγιστη ταχύτητα, km/h | 760 |
Μέγιστη ταχύτητα ταξιδιού, km/h | 560 |
Επιχειρησιακή οροφή, m | 7.500 |
Εμβέλεια, km | 10.950 |
Ακτίνα δράσης, km | 5.250 |
ΟΠΛΙΣΜΟΣ | Δεν διαθέτει. |
Φωτογραφίες An-22 Antey, Aviaswit 2008, 2012 (Ουκρανία, Κίεβο)
An-22 Antey, Κεντρικό Αεροπορικό Μουσείο του Μονίνο 2007 (Ρωσία, Μόσχα)