
Ουσιαστικά πρόκειται για ένα πρωτοπόρο σοβιετικό αεριωθούμενο καταδιωκτικό-αναχαιτιστικό το οποίο αναπτύχθηκε από τους A.Bereznyak και A.I. Sayev. Ήταν το πρώτο πυραυλοκίνητο αεροσκάφος που χρησιμοποιούσε υγρά καύσιμα. Το σκάφος έφερε έναν πυραυλικίνητηρα τύπου D-1 εγκαταστημένο στην ουρά του σκάφους. Κατά την διάρκεια των πτητικών δοκιμών το Bi αντιμετώπιζε σημαντικά προβλήματα ευστάθειας και με τον πυραυλοκινητήρα.
Στις 15 Μαΐου 1942, ο πιλότος-δοκιμαστής Μπαχτσιβαντζής (ποντιακής καταγωγής) πραγματοποίησε την πρώτη πτήση με κινητήρα εν λειτουργία. Κατά την έβδομη δοκιμή, στις 27/03/1943 το αεροσκάφος πετώντας με μέγιστη ταχύτητα πέρασε από οριζόντια πτήση σε κατακόρυφη πτώση από την οποία χτύπησε στο έδαφος.
Ο Μπαχτσιβαντζής σκοτώθηκε. Η αιτία του ατυχήματος βρέθηκε αργότερα. Ήταν η συνέπεια του φράγματος του ήχου που συμβαίνει σε ταχύτητες γύρο στα 900 km/h με συμβατικές πτέρυγες. Το πρόγραμμα τερματίστηκε μετά το θάνατο του Μπαχτσιβαντζή, και τα 30-40 αεροσκάφη καταστράφηκαν.
Τεχνικά χαρακτηριστικά
ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΗΣ | Bereznyak, Isaev |
ΧΩΡΑ | Ρωσία |
ΤΥΠΟΣ |
Καταδιωκτικό-αναχαιτιστικό
|
ΠΛΗΡΩΜΑ | 1, άτομο |
ΠΡΟΩΘΗΤΙΚΟ ΣΥΣΤΗΜΑ | Ένας πυραυλοκινητήρας υγρών καυσίμων D-1A. |
Μέγιστη ισχύς, h.p. | 1x1.100 |
ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ | |
Μήκος, m | 6,40 |
Ύψος αεροσκάφους, m | 2,06 |
Εκπέτασμα πτέρυγας, m | 6,48 |
Επιφάνεια πτέρυγας, m2 | 7,00 |
ΒΑΡΗ | |
Μέγιστο βάρος απογείωσης, kg | 1.683 |
Κανονικό βάρος απογείωσης, kg | - |
Βάρος κενό, kg | 790 |
Εσωτερικά μεταφερόμενα καύσιμα, kg | - |
Βάρος οπλικού φορτίου, kg | - |
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ | |
Μέγιστη ταχύτητα, km/h | 1.020 |
Ταχύτητα σε χαμηλό ύψος, km/h | 800 |
Χρόνος πτήσης (λειτουργίας κινητήρα), min | 15 |
Μέγιστη εμβέλεια, km | 1.800 |
Ακτίνα δράσης, km | - |
Επιχειρησιακή οροφή, m | - |
Βαθμός ανόδου, m/min | 10.000 |
Όρια φόρτισης, g | - |
ΟΠΛΙΣΜΟΣ | Δυο πυροβόλα ShVAK των 20 mm. |