.jpg)
Ο αξονοστροβιλοκινητήρας TV3-117 αναπτύχθηκε το 1965 για να εξοπλίσει τα επιθετικά ελικόπτερα Mi-24 (ο κινητήρας ήταν εξοπλισμένος με κύριο κιβώτιο VR-24 και VR-14). Ένα ιδιαίτερο χαρακτηριστικό σχεδιασμού του TV3-117 είναι η παρουσία μιας ελεύθερης τουρμπίνας (όπως και στα TV2-117). Η ισχύς που παράγεται από την ελεύθερη τουρμπίνα μεταδίδεται στο κύριο κιβώτιο και αποτελεί την αποτελεσματική ισχύ του κινητήρα. Το σύστημα ελέγχου είναι ηλεκτρο-υδρομηχανολογικό.
Ο κινητήρας TV3-117 μπορεί να χρησιμοποιηθεί εκτός από ελικόπτερα σε διάφορα σκάφη (επιφάνειας), ως κινητήριος μεταδότης κίνησης για ηλεκτρικές γεννήτριες και συμπιεστές σε σταθμούς άντλησης πετρελαίου και φυσικού αερίου.
Συνολικά, κατασκευάστηκαν περισσότεροι από 23.500 κινητήρες TV3-117 όλων των εκδόσεων. Ο αξονοστροβιλοκινητήρας TV3-117 εξακολουθεί την εκμετάλλευση του σε διαφορετικές χώρες του κόσμου (σ.σ. ο TV3-117 είναι ένας από τους πιο αξιόπιστους κινητήρες στον κόσμο). Τα τελευταία (7) χρόνια, δεν έχει σημειωθεί ούτε μία βλάβη κινητήρα εν πτήσει!
Η κατασκευή του κινητήρα:
- αξονικός συμπιεστής 12 σταδίων με ρυθμιζόμενα οδηγά πτερύγια εισαγωγής και οδηγά πτερύγια των τεσσάρων πρώτων σταδίων.
- δακτυλιοειδής θάλαμος καύσης ομορροής.
- ο συμπιεστής αξονικός ροής του στροβίλου είναι διβάθμιος.
- ελεύθερη τουρμπίνα είναι αξονική δυο βαθμίδων.
- ακροφύσια εξαγωγής των καυσαερίων με περιστροφή ροής 600 μοιρών
υδρομηχανολογικός (για τις πρώτες εκδόσεις) και ηλεκτρο-υδρομηχανολογικό (στις μετέπειτες εκδόσεις) σύστημα ρύθμισης και ελέγχου.
- είναι δυνατή η τοποθέτηση προστατευτικών από τη σκόνη.
Τεχνικά χαρακτηριστικά
ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΗΣ | JSC Klimov, Motor Sich, JSC Zaporozhye |
ΧΩΡΑ | Ρωσία, Ουκρανία |
ΤΥΠΟΣ |
Αξονοστροβιλοκινητήρας
|
Εφαρμογή σε Ελικόπτερα (εναέρια μέσα) |
Ми-8МТ, Ми-17, Ми-14, Ми-24, Ка-27, Ка-29, Ка-31, Ка-32, Ми-28, Ка-50, Ка-52.
|
Καύσιμο | T-1, TS-1, RT |
Έλαιο | B-3V |
Ιπποδύναμη στο άξονα έλικα, κατάσταση απογείωσης | 2.000 - 2.200 h.p. |
Ειδική κατανάλωση καυσίμου, κατάσταση απογείωσης | 0,210 - 0,230 kg/e.h.p.*h |
Ιπποδύναμη στο άξονα έλικα, κατάσταση ταξιδιού | 1.500 h.p. |
Ειδική κατανάλωση καυσίμου, κατάσταση ταξιδιού | 0,250 - 0,270 kg/e.h.p.*h |
Λόγος συμπίεσης κινητήρα, κατάσταση απογείωσης | 9,6 |
Θερμοκρασία αερίου στην είσοδο σε τουρμπίνα, κατάσταση απογείωσης | 1.263 K |
Λόγος ροής αέρα, κατάσταση απογείωσης | 9,1 kg/sec |
Συχνότητα περιστροφής συμπιεστή χαμηλής πιέσεως, κατάσταση απογείωσης | - |
ΕΞΩΤΕΡΙΚΕΣ ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ | |
Διάμετρος κινητήρα | - |
Ύψος κινητήρα | 728 mm |
Πλάτος κινητήρα | 660 mm |
Μήκος κινητήρα | 2055 mm |
ΒΑΡΗ | |
Βάρος κινητήρα | 285 - 293 kg |
Ωφέλιμη ζωή κινητήρα | 7.500 h |
Φωτογραφίες Αξονοστροβιλοκινητήρας TV3-117