.jpg)
Βλήμα πάντως καιρού, κατηγορίας αέρος-αέρος μέσου βεληνεκούς, το οποίο εξελίχθηκε ως AMRAAM (Advanced Medium-Range Air-to Air Missile) από την Hughes Aircraft Co.
Το βλήμα AMRAAM αναπτύχθηκε με στόχο την αντικατάσταση παλαιότερων εκδόσεων του AIM-7 Sparrow και εντάχθηκε στην υπηρεσία της USAF το 1991.
Το AMRAAM, αν και βασίστηκε σε αρκετά μέρη του Sparrow, εν τούτης έχει αρκετές βελτιώσεις, όπως η μείωση του βάρους βλήματος, οι μικρότερες εξωτερικές διαστάσεις, η βελτιωμένη απόδοση εμπλοκής στόχων όταν δέχεται ισχυρές παρεμβολές και εξασφαλίζει υψηλότερες επιδόσεις από το Sparrow.
Σε εμπλοκές μεγάλων αποστάσεων παρέχεται η ικανότητα ανανέωσης των στοιχείων του στόχου μέσω ζεύξης.
Τυπικό σχήμα προσβολής AIM-120A
Εκδόσεις: |
AIM-120A: Αρχική έκδοση βλήματος, η παραγωγή του τερματίστηκε το 1994. |
AIM-120B: Εκσυγχρονισμένη έκδοση με ικανότητα να επαναπρογραμματίστει το σύστημα ελέγχου μέσω καλωδιακής σύνδεσης, απ' ευθείας στο κοντέινερ μεταφοράς. |
AIM-120C: Αναπτύχθηκε ειδικά για να μεταφέρεται από μαχητικό F-22. Φέρει αναδιπλούμενα πτερύγια με δυνατότητα μεταφοράς στις εσωτερικές αποθήκες του σκάφους. |
Τεχνικά χαρακτηριστικά
ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΗΣ | Hughes Aircraft Co. |
ΧΩΡΑ | ΗΠΑ |
ΤΥΠΟΣ |
Βλήμα αέρος-αέρος μέσου βεληνεκούς
|
ΕΝΤΑΞΗ ΣΤΟ ΟΠΛΟΣΤΑΣΙΟ |
1991
|
Αεροσκάφη-φορείς
|
F-4, F-14, F-15, F-18, F-16, F-22, Tornado, Sea Harrier
|
ΠΡΟΩΘΗΤΙΚΟ ΣΥΣΤΗΜΑ
|
Πυραυλοκινητήρας στερεών καυσίμων, με ακροφύσιο κατευθυνόμενης ώσης
|
Μέγιστη ώση, kgf
|
- |
ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ
|
|
Μήκος, mm
|
3.600
|
Πλάτος, mm | 178 |
Εκπέτασμα πτερυγίων, mm
|
526
|
Εκπέτασμα ουραίου πτερώματος (πηδαλίων), mm
|
627
|
ΒΑΡΗ
|
|
Μέγιστο βάρος βλήματος, kg
|
150
|
Βάρος κεφαλής (πυροκεφαλής), kg |
22
|
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
|
|
Μέγιστη ταχύτητα πλεύσης, km/h
|
4.900 |
Μέγιστη εμβέλεια, km
|
50 |
- για την έκδοση "C"
|
70 |
Ελιγμοί στόχου, g
|
- |
Βάρος εκρηκτικής ύλης, kg |
-
|
Τύπος πυροκεφαλής |
Υψηλής εκρηκτικότητας
|
Μέθοδος καθοδήγησης
|
Αδρανειακή καθοδήγηση + ενεργό ραντάρ. |
Φωτογραφίες AIM-120 AMRAAM Βλήμα αέρος-αέρος μέσου βεληνεκούς