CL-415 Αμφίβιο πυροσβεστικό αεροσκάφος

Canadair CL-415 Αμφίβιο πυροσβεστικό αεροσκάφος. Πρώτη πτήση:1993 © Α. Λεονταρίτη
Φωτογραφικό αρχείο Α. Λεονταρίτη

Σε αριθμούς  Με φακό  Video

Viking Air: πρώην Bombardier, Canadair 

Το CL-215-6B11 (CL-415) είναι ή συνέχεια του CL-215, με αρκετές βελτιώσεις.

Το CL-215-6B11 (CL-415), όπως και το CL-215, είναι υψηλοπτέρυγο, δικινητήριο, αμφίβιο, πυροσβεστικό αεροσκάφος πολλαπλών ρόλων.

Στο βασικό του εξοπλισμό φέρει:

1. Θάλαμο διακυβερνήσεως νέας γενιάς και σύστημα κλιματισμού.
2. Ελικοστροβιλοκινητήρες (Turboprop) 
3. Ραδιοβοηθήματα και συσκευές επικοινωνιών τελευταίας τεχνολογίας. 
4. Επιπρόσθετες αεροδυναμικές επιφάνειες που βελτιστοποιούν την απόδοση του α/φους, (ιδιαίτερα σε χαμηλά ύψη).
5. Χειριστήρια με υδραυλική υποβοήθηση.

Επίσης έχει τις παρακάτω δυνατότητες:

1. Ωφέλιμο φορτίο νερού έως 6.321 kg (θαλασσινού νερού)
2. Μέγιστη ταχύτητα 359 km/h και βαθμός ανόδου 8,9 m/s 
3. Ηλεκτρονικά ελεγχόμενο σύστημα άφεσης νερού. Τέσσερις θυρίδες άφεσης του νερού και ικανότητα πολλαπλών ρίψεων. 
4. Σύστημα ανάμιξης επιβραδυντικού υγρού με το νερό για την δημιουργία αφρού
5. Δυνατότητα μεταφοράς 8 πυροσβεστών.  

 

383 MEEA: CL- 415 Αμφίβιο πυροσβεστικό αεροσκάφος © Konstantinos Panitsidis

383 MEEA: CL- 415 Αμφίβιο πυροσβεστικό αεροσκάφος.

 

Επιπλέον:

Το σκάφος του CL-215-6B11 (CL-415) είναι βασικά το ίδιο με το CL-215. Η τοποθέτηση όμως των κινητήρων Turboprop στο CL-215-6B11 (CL-415) είχε ως αποτέλεσμα την αύξηση του συνολικού βάρους του α/φους, την αύξηση της ώσης και την αύξηση της ροπής στρέψης.

Αυτές οι τρεις μεταβολές δημιούργησαν την ανάγκη για μεγαλύτερη άντωση, μεγαλύτερο πορειακό έλεγχο και εξισορρόπηση της επί πλέον ροπής στρέψης.

Για την επίλυση αυτών των προβλημάτων, τοποθέτησαν wing endplates στις πτέρυγες ώστε να αυξήσουν την άντωση δίχως να μεγαλώσουν το εκπέτασμα των πτερύγων κερδίζοντας ταυτόχρονα στην κατανάλωση καυσίμου και στην ταχύτητα.

Τοποθέτησαν κάθετα σταθερά (mid-tailplane-finlets at 50 offset) στα οριζόντια σταθερά (horizontal stabilizers) και πτερυγίδια (tabs) στό κατακόρυφο σταθερό για να εξασφαλίσουν πορειακό έλεγχο (directional stability) και εξουδετέρωση της ροπής στρέψης (torque). 

 

Μοιρόσημα

383 MEEA (Μοίρα Ειδικών Επιχειρήσεων & Αεροπυρόσβεσης) 383 MEEA





Σχέδιο τριών όψεων

Canadair CL-415





Τεχνικά χαρακτηριστικά

ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΗΣ Canadair (Bombardier, Viking Air Ltd)
ΧΩΡΑ Καναδάς
ΤΥΠΟΣ Αμφίβιο αεροσκάφος πολλαπλού ρόλου και Πυρόσβεση
ΠΛΗΡΩΜΑ 2, άτομα
ΠΡΟΩΘΗΤΙΚΟ ΣΥΣΤΗΜΑ Δυο ελικοστροβιλοκινητήρες Pratt Whitney Canada PW123AF
Μέγιστη ισχύ, h.p. 2x2.380
ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ  
Μήκος, m
19,82
Ύψος αεροσκάφους, m
8,98
Εκπέτασμα πτέρυγας, m
28,63
Επιφάνεια πτέρυγας, m2
100,33
ΒΑΡΗ  
Μέγιστο βάρος απογείωσης, kg 19.890
Κανονικό βάρος απογείωσης, kg 17.170
Βάρος κενό, kg 12.882
Μέγιστο βάρος αποθαλάσσωσης μετά την υδροληψία, kg 21.319
Εσωτερικά μεταφερόμενα καύσιμα, kg 4.650
Ωφέλιμο φορτίο, kg  
- μεταφορά πυροσβεστών, άτομα 8
- μεταφορά επιβατών, άτομα 26 - 30
- εσωτερικά στην καμπίνα, kg 3.864
- έκδοση πυροσβεστικού μεταφέρει, l 6.137
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ  
Μέγιστη ταχύτητα, km/h 359
Ταχύτητα ταξιδιού, km/h
333
Οικονομική ταχύτητα, km/h
259
Όρια φόρτισης, g
+3,25 / -1
Βαθμός ανόδου μετά υδροληψία, m/s
6,6
Κατάσταση θαλάσσης
3
Απαιτούμενη διαδρομή υδροληψίας, m
1.340
Διαδρομή υδροληψίας, m
400
Ελάχιστο ύψος ρίψης του νερού, m
30 - 35
Επιχειρησιακή οροφή, m 3.050
Εμβέλεια σε μεγάλο ύψος, km
2.315
ΟΠΛΙΣΜΟΣ Δεν διαθέτει (αμυντικό).





Φωτογραφίες Canadair CL-415 Superscooper

 

 


Video

CL-415 Αμφίβιο αεροσκάφος. 
Πηγή: Έκθεση - Defensys 2010, Περίπτερο:  CANADAIR

 


E-books

AMPHIBIOUS AIRCRAFT IN AERIAL FIREFIGHTING An Illustrated Comparative Study Beriev Be-200ES Vs Bombardier CL-415 Superscooper (CL-215-6B11)  Format: PDF (e-book). Be-200ES Vs Bombardier CL-415 Superscooper