Επιλέξτε τη γλώσσα σας

KJ-2000 (A-50I AEW&C) Αεροσκάφος έγκαιρης προειδοποίησης και ελέγχου. Πρώτη πτήση: 2003
-

Σε αριθμούς  Με φακό  Video

Τον Μάρτιο του 1997, με διαταγή του τότε προέδρου Γέλτσιν προς το γραφείο Beriev και τον εξαγωγικό οργανισμό αμυντικού υλικού "Rosvooruzhenie", εκδόθηκε άδεια για συνεργασία με την ισραηλινή εταιρεία IAI για εγκατάσταση του συστήματος AEW&C "Falcon" της εταιρείας "Elta Electronics" σε IL-76. Στο σύστημα δόθηκε εκ των προτέρων το χαρακτηριστικό Α-50I (Το Ι εκ του Israel). 

To σχέδιο προέβλεπε την εγκατάσταση τριών επιπλέον αισθητήρων (aerial cameras) τοποθετημένων τριγωνικά και σε σταθερό "πιάτο" τοποθετημένο σε ύψος δύο μέτρων με διαμέτρο 12 μέτρων. Η ακτίνα του ραντάρ στην αποκάλυψη στόχων θα έφθανε τα 350 χλμ. Βοηθούντος του ότι το ραντάρ εκπέμπει σε χαμηλές συχνότητες (L-Band. 1 -2 GHZ) και σε συνδυασμό με τα συστήματα ηλεκτρονικού πολέμου (ECM/ECCM) θα πάρα πολύ αποτελεσματικό στον εντοπισμό και στην παρακολούθηση στόχων τεχνολογίας Stealth. 

Ένα αεροσκάφος Α-50 με ραντάρ τύπου Shmel, προσγειώθηκε τον Οκτώβριο του 1999 σε αεροδρόμιο κοντά στο Τελ Αβίβ. προκειμένου να γίνουν οι εργασίες για τη μετατροπή του συστήματος. Να υπενθυμίσουμε ότι αυτή η προσπάθεια είχε ένα και μόνο στόχο. Την πώληση στην Κίνα ενός αριθμού τεσσάρων συστημάτων, η αξία των οποίων θα έφθανε το ένα δισ. δολάρια. 

Η πίεση, όμως, που ασκήθηκε από τις ΗΠΑ προς την κυβέρνηση του Ισραήλ οδήγησε το πρόγραμμα αυτό σε ναυάγιο και την Κίνα απευθείας στις συζητήσεις για μια ακραιφνή ρωσική λύση βασισμένη σε ένα A-50U. Οι συζητήσεις φαίνεται να κατέληξαν σε συμφωνία για την προμήθεια τεσσάρων συστημάτων, το κόστος των οποίων θα είναι της τάξης των 800 εκατ. δολαρίων. Τα πρώτα συστήματα παραδόθηκαν το 2001. Τα συστήματα έχουν τη διαμόρφωση A-50U. 

Το πρόγραμμα KJ-2000 αποτελεί την πλέον ενδεικτική περίπτωση απόπειρας πρόσβασης της Κίνας σε δυτικά συστήματα προηγμένης τεχνολογίας. Η ανάπτυξη αεροσκαφών AEW&C και εκτεταμένη χρήση ιπτάμενων τάνκερ. που συνήθως αποτελούν τροποποιημένες εκδόσεις παλαιών τύπων βομβαρδιστικών, απεικονίζουν την πρόθεση της Κίνας για τη δημιουργία στρατηγικού χαρακτήρα αεροπορικών δυνάμεων στο μέλλον.

 

 


Τεχνικά χαρακτηριστικά

ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΗΣ Shaanxi (CETC)
ΧΩΡΑ Κίνα
ΤΥΠΟΣ
Αεροσκάφος έγκαιρης προειδοποίησης και ελέγχου
ΠΛΗΡΩΜΑ 4 +10, άτομα
ΠΡΟΩΘΗΤΙΚΟ ΣΥΣΤΗΜΑ Τέσσερις στροβιλοανεμιστήρες διπλής ροής PS-90A
Μέγιστη ώση, kgf 4x16.000
ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ  
Μήκος, m
46,59
Ύψος αεροσκάφους, m
14,80
Εκπέτασμα πτέρυγας, m
50,50
Επιφάνεια πτέρυγας, m2
300,00
ΒΑΡΗ  
Μέγιστο βάρος απογείωσης, kg 190.000
Κανονικό βάρος απογείωσης, kg -
Βάρος κενό, kg -
Εσωτερικά μεταφερόμενα καύσιμα, kg -
Ωφέλιμο φορτίο, kg  -
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ  
Μέγιστη ταχύτητα, km/h 800
Ταχύτητα ταξιδιού, km/h -
Ακτίνα δράσης, km
-
Εμβέλεια, km 7.500
Μέγιστη εμβέλεια μεταφοράς, km -
Αυτονομία, h
-
Επιχειρησιακή οροφή, m 12.000
Βαθμός ανόδου (μέγιστο), m/min -
Όρια φόρτισης, g -
ΟΠΛΙΣΜΟΣ Δεν διαθέτει (αμυντικό).