
Πρόκειται περί σχεδίου ανάπτυξης ενός πτερυγόπλοιου της Γερμανικής εταιρείας Fischer Flugmechanik και της AFD. Η αεροδυναμική του διαμόρφωση περιλαμβάνει σύγχρονη σχεδίαση, υψυλοπτέρυγο με αρνητική δίεδρο-δελταπτέρυγο, μονοκινητήριο, συμβατική δομική κατασκευή τύπου αερακάτου (η χρήση σύνθετων υλικών είναι σε ποσοστό άνω του 80%, τύπου Epoxy toam core E-glass Composite). Το προωστικό σύστημα αποτελείται από έναν βενζινοκινητήρα V8 των 6.650 κυβικών απόδοσης 452 h.p. Το σκάφος έχει την ικανότητα να βγαίνει στην όχθη με προκατασκευασμένη ράμπα και φέρει ένα τρίκυκλο σύστημα προσγειώσεως.
Οι χώροι στο εσωτερικό του FS-8 επαρκούν για την άνετη μεταφορά 8 ατόμων, προσφέροντας έτσι την άνεση να ταξιδέψουν ακόμα και σε πολύωρες διαδρομές.
Το πρωτότυπο πέταξε στις 20 Φεβρουάριου 2001 στην πόλη Markermeer της Ολλανδίας. Φέρει πιστοποίηση Γερμανικού Νηογνώμονα (Germanischer Lloyd +100A AO WiG-A, WH 0.5/1.5 EXP).
Το μέγιστο βάρος που μπορεί να μεταφέρει σε καύσιμα ανέρχεται στα 205 kg αμόλυβδης (βενζίνη). Το μέγιστο βάρος αποθαλάσσωσης του ανέρχεται στα 4.310 kg, με το μέσο βάρος ωφέλιμου φορτίου ανέρχεται τα 1.095 kg. Η μέγιστη ταχύτητα ταξιδιού του είναι 160 km/h στην επιφάνεια της θάλασσας. Η μέγιστη εμβέλεια του είναι στα 200 mil (368 km), ενώ η επιχειρησιακή οροφή αγγίζει τα 4 m (μέγιστη οροφή 12 m) περίπου (ανάλογα της κατάστασης της θάλασσας). Το FS-8 δόθηκε για μαζική παραγωγή, σε μια κοινοπραξία, εταιρειών από την Σιγκαπούρη και την Αυστραλία, με την ονομασία Flightship τον Φεβρουάριο 2001. Στην εταιρεία από την Σιγκαπούρη που μετείχε στην κοινοπραξία, με την επωνυμία Flighitship Singapore (FSS), δόθηκαν τα αποκλειστικά δικαιώματα παγκοσμίως για την ανάπτυξη και την παραγωγή σκάφους, τεχνολογίας Airfisch, από 6θέσεις έως και 12θέσεις, ενώ η Αυστραλέζικη εταιρεία ανέλαβε να την κατασκευή και την προώθηση των σκαφών, καθώς επίσης και να δημιουργήσει αντίστοιχη σχολή για την εκπαίδευση των πληρωμάτων και των μηχανικών για τα σκάφη FS-8. Το όλο εγχείρημα μόλις πολύ πρόσφατα (2003) δεν στέφθηκε με επιτυχία, μιας και ο Διευθύνων Σύμβουλος της Αυστραλέζικης εταιρείας στην κοινοπραξία, Flightship Ground Effect Pty Ltd. (FSA), ο κ. John Leslie, προχώρησε σε μη εγκεκριμένες τροποποιήσεις του πρωτότυπου σκάφους FS-8, οι οποίες προκάλεσαν την επέμβαση των μετόχων της εταιρείας από την Σιγκαπούρη, και οι οποίοι προχώρησαν τον Σεπτέμβριο 2003, στην άμεση λήψη μέτρων, που ήταν η αναγκαστική διαχείριση και η εκκαθάριση των χρεών της εταιρείας προς του πιστωτές της. Όλο το πρόγραμμα έχει ανασταλεί προσωρινά λόγο προβλημάτων στην σχεδίαση του σκάφους.
Αναπτύχθηκαν και υποεκδοσεις του Flightship και μπορεί να χρησιμοποιηθεί σε ρόλους, VIPs μεταφοράς υψηλών προσώπων, μεταφοράς φορτίου μέχρι 750 kg, ταχυδρομείου, σαν αεροασθενοφορο, για περιβαλλοντικές μετρήσεις, έρευνας στην καταπολέμηση πετρελαιοκηλίδων. Στην στρατιωτική έκδοση του, προτείνεται το Flightship FS8 Patrol (με βάση το FS-8) για περιπολίας των ακτών, επιτήρηση θαλασσών, έρευνα και διάσωση, μεταφορά ειδικών δυνάμεων, δίωξη λαθρεμπορίου και τον έλεγχο της λαθρομετανάστευσης.
Επίσης τα τελευταία χρόνια οι Γερμανικές εταιρίες (AFD Airfoil Development GmbH και Fisher Flugmechanik) οι οποίες έχουν αναπτύξει και κατασκευάσει το Flightship F8 – 001, έχουν εξελίξει την μελλοντική οικογένεια των Howerwing-20, 80 και Howerwing-120.
Τεχνικά χαρακτηριστικά
ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΗΣ | Fischer Flugmechanik, AFD |
ΧΩΡΑ | Γερμανία |
ΤΥΠΟΣ |
Επιβατικό πτερυγόπλοιο
|
ΠΛΗΡΩΜΑ | 2, άτομα |
ΠΡΟΩΘΗΤΙΚΟ ΣΥΣΤΗΜΑ | Ένας βενζινοκινητήρας V8 |
Μέγιστη ισχύ, h.p. | 1x452 (550) |
ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ | |
Μήκος, m | 12,2 |
Ύψος αεροσκάφους, m | 4,4 |
Εκπέτασμα πτέρυγας, m | 15,6 |
Επιφάνεια πτέρυγας, m2 | 77,5 |
Εσωτερική διαρρύθμιση: | |
- μήκος, m | 4 |
- πλάτος, m | 1,8 |
- ύψος, m | 1,6 |
ΒΑΡΗ | |
Μέγιστο βάρος απογείωσης, kg | 4.310 |
Κανονικό βάρος απογείωσης, kg | - |
Βάρος κενό, kg | 3.215 |
Εσωτερικά μεταφερόμενα καύσιμα, l | 278 |
Ωφέλιμο φορτίο, kg | |
- μέγιστο | 1.095 |
- τυπική διαμόρφωση | 730 |
- επιβάτες, άτομα | 8 |
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ | |
Μέγιστη ταχύτητα, km/h | 160 |
Μέγιστη ταχύτητα ταξιδιού, km/h | 105 |
Επιχειρησιακή οροφή, m | 4 |
- μέγιστο | 12 |
Ακτίνα δράσης, km | 368 |