Kh-47M2 “Kinzhal” Υπερηχητικό βλήμα

Kh-47M2 “Kinzhal” Υπερηχητικό βλήμα © Konstantinos Panitsidis
Καλλιτεχνική απεικόνιση Κ. Πανιτσίδη

Σε αριθμούς  Με φακό  Video

Όνομα κατά ΝΑΤΟ: AS-24 Kiljoy
Κατά καιρούς εμφανίστηκε με ονομασία όπως: Izdeliye 9-A-7660
Ένταξη στο οπλοστάσιο: 2017

Σχεδιάστηκε και αναπτύχθηκε (με βάση το 9M723 “Iskander-M”) για την προσβολή πλοίων διαφορετικών τύπων όπως τα αντιτορπιλικά, αεροπλανοφόρα, πυραυλάκατοι, φρεγάτες και με ικανότητα να βάλλει κατά επίγειων στόχων κ.α.

Το βλήμα μπορεί να μεταφέρεται από ειδικά τροποποιημένα αεροσκάφη όπως MiG-31, Tu-22M3M καθώς και το Su-57, τοποθετημένο σε ειδικό πυλώνα.
 

 

Τα πρώτα βλήματα έχουν πιστοποιηθεί για αεροσκάφος-φορέα MiG-31 και αφορούν το πρώτο στάδιο εκσυγχρονισμού

Τα πρώτα βλήματα έχουν πιστοποιηθεί για αεροσκάφος-φορέα MiG-31 και αφορούν το πρώτο στάδιο εκσυγχρονισμού.

Τα αεροσκάφη που τροποποιήθηκαν ήταν της σειράς:

MiG-31 – πρωτότυπο (1975), MiG-31 κατασκευής 1982, αεροσκάφος παράγωγης, MiG-31 έτος 1988 με διαφορετικούς αεραγωγούς και άλλα δομικά στοιχειά κ.λ.π, MiG-31D3 κατασκευής 1983, εφοδιασμένο με σύστημα εναερίου ανεφοδιασμού, MiG-31B κατασκευής 1988-1993 και MiG-31M/D κατασκευής 1986.
 


Αεροσκάφος - φορέας MiG-31K © Konstantinos Panitsidis
Μεγίστη εμβέλεια του βλήματος με αεροσκάφος - φορέα ανέρχεται 2.000 km.

Τα αεροσκάφη που πέταξαν στις δόκιμες με αριθμούς σειράς ήταν τα πρώτα τροποποιημένα MiG-31BM: Αριθμός σειράς 592 RSK MiG, “Κόκκινο 90”, “Κόκκινο 91”, “Κόκκινο 92”, “Κόκκινο 93” και “Κόκκινο 94”. Δεύτερο στάδιο άφορα των εκσυγχρονισμό 113 MiG-31 σε επίπεδο MiG-31BM/BMS/K.

 

Υπερηχητικό βλήμα Kh-47M2 “Kinzhal” 
Υπερηχητικό βλήμα Kh-47M2 “Kinzhal” © Konstantinos Panitsidis
1 Προωθητικό σύστημα: Πυραυλοκινητηρας στερεών καυσίμων 2 Μεγίστη ταχύτητα του βλήματος ανέρχεται 12.250 - 14.700 km/h  3 Κεφαλή με πυρηνική η απλή κεφαλή. 



Kh-47M2 “Kinzhal” (υπόδειγμα 9-A-7660) Υπερηχητικό βλήμα αέρος-εδάφους και επιφάνειας © Konstantinos Panitsidis
Kh-47M2 “Kinzhal” (υπόδειγμα 9-A-7660) Υπερηχητικό βλήμα αέρος-εδάφους και επιφάνειας.

 

 


Σχέδιο τριών όψεων

Υπερηχητικό βλήμα Kh-47M2 “Kinzhal” © Konstantinos Panitsidis





Τεχνικά χαρακτηριστικά

ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΗΣ PJSC United Aircraft Corporation (UAC)
ΧΩΡΑ Ρωσία
ΤΥΠΟΣ
Υπερηχητικό βλήμα αέρος-επιφάνειας
Αεροσκάφη-φορείς
MiG-31BM/BMS/K, Tu-22M3M, Tu-160, Su-57
ΠΡΟΩΘΗΤΙΚΟ ΣΥΣΤΗΜΑ
Πυραυλοκινητήρας στερεών καυσίμων
Μέγιστη ώση, kgf
-
ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ 
 
Μήκος, m 7,3
Εκπέτασμα πτέρυγας, m  
- αναδιπλωμένα
1,6
- αναπτυγμένα
-
Εκπέτασμα πηδαλίων ελέγχου, m -
Διάμετρος, m 0,92 (1,2)
ΒΑΡΗ
 
Μέγιστο βάρος βλήματος (εκτόξευσης), kg
3.800 (4.300)
Βάρος στερεού καυσίμου
2.500
Βάρος πυροκεφαλής, kg
482
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
 
Μέγιστη ταχύτητα πλεύσης, km/h
12.250 - 14.700
Επιτρεπόμενο ύψος χρήσης του βλήματος, km
15.000 - 25.000
Μεγίστη εμβέλεια του βλήματος με αεροσκάφος-φορέα, km
2.000
Ακτίνα δράσης, km
600
Ελάχιστη επιτρεπόμενη εμβέλεια εκτόξευσης βλήματος, km
-
Επιτρεπόμενη ταχύτητα του σκάφους πριν την χρίση του βλήματος, km/h
2.100 - 3.000
Ταχύτητα εγκλωβισμού στόχου κατά την προσβολή του, km/h 4.650
Ακρίβεια βολής (CEP-m.), m
1
Τύπος πυροκεφαλής
Εκρηκτική ύλη υψηλής ισχύος ή πυρηνική
Μέθοδος καθοδήγησης
 
Σε συνδυασμό:
Αδρανειακό σύστημα πλοήγησης με ικανότητα διόρθωσης μέσο συστήματος GLONASS, AWACS και της οπτικής κεφαλής του.