Φωτογραφία από την προσωπική συλλογή του Κωνσταντίνου Πανιτσίδη
Τεχνικά χαρακτηριστικά Φωτογραφίες Video
Η σχεδίαση του βλήματος R-23 με σύστημα καθοδήγησης ημιε-νεργού ραντάρ (RGS-23) άρχισε στα μέσα της δεκαετίας του '60, από το σχεδιαστικό γραφείο GosMKB "Vympel".
Η ανάπτυξη του συνεχιζόταν, όταν στη Μόσχα μεταφέρθηκε ένα βλήμα ΑΙΜ-7Ε Sparrow σε πολύ καλή κατάσταση που προερχόταν από μια κατάρριψη F-4 PHANTOM, Που έπεσε στη θάλασσα κοντά στην Haifona, τον Νοέμβριο του 1967. Το βλήμα μελετήθηκε εξονυχιστικά και κατασκευάστηκε ένα ακριβές αντίγραφο του, ως προς το σχήμα, το οποίο ονομάστηκε R-25. Όμως στη συνέχεια εγκαταλείφθηκε και προτιμήθηκε το βλήμα R-23/R-24. Το 1973 άρχισαν να καταφτάνουν στο σοβιετικό οπλοστάσιο και οι πρώτες μονάδες αεροσκαφών τύπου ΜiG-23Μ, με ραντάρ "Sapfir-23P" οπλισμένα με βλήματα R-23.
Το βλήμα R-23 διατήρησε επί μια δεκαετία την υπεροχή έναντι όλων των άλλων βλημάτων της κατηγορίας του, στην τεχνολογία, στην αποτελεσματικότητα, στην αντοχή στα αντίμετρα και στην ικανότητα εγκλωβισμού στόχων που πετούσαν σε πολύ χαμηλά ύψη. Το ελάχιστο ύψος εγκλωβισμού στόχου ήταν τα 40 μ. και έφθανε μέχρι και 25 χλμ. Στη συνέχεια υπήρξαν δυο υποεκδόσεις του βλήματος μια με υπέρυθρη καθοδήγηση και μια ημιενεργού καθοδήγησης.
ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ
Αεροσκάφη-φορείς
|
MiG-23M, MiG-23MP, MiG-23ML, MiG-23MLD
|
---|---|
Κατασκευαστής
|
Σχεδιαστικό γραφείο "Vympel"
|
Μήκος, m
|
|
R-23 R (K-23R)
|
4,46
|
R-23T(K-23T)
|
4,18
|
Διάμετρος, mm
|
200
|
Εκπέτασμα πτερυγίων, m
|
1,00
|
Βάρος, kg
|
|
R-23 R (K-23R)
|
223
|
R-23T(K-23T)
|
217
|
R-24 R
|
250
|
R-24 Τ
|
248
|
Βάρος πυροκεφαλής, kg
|
25
|
Μέγιστη εμβέλεια , km
|
25-35
|
Ελάχιστο ύψος εγκλωβισμού στόχου, m
|
400
|
Μέγιστο ύψος εγκλωβισμού στόχου, km
|
25
|
Σύστημα καθοδήγησης
|
|
R-23 R (K-23R)
|
Ημιενεργό ραντάρ
|
R-23 Τ (Κ-23Τ)
|
Υπέρυθρη (ΙR) ακτινοβολία
|
R-24 R
|
Ζεύξη, ημιενεργό ραντάρ
|
R-24 Τ
|
Υπέρυθρη (IR) ακτινοβολία
|
Ταχύτητα σε mach
|
2,5
|