Τεχνικά χαρακτηριστικά
Φωτογραφίες
Video
Yak-201 - εξελίχθηκε ως ένα πολλαπλών ρόλων καταδιωκτικό κάθετης/βραχείας απο-προσγείωσης και αποτελεί εξέλιξη του Yak-141/Yak-43. Ο σχεδιασμός και η εξέλιξη διεξήχθη στα μέσα της δεκαετίας του '90 από το γραφείο, με δική του πρωτοβουλία, άλλα έμεινε στα προσχέδια του σκάφους. Όπως δείχνουν τα σχέδια, το αεροσκάφος μοιάζει εξωτερικά αρκετά με το F-35 JSF της Lockheed (η ομοιότητα ωφελείται στο ότι την δεκαετία του '90, όλα τα σχέδια του κινητήρα RD-79-300 και του Yak-41 (Yak-141) πωλήθηκαν στην αμερικάνικη εταιρεία). To αεροσκάφος θα εξοπλιζόταν με μια εκσυγχρονισμένη έκδοση του κινητήρα R-79M-300 με αυξημένη ώση 176.2 kN (31.796 kg), και πλήρως ελεγχόμενο μέσω ηλεκτρονικού – ψηφιακού λειτουργίας (FADEC), με επανασχεδιασμένο θάλαμο καύσης και άλλα συστήματα.
Μέρος του εισερχόμενου αέρα από τον συμπιεστή θα τροφοδοτεί τον βοηθητικό θάλαμο καύσης στο μπροστινό τμήμα, ο οποίος και θα δημιουργεί κάθετη ώση κατά τη διάρκεια πτήσεων σε χαμηλές ταχύτητες, όταν οι κινητήρες κάθετης ώσης δεν θα λειτουργούν.
Σε σύγκριση με τους προκατόχους του, έχει πολύ μεγαλύτερες εσωτερικές δεξαμενές καυσίμων και συνεπώς μεγαλύτερη εμβέλεια. Για τις περισσότερες αποστολές ο οπλισμός θα τοποθετείται σε εσωτερικά διαμερίσματα, ενώ θα υπάρχει δυνατότητα για ανάρτηση εξωτερικών φορτίων σε περίπτωση εκτέλεσης ειδικών αποστολών. Το σκάφος φαίνεται να είναι πολύ ευέλικτο και να εμφανίζει μικρή ανακλαστική επιφάνεια στα ραντάρ (Radar Cross-Section, RCS).
Επίσης η Yakovlev παράλληλα μελετούσε και την εγκατάσταση στροβιλοκινητήρων διπλής ροής με ακροφύσια «παραλληλεπίπεδης διαμόρφωσης» μεταβλητής κατεύθυνσης ώσης σε
συνδυασμό με κινητήρες ανύψωσης, για αυξημένη ευελιξία.
Το 1996-1997 η Yakovlev παρουσίασε το σκάφος στην επιτροπή, άλλα το σχέδιο παρέμενε στα αζήτητα, κυρίως για οικονομικούς λόγους, άλλα και λόγω της έλλειψης εμπιστοσύνης του Υπουργείου Άμυνας στο πρόγραμμα “LFI”.
ΣΧΕΔΙΟ ΤΡΙΩΝ ΟΨΕΩΝ
ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ
ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΗΣ
|
Yakovlev
|
---|---|
ΧΩΡΑ
|
Ρωσία
|
ΤΥΠΟΣ
|
Αεροσκάφος κάθετης/βραχείας εφαρμογής-πολλαπλού ρόλου
|
ΠΛΗΡΩΜΑ
|
1, άτομο
|
ΠΡΟΩΘΗΤΙΚΟ ΣΥΣΤΗΜΑ
|
Ένας στροβιλοκινητήρας R-79M-300 και δυο RD-41 |
Μέγιστη ώση, kgf | 1 x 31.796 |
Μέγιστη ώση, kgf
|
2 x 4.620
|
ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ
|
|
Μήκος, m
|
18,30
|
Ύψος A/φους, m
|
-
|
Εκπέτασμα πτερύγων, m
|
10,1
|
Επιφάνεια πτέρυγας, m2
|
63,40
|
ΒΑΡΗ
|
|
Μέγιστο βάρος απογείωσης, kg
|
19.500
|
Βάρος κενό, kg | - |
Βάρος οπλικού φορτίου, kg | 4.000 |
Μεταφερόμενα καύσιμα, kg
|
-
|
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
|
|
Μέγιστη ταχύτητα, km/h
|
1.800
|
Μέγιστη ταχύτητα σε χαμηλό ύψος, km/h
|
1.250
|
Εμβέλεια, km
|
|
- σε χαμηλό ύψος | 1.250 |
Ακτίνα δράσης, km | 690 |
Επιχειρησιακή οροφή, m
|
15.000
|
ΟΠΛΙΣΜΟΣ | Ένα πυροβόλο GSh-301 των 30 mm, με 120 βλήματα. Φορείς μεταφοράς οπλισμού εσωτερικά . Δυνατότητα μεταφοράς οπλισμού: σε εξωτερικές αναρτήσεις - Δυο βλήματα αέρος-αέρος R-77,R-60, R-27, R-73, βλήματα αέρος-επιφανείας Kh-25, Kh-31, βόμβες, μη κατευθυνόμενες ρουκέτες και ατρακτίδια πυροβόλων των 23 mm. |
Παρατήρηση: Τεχνικά χαρακτηριστικά κατ' εκτίμηση