Yak-43  Μαχητικό αεροσκάφος κάθετης βραχείας εφαρμογής

 


 Τεχνικά χαρακτηριστικά      Φωτογραφίες      Video

 

 

To Yak-43 σχεδιάζεται ως ένα πολλαπλών ρόλων καταδιωκτικό κάθετης/βραχείας αποπροσγείωσης δεύτερης γενιάς και αποτελεί εξέλιξη του Yak-141. Όπως δείχνουν τα σχέδια το αεροσκάφος μοιάζει (από πάνω) με το F-35 JSF της Lockheed. To αεροσκάφος θα εφοδιαστεί με μια εκσυγχρονισμένη έκδοση του κινητήρα ΝΚ-321 με μέγιστη ώση 24.980 kg. Είναι ο ίδιος κινητήρας με τον οποίο πετούν τα βομβαρδιστικά αεροσκάφη τύπου Tu-160. Μέρος του εισερχόμενου αέρα από τον συμπιεστή θα τροφοδοτεί τον βοηθητικό θάλαμο καύσης στο μπρο στινό τμήμα, ο οποίος και θα δημιουργεί κάθετη ώση κατά τη διάρκεια πτήσεων σε χαμηλές ταχύτητες, όταν οι κινητήρες κάθετης ώσης δεν θα λειτουργούν.

Σε σύγκριση με το Yak-141, το Yak-43 έχει πολύ μεγαλύτερες εσωτερικές δεξαμενές καυσίμων και συνεπώς μεγαλύτερη εμβέλεια. Για τις περισσότερες αποστολές ο οπλισμός θα τοποθετείται σε εσωτερικά διαμερίσματα, ενώ θα υπάρχει δυνατότητα για ανάρτηση εξωτερικών φορτίων σε περίπτωση εκτέλεσης ειδικών αποστολών. Το σκάφος φαίνεται να είναι πολύ ευέλικτο και να εμφανίζει μικρή ανακλαστική επιφάνεια στα ραντάρ (Radar Cross-Section-RCS).

Κατά κάποιες πηγές το σχεδιαστικό γραφείο Τιάκοβλεφ συνεχίζει τις εργασίες ανάπτυξης του Yak-43, ενώ και η Lockheed Martin πιστεύοντας στις δυνατότητες του γραφείου στο χώρο του σχεδιασμού αεροσκαφών κάθετης/βραχείας αποπροσγείωσης, τον Ιούνιο του 1995 έκλεισε συμβόλαιο για ένα αεροσκάφος κάθετης/βραχείας αποπροσγείωσης, τύπου F-35. Η ομοιότητα του Yak-43 με το Lockheed Martin X-35 είναι εμφανής πρόκειται εξάλλου για αεροσκάφη της ίδιας κατηγορίας.

 


ΣΧΕΔΙΟ ΤΡΙΩΝ ΟΨΕΩΝ

Yak-43 © Konstantinos Panitsidis