Τεχνικά χαρακτηριστικά
Φωτογραφίες
Video
To σχεδιαστικό γραφείο "Γιάκοβλεφ" πρότεινε κάποια στιγμή ένα δικό του σχέδιο για ένα μαχητικό αεροσκάφος 5ης γενιάς. Η πρόταση του ήταν για ένα μονοκινητήριο αεροσκάφος, με τριγωνική πτέρυγα, χωρίς ουραίες επιφάνειες και με μπροστινά πτερύγια (canards).
Το αεροσκάφος υπολογιζόταν να εφοδιαστεί με προωθητικό σύστημα μεταβλητού ακροφύσιου εκτροπής της ώσης ως προς τον κάθετο άξονα (ανάλογο μάλλον του Yak-141). Η σχεδίαση του καινούργιου του "Yak" περιελάμβανε σχεδόν όλα τα χαρακτηριστικά ενός αεροσκάφους τεχνολογίας "stealth". Aπ' ό,τι βλέπουμε στο μοντέλο, το μπροστινό τμήμα της ατράκτου ήταν "ρομβοει-δούς σχήματος" κάτι ανάλογο του F-22 Raptor, ενώ το χείλος εκ-φυγής της πτέρυγας και των πτερυγίων canards είχαν ένα διπλό "σπάσιμο", ενώ στην ουρά της ατράκτου τοποθετήθηκαν δυο κάθετα σταθερά με μια μεγάλη κλίση προς τα έξω.
Σ' αυτό το σημείο υπενθυμίζουμε ότι το σχεδιαστικό γραφείο Γιάκοβλεφ έχει συσσωρευμένη πείρα στην κατασκευή μονοκινητήριων αεροσκαφών με μεταβλητό ακροφύσιο - που κυρίως προέρχεται από τη ναυτική έκδοση του Yak-41Μ (Yak-141, αεροσκάφος κάθετης και βραχείας απογείωσης) που συνέχιζε τις δοκιμές του, όμως ποτέ δεν μπόρεσε να μπει σε παραγωγή. Μάλλον το πρόβλημα που αντιμετώπιζε το σχεδιαστικό γραφείο του "Yak" ήταν ότι στους επιτελείς της Αεροπορίας είχε πλέον παγιωθεί η αντίληψη ότι ένα τακτικό μαχητικό πολλαπλού ρόλου έπρεπε να είναι δικινητήριο αεροσκάφος.
Έτσι η πολεμική αεροπορία της Ρωσίας προτίμησε το πρόγραμμα MFΙ που προερχόταν από το σχεδιαστικό γραφείο του Mig-1.44).
Ακόμα ένα σχέδιο ελαφρού μαχητικού αεροσκάφους 5ης γενιάς. Όπως δημοσιεύθηκε σε βιβλίο του Yefim Gordon με τίτλο “Ρωσικά πειραματικά μαχητικά νέας γενιάς MFI και S-37”, εκδ. Polygon 2001.
Το αεροσκάφος υπολογιζόταν να εφοδιαστεί με προωθητικό σύστημα μεταβλητού ακροφύσιου εκτροπής της ώσης ως προς τον κάθετο άξονα και κινητήρα άντωσης RD-33, ειδικά τροποποιημένο για τοποθέτηση στο ρύγχος μπροστά από το πιλοτήριο. Η σχεδίαση του καινούργιου "Yak-XX ή Υακ-201" περιελάμβανε σχεδόν όλα τα χαρακτηριστικά ενός αεροσκάφους τεχνολογίας "stealth".
ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ
ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΗΣ
|
Yakovlev
|
---|---|
ΧΩΡΑ
|
Ρωσία
|
ΤΥΠΟΣ
|
Ελαφρό μαχητικό, πολλαπλού ρόλου, τεχνολογίας stealth, κάθετης / βραχείας απο-προσγείωσης
|
ΠΛΗΡΩΜΑ
|
1, άτομο
|
ΠΡΟΩΘΗΤΙΚΟ ΣΥΣΤΗΜΑ
|
Ένας στροβιλοκινητήρας AL-41F |
Μέγιστη ώση: με μετάκαυση, kgf | 20.000 |
Μέγιστη ώση: χωρίς μετάκαυση, kgf | 12.500 |
Κινητήρα άντωσης | RD-33 |
Μέγιστη ώση, kgf | 5.040 |
ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ
|
|
Μήκος, m
|
18,80
|
Ύψος A/φους, m
|
-
|
Εκπέτασμα πτερύγων, m
|
11,70
|
Επιφάνεια πτέρυγας, m2
|
42,00
|
ΒΑΡΗ
|
|
Μέγιστο βάρος απογείωσης, kg
|
25.800
|
Βάρος κενό, kg | 15.300 |
Κανονικό βάρος απογείωσης, kg | 20.000 |
Βάρος οπλικού φορτίου, kg | 4.000 |
Βάρος μεταφερόμενων καυσίμων εσωτερικά, kg
|
6.500 |
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
|
|
Μέγιστη ταχύτητα, km/h
|
2.100
|
Εμβέλεια, km
|
4.000
|
Επιχειρησιακή οροφή, m
|
-
|
ΟΠΛΙΣΜΟΣ | - |
Παρατήρηση: Τεχνικά χαρακτηριστικά κατ' εκτίμηση