Στροβιλοανεμιστήρας διπλής ροής Kuznetsov NK-8-2U

Στροβιλοανεμιστήρας διπλής ροής Kuznetsov NK-8-2U © Konstantinos Panitsidis
Φωτογραφικό αρχείο Κ. Πανιτσίδη

Σε αριθμούς  Με φακό  Video

Ο στροβιλοανεμιστήρας διπλής ροής NK-8-2U προορίζεται κυρίως για αεροσκάφη τύπου Tu-154A, Tu-154B και Tu-154S. Πρόκειται για έναν τροποποιημένο κινητήρα με αυξημένη ώση 10.500 kgf, που δημιουργήθηκε με βάση το NK-8-2. Η παραγωγή κινητήρων άρχισε το 1972. Συνολικά, παρήχθησαν περισσότερες από 2500 μονάδες.

Ο NK-8-2U είναι ένας κινητήρας διπλής ροής, με στρόβιλο δυο βαθμίδων, σύστημα εξαγωγής θερμών και ψυχρών αερίων, σύστημα εξαγωγής με αναστροφέα ώσης και προωθητικό ακροφύσιο μεταβλητής διατομής.
 

 

NK-8-2U Αριστερή όψη (αεροσκάφος Tu-154B) © Konstantinos Panitsidis

NK-8-2U Αριστερή όψη (αεροσκάφος Tu-154B).

 

 Ο στροβιλοανεμιστήρας διπλής ροής NK-8-2U αποτελείται από:
- οδηγά πτερύγια εισαγωγής
- διβάθμιος στρόβιλος με αξονικό συμπιεστή εννέα σταδίων
- ενδιάμεσος τριβέας
- δακτυλιοειδής θάλαμος καύσης
- διβάθμιος στρόβιλος με τριπλό άξονα
- σύστημα αναστροφής ώσης
- ακροφύσιο εξαγωγής
- μονάδες που παρέχουν και διατηρούν τη λειτουργία συστημάτων κινητήρων αεροσκαφών.
 

 

NK-8-2U Δεξιά όψη (αεροσκάφος Tu-154B) © Konstantinos Panitsidis

NK-8-2U Δεξιά όψη (αεροσκάφος Tu-154B).

 

 


Τεχνικά χαρακτηριστικά

ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΗΣ OKB-276 N.D. Kuznetsov
ΧΩΡΑ Ρωσία
ΤΥΠΟΣ
Στροβιλοανεμιστήρας διπλής ροής
Αεροσκάφη φορείς (εναέρια μέσα)
Tu-134A (B και S)
Καύσιμο  T-1, TS-1, T-7
Έλαιο MK-8, MK-8P με συνθετικό λάδι VNII-IP-50-1-4F
Μεγίστη ώση, κατάσταση απογείωσης (H=0, V=0, ISA) 10.500 kgf
Αρνητική ώθηση στη λειτουργία όχι υψηλότερη από την ονομαστική (H=0, V=0, ISA) 3.600+150 kgf
Επιτάχυνση (χρόνος ανταπόκρισης) 8-10 s
Ειδική κατανάλωση καυσίμου, κατάσταση απογείωσης  0,580 kg/kgf.*h
Μεγίστη ώση, κατάσταση ταξιδιού (H=11.000 m, M=0,8) 2.200 kgf 
Ειδική κατανάλωση καυσίμου, κατάσταση ταξιδιού  0,766 kg/kgf.*h
Συμπιεστής  
- αριθμός βαθμίδων αποτελείται από:  
a) συμπιεστή χαμηλής πίεσης 4
b) συμπιεστή υψηλής πίεσης 6
Λόγος συμπίεσης κινητήρα, κατάσταση απογείωσης  (H=0, V=0, ISA) 10,8
Λόγος παράκαμψης, κατάσταση απογείωσης 1,05
Θάλαμος καύσης δακτυλιοειδής
Θερμοκρασία αερίου στην είσοδο σε τουρμπίνα, κατάσταση απογείωσης 1.156 K
Λόγος ροής αέρα, κατάσταση απογείωσης 228 kg/sec
Συχνότητα περιστροφής συμπιεστή χαμηλής πιέσεως, κατάσταση απογείωσης -
Συχνότητα περιστροφής συμπιεστή υψηλής πιέσεως, κατάσταση απογείωσης  -
Στρόβιλος  
- αριθμός βαθμίδων αποτελείται από:  
a) συμπιεστή χαμηλής πίεσης 1
b) συμπιεστή υψηλής πίεσης 2
Αεριωθούμενο ακροφύσιο Σταθερής γεωμετρίας, με ανάμειξη του αέρα παράκαμψης.
Αναστροφέας ώσης Τύπου πλέγματος
ΕΞΩΤΕΡΙΚΕΣ ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ  
Μήκος με αναστροφέα ώσης και ακροφύσιο 5288 mm
Μήκος με ακροφύσιο εξαγωγής 4762 mm
Μέγιστη διάμετρος κινητήρα 1442 mm
ΒΑΡΗ  
Βάρος κινητήρα 2.350+2% kg (συμπεριλαμβανομένου του αναστροφέα ώσης)
Ξηρό βάρος κινητήρα 2100 kg ±2%
Γενική επισκευή κινητήρα Ορίζεται από δελτία
Ωφέλιμη ζωή κινητήρα 19.000 h
Ζωή αποθηκεύσεως κινητήρα 5 χρόνια

 

 


Φωτογραφίες Στροβιλοανεμιστήρας διπλής ροής NK-8-2U




Video

 NK-8-2U στροβιλοανεμιστήρας διπλής ροής © Redstar.gr