Καλλιτεχνική απεικόνιση © Konstantinos Panitsidis
Τεχνικά χαρακτηριστικά Φωτογραφίες Video
Εργασία στα πλαίσια διπλωματικής εργασίας μαχητικού πέμπτης γενιάς με βάση αεροσκάφος προερχόμενο από το Σχεδιαστικό γραφείο OKB MiG (σ.σ. Πιθανώς πρόκειται για το διαγωνισμό προγράμματος PAKFA).
Από άποψη διαμόρφωσης το “MiG-XX” δεν θυμίζει κανένα προκάτοχο της MiG. Την όλη δομή χαρακτηρίζουν οι καθαρές αεροδυναμικές γραμμές και αρκετά πετυχημένος συνδυασμός ατράκτου και πτέρυγας (σταδιακή ανάμειξη ατράκτου, Intergrated airframe).
Η πτέρυγα έχει γωνία βέλους 42° στο χείλος προσβολής, ενώ στο χείλος εκφυγής -17° (το πίσω τμήμα των ακροπτερυγίων έχει αντίστροφη γωνία 42ο – εξασφαλίζοντας έτσι την μείωση του ίχνους στα ραντάρ και ομαλότερη αποκόλυση της ροής). Ως υπεραντωτικέςεπιφάνειες, διαθέτει Slats σε όλο το μήκος του χείλους προσβολής και πτερύγια καμπυλότητας.
Για να μειωθεί το βάρος του MIG-XX έγινε εκτεταμένη χρήση ενισχυμένων συνθετικών υλικών σε όλη την δομή του αεροσκάφους, που το βάρος τους φθάνει σε ποσοστό 20-40% του κενού βάρους του αεροσκάφους και περίπου 50% στις επιφάνειες.
ο ουραίο πτέρωμα είναι ολοκινούμενο με διαφορικό πηδάλιο ύψος-βάθους και δυο ολοκινούμενα κάθετα σταθερά, μικρών διαστάσεων με μια κλίση προς τα έξω περίπου 28o, με γωνία βέλους +42ο, ενώ στο χείλος εκφυγής αντίστροφη -42ο, με σκοπό την μείωση του ίχνους του αεροσκάφους στα εχθρικά ραντάρ.
Το τρίκυκλο σύστημα προσγείωσης είναι ανασυρόμενο με μονούς κύριους τροχούς και διπλό ριναίο τροχό.
Το σκάφος θα προωθείται από στροβιλοκινητήρες διπλής ροής RD-XX πέμπτης γενιάς της εταιρείας Klimov (αποτελεί εξέλιξη του κινητήρα RD-33). Ο νέος κινητήρας διαθέτει, σε σχέση με τους RD-33, νέο ανεμιστήρα, νέο τμήμα χαμηλής και υψηλής συμπίεσης και νέο σύστημα ψηφιακού ελέγχου λειτουργίας. Όλες αυτές οι αλλαγές αλλά και η εφαρμογή νέων υλικών στην κατασκευή τους, οδήγησαν στη μείωση του βάρους σε σχέση με τους κινητήρες RD-33 της σειράς.
Η μέγιστη ώση του νέου κινητήρα ανέρχεται, με τη χρήση μετακαυστήρα στα 15.000-16.000 κιλά για τον καθένα, ενώ η ξηρή του ώση ανέρχεται περίπου στα 10.000 κιλά. O κινητήρας θα είναι εξοπλισμένος με ακροφύσια μεταβλητής διεύθυνσης (με κίνηση + 30 έως -20 μοίρες ως προς τον κάθετο άξονα).
Η καλύπτρα του αεροσκάφους δεν φέρει κανένα πλαίσιο ενίσχυσης, που συνηθίζεται στα ρωσικά μαχητικά, με πολύ καλή ορατότητα προς τα πίσω.
Ο θάλαμος διακυβέρνησης είναι πλήρως ψηφιακός (e-cockpit), εξοπλισμένος με μεγάλες έγχρωμες οθόνες πολλαπλών λειτουργιών. Ο πιλότος του MiG-XX θα διαθέτει επίσης σκοπευτικό επί κράνους, ενώ στον εξοπλισμό θα περιλαμβάνεται και ένα σύστημα για την καταγραφή της φυσικής κατάστασης του πιλότου.
Ο κύριος ηλεκτρονικός αισθητήρας του MiG-XX είναι το νέο ραντάρ ελέγχου πυρός Ενεργής Διάταξης Ηλεκτρονικής Σάρωσης (AESA) του ινστιτούτου ΝΙΙΡ (Tikhomirov). Η κεραία έχει τη δυνατότητα και μηχανικής κίνησης μέσω υδραυλικού μηχανισμού τόσο στο κάθετο επίπεδο, όσο και στο αζιμούθιο. Το επίπεδο του ραντάρ έχει μια κλίση, με αποτέλεσμα την μείωση της ισχύς εκπομπής κατά στόχων εδάφους, ενώ με αυτό τον τρόπο διατηρεί σε χαμηλό επίπεδο το ηλεκτρομαγνητικό ίχνος (RCS). Η μέγιστη ακτίνα παρακολούθησης εκτιμάται στα 200-250+ km για αεροσκάφη, στα 170 km- για βλήματα τύπου cruise και 90 km για στόχους εδάφους. Μπορεί να παρακολουθεί 10+ στόχους και να εμπλέκεται ταυτόχρονα με 8 από αυτούς.
Τον σταθερό οπλισμό του αεροσκάφους αποτελεί το μονόκαννο πυροβόλο, GSh-301 των 30 mm, που είναι τοποθετημένο στην προέκταση των πτερύγων (LERX) από την δεξιά μεριά. Τα εσωτερικά διαμερίσματα οπλισμού μπορούν να μεταφέρουν 8 βλήματα αέρος-αέρος RVV-AE (τέσσερα βλήματα RVV-AE και τέσσερα βλήματα R-73) Εκτός από εσωτερικές αποθήκες, το MiG-XX μπορεί εύκολα να μεταφέρει τα περισσότερα όπλα του ρωσικού οπλοστασίου, σε 4 συνολικά σημεία εξωτερικής ανάρτησης φορτίου.
ΣΧΕΔΙΟ ΤΡΙΩΝ ΟΨΕΩΝ