MiG-4.12 Υπό εξέλιξη. Καλλιτεχνική απεικόνιση MiG-4.12 © Jozef Gatial

Καλλιτεχνική απεικόνιση MiG-41 © Jozef Gatial


 Τεχνικά χαρακτηριστικά      Φωτογραφίες      Video

 

 

Από τα πρώτα σχέδια που έχουν γίνει γνωστά, το ελαφρύ μαχητικό αεροσκάφος πρώτης γραμμής συνιστά ουσιαστικά ένα MiG-1.44. με έναν κινητήρα και μικρότερες διαστάσεις. Θα είναι εξοπλισμένο με τον ίδιο κινητήρα που θα προωθεί το Ι-21, τον AL-41R ο οποίος θα προσφέρεται σε δύο εκδόσεις. Μια των 15.500 kg και μια των 20.000 kg. μέγιστης ώσης με μετάκαυση (εναλλακτική λύση είναι η τοποθέτηση του R145M-300 με μέγιστη ώση 16.000) και ακροφύσια μεταβλητής κατεύθυνσης ώσης σε συνδυασμό με πτερύγια κάναρντς για αυξημένη ευελιξία.

 

Από τα πρώτα σχέδια που έχουν γίνει γνωστά, το ελαφρύ μαχητικό αεροσκάφος εξελίχθηκε κυρίως για να αντικαταστήσει τα MiG-29, και συνιστά ουσιαστικά ένα MiG-1.44. με έναν κινητήρα και μικρότερες διαστάσεις © Konstantinos Panitsidis
Από τα πρώτα σχέδια που έχουν γίνει γνωστά, το ελαφρύ μαχητικό αεροσκάφος εξελίχθηκε κυρίως για να αντικαταστήσει τα MiG-29, και συνιστά ουσιαστικά ένα MiG-1.44. με έναν κινητήρα και μικρότερες διαστάσεις.

 

Το αεροσκάφος διαθέτει σύστημα ψηφιακού ηλεκτρονικού έλεγχου πτήσης. Λόγω κόστους, η πλειονότητα των συστημάτων που θα το εξοπλίζουν θα είναι πανομοιότυπα με αυτά του Ι-21, όπως αναφέρθηκε και παραπάνω, σύμφωνα με τις δηλώσεις του Ρώσου Αρχηγού της Αεροπορίας. Το εκπέτασμα πτέρυγας είναι 11,90 m. το μήκος 17.90 m και το μέγιστο βάρος απογείωσης 14.000 kg. Δεν είναι γνωστές περισσότερες λεπτομέρειες.

 

Αν και η ΜίG έχασε στον διαγωνισμό για το βαρύ μαχητικό πέμπτης γενιάς, φαίνεται πως επιλέχθηκε για την ανάπτυξη της ελαφράς έκδοσης ενός νέου μαχητικού πέμπτης γενιάς ως πιθανή συνέχεια του προγράμματος LFI/LFS και αντίστοιχου του F-35, στο πλαίσιο του διαγωνισμού ΡΑΚ FA © Konstantinos Panitsidis
Αν και η ΜίG έχασε στον διαγωνισμό για το βαρύ μαχητικό πέμπτης γενιάς, φαίνεται πως επιλέχθηκε για την ανάπτυξη της ελαφράς έκδοσης ενός νέου μαχητικού πέμπτης γενιάς ως πιθανή συνέχεια του προγράμματος LFI/LFS και αντίστοιχου του F-35,
στο πλαίσιο του διαγωνισμού ΡΑΚ FA.

 

Το μαχητικό αυτό ονομάζεται σχέδιο 4.12 και συμφωνά με πληροφορίες, μια τουλάχιστον χώρα, η Ινδία, έχει εκφράσει έντονο ενδιαφέρον για να συμμετάσχει στην εξέλιξη του αεροσκάφους.

 


ΣΧΕΔΙΟ ΤΡΙΩΝ ΟΨΕΩΝ

MiG-4.12 © Konstantinos Panitsidis

 


ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΗΣ
Μικόγιαν/Γκούρεβιτς
ΧΩΡΑ
Ρωσία
ΤΥΠΟΣ
Ελαφρύ μαχητικό, πολλαπλού ρόλου, τεχνολογίας stealth
ΠΛΗΡΩΜΑ
1, άτομο
ΠΡΟΩΘΗΤΙΚΟ ΣΥΣΤΗΜΑ
Ένας στροβιλοκινητήρας διπλής ροής, AL-41F (izd.20)
Μέγιστη ώση, kgf
1x 20.000
ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ
 
Μήκος, m
17.90
Ύψος, m
4,7
Εκπέτασμα πτέρυγας, m
11,90
Επιφάνεια πτέρυγας, m2
-
ΒΑΡΗ
 
Μέγ. Βάρος απογείωσης, kg
22.500
Βάρος κενό, kg
-
Κανονικό βάρος απογείωσης, kg
-
Βάρος οπλικού φορτίου, kg
-
Εσωτερικά μεταφερόμενα καύσιμα, kg
-
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
 
Μέγ. Ταχύτητα, km/h
2.100
Επιχειρησιακή οροφή, m
-
Εμβέλεια, km
4.000
ΟΠΛΙΣΜΟΣ
Πύραυλοι αέρος-αέρος, αέρος-εδάφους, αέρος-επιφάνειας κ.α.