MiG-701P  Υπερηχητικό ειδικών μεταφορών αεροσκάφος

 


 Τεχνικά χαρακτηριστικά      Φωτογραφίες      Video

 

 

Τη δεκαετία του '80 το σχεδιαστικό γραφείο Mikoyan άρχισε να επεξεργάζεται τη σχεδίαση ενός υπερηχητικού μεταφορικού αεροσκάφους με μεγάλο αεροδυναμικό λόγο το όποιο θα μπορούσε να χρησιμοποιηθεί για διηπειρωτικές μεταφορές επιχειρηματιών ή υψηλών προσώπων.

Επρόκειτο για τον τύπο 7.01P. Διαφέροντας από το Tu-144 και το Κονκόρτ, είχε πτέρυγα ελλειψοειδούς σχήματος χωρίς οριζόντιο ουραίο πτέρωμα. Το προωθητικό σύστημα προτάθηκε η εγκατάσταση 2 κινητήρων, με αεραγωγούς σε ψηλή θέση, στο πίσω μέρος της ατράκτου (ίδια σχεδίαση με του βομβαρδιστικού αεροσκάφους Tu-22). 

Η καμπίνα επιβατών τοποθετήθηκε στο μπροστινό τμήμα της ατράκτου, οι δεξαμενές καυσίμου στο κεντρικό τμήμα, ενώ υπάρχουν καύσιμα και στην πτέρυγα και στο ουραίο κατακόρυφο σταθερό. Το μπροστινό τμήμα της ατράκτου θα ήταν σταθερό (και όχι κινητό όπως στα αεροσκάφη τύπου Tu-144 και Κονκόρτ). Υπήρξαν και άλλες δύο εκδόσεις άγνωστης χρήσης.