Τεχνικά χαρακτηριστικά Φωτογραφίες Video
Στις αρχές της δεκαετίας του '70 η Σοβιετική Αεροπορία επεξεργαζόταν διάφορα σχέδια υπέρ-υπερηχητικών αεροσκαφών (Hypersonic) για να χρησιμοποιηθούν σε ρόλο κρούσης. Υπήρχαν δύο σχέδια για τέτοια αεροσκάφη. Η μια έκδοση αφορούσε το αεροσκάφος κρούσης, με μέγιστη ταχύτητα τα 4.200 χλμ./ώρα και με οροφή τα 30.000 μέτρα. Η άλλη έκδοση αφορούσε ένα αεροσκάφος με ταχύτητα μεγαλύτερη των 6.000 χλμ./ώρα και οροφή τα 40.000 μέτρα. σχεδίαση του "230" άρχισε το 1983, ενώ τα πρώτα σχέδια παρουσιάστηκαν σε επιτροπή αξιολόγησης το 1985.
Εκτός από το βασικό σχέδιο υπήρχαν μερικά ακόμη σχέδια με διαφορετικά αεροδυναμικά στοιχεία. Σχεδιαστικά το αεροσκάφος έφερνε μια τριγωνική πτέρυγα και χωρίς το οριζόντιο πτέρωμα, έμοιαζε λίγο με τα Tu-144 και Tu-244. Σε ένα από τα προτεινόμενα σχέδια ήταν εφοδιασμένο με 4 κινητήρες τύπου D-80, με μέγιστο μεταφερόμενο καύσιμο 106.000 κιλά (εσωτερικά). Ενώ το μέγιστο βάρος του αεροσκάφους υπολογιζόταν στα 180.000 κιλά. Η ταχύτητα του θα ήταν μεγαλύτερη των 4.000 χλμ./ώρα.
ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ
Κατασκευαστής
|
Σχ. γραφ. Α.Ν. Tupolev
|
Τύπος
|
Hypersonic κρούσης
|
Mέγιστο βάρος απογείωσης, kg
|
180.000
|
Προωθητικό σύστημα
|
4 στροβιλοκινητήρες τύπου D-80
|
Ταχύτητα ταξιδιού, km/h
|
4.200+
|
Αυτονομία, hour
|
2.3
|
Οροφή, m
|
25.000-27.000 (40.000-50.000)
|
Πλήρωμα, m
|
2
|
Εμβέλεια, m
|
8.000-10.000
|