Spasatel-2  Πτερυγόπλοιο έρευνας και διάσωσης

 


 Τεχνικά χαρακτηριστικά      Φωτογραφίες      Video

 

 

Πτερυγόπλοιο έρευνας και διάσωσης «Spasatel»

Κατασκευάστηκαν δυο πτερυγόπλοια «Lun» του ίδιου τύπου, από τα όποια ένα μέχρι σήμερα παραμένει ενεργό στο Ναυτικό, ενώ το δεύτερο υπέστη μετατροπές, (αφαιρέθηκε ο οπλισμός) και προορίζεται για έρευνα και διάσωση. Το προωθητικό σύστημα αποτελείται από οκτώ κινητήρες τύπου NK-87 (ειδικά σχεδιασμένους για θαλασσινό περιβάλλον) μέγιστης ώσης 13.000 kg έκαστος, τοποθετημένους μπροστά από το πιλοτήριο,  ενώ υπάρχει  δυνατότητα επιλογής των κινητήρων  Rolls Royce (6). 

Το   «Spasatel» έχει ικανότητα  ν' αποθαλασσωθεί (ή προσθαλασσωθεί) με 5 μποφόρ (ύψος κύματος 2,5–3 μέτρα) και να λάβει ύψος πτήσης πάνω από 1 μέτρο, χωρίς περιορισμούς. 

Το «Spasatel» είναι εφοδιασμένο με ένα πανίσχυρο ραντάρ-ναυσιπλοΐας, ραδιοναυτιλιακό εξοπλισμό τελευταίας γενιάς, για αυτόματη πτήση. Μπροστά βρίσκεται το ραντάρ προειδοποίησης σύγκρουσης. Η κατασκευή του «Spasatel» αποτελείται από   κράμα  αλουμινίου-μαγνησίου. 

Η πρώτη πτήση της έκδοσης έρευνας και διάσωσης, προς το παρόν  έχει ανασταλεί. 

 


ΣΧΕΔΙΟ ΤΡΙΩΝ ΟΨΕΩΝ

Spasatel-2  Πτερυγόπλοιο έρευνας και διάσωσης © Konstantinos Panitsidis

 


ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

Μέγιστο βάρος απονήωσης, kg
400.000
Ωφέλιμο φορτίο, kg
137.000
Μήκος, m
73,80
Ύψος, m
19,2
Εκπέτασμα πτέρυγας, m
44,00
Επιφάνεια πτέρυγας, m2
550,00
Ταχύτητα, km/h
500
Κινητήρες, (τύπος)
8 x NK-87 μπροστά
Μέγιστη ώση, kgf
8 x 13.000
Επιχειρησιακή οροφή, m
5 μέχρι 300
Εμβέλεια, km
4.500
Αριθμός επιβατών, άτομα
300 (μέχρι 600 άτομα)
Πλήρωμα, άτομα
9