Be-200ES Be-200ES Πυροσβεστικό αμφίβιο αεροσκάφος. Πρώτη πτήση: 2002 © Konstantinos Panitsidis

Φωτογραφίες από την προσωπική συλλογή του Κωνσταντίνου Πανιτσίδη


 Τεχνικά χαρακτηριστικά      Φωτογραφίες      Video

 

 

Το τελευταίας γενιάς αμφίβιο αεροσκάφος Beriev 200 πραγματοποίησε επίδειξη των δυνατοτήτων του στην Ελλάδα αφού είχε προηγούμενος προσκληθεί στην Γαλλία όπου υποβλήθηκε σε πρόγραμμα αξιολόγησης για να διαπιστωθούν οι ικανότητες του, κυρίως στον τομέα της αεροπυρόσβεσης. 
Οι δοκιμές του αεροσκάφους έγιναν σε δύσβατες ορεινές περιοχές, ενώ εξετάστηκε παράλληλα η ικανότητά του να προσθαλασσώνεται είτε σε μικρές υδάτινες επιφάνειες (λίμνες) είτε στην ανοιχτή θάλασσα, υπό συνθήκες υψηλού κυματισμού.

Tο πολλαπλών ρόλων Be-200 είναι ιδιαίτερα κατάλληλο για αεροπυροσβεστικές επιχειρήσεις σε απομακρυσμένες περιοχές.
Το αεροπυροσβεοτικό Be-200 μπορεί να κατασβέσει πυρκαγιές σε δάση ή βιομηχανικούς χώρους με τη ρίψη νερού ή χημικών επιβραδυντικών που μεταφέρει σε οκτώ δεξαμενές, τοποθετημένες κάτω από το δάπεδο της καμπίνας. Τόσο το νερό όσο και το επιβραδυντικό υγρό μπορεί να ριχθεί σε μια "βολή" καλύπτοντας μια μεγάλη εστία πυρκαγιάς ή σε δύο έως και οκτώ διαδοχικές "βολές" για την κατάσβεση πολλαπλών εστιών ή για τον περιορισμό της εξάπλωσης της πυρκαγιάς.
Στην ευρύχωρη συμπιεζόμενη καμπίνα το αεροσκάφος μπορεί επίσης να μεταφέρει πυροσβεστική ομάδα και τον εξοπλισμό τους στη ζώνη της πυρκαγιάς.

Το Be-200 επιδεικνύει εξαιρετικές επιδόσεις αεροπυρόσβεσης με προσβολή εστιών πυρκαγιών ή με τη δημιουργία προστατευτικών ζωνών, ρίχνοντας  με πολυμορφικές διαδοχικές ρίψεις νερό ή επιβραδυντικό υγρό.

 

ΣΧΗΜΑΤΙΚΗ ΑΠΕΙΚΟΝΙΣΗ

Επιλογές ρίψεων νερού © Konstantinos Panitsidis

Επιλογές ρίψεων νερού.

Επιλογές ρίψεων
Επιφάνεια κάλυψης, τ.μ.
Κάλυψη μήκος x πλάτος, μέτρα
1 ρίψη
1,390
80 x 30
2 ρίψη
2,615
145 x 30
3 ρίψη
3,450
225 x 26
4 ρίψη
4,460
276 x 26
8 ρίψη
5,324
551 x 16

 

ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ ΑΠΟ ΒΑΖΕΙΣ ΞΗΡΑΣ
Για επιχειρήσεις αεροπυρόσβεσης από βάσεις ξηράς, το Be-200 μπορεί να μεταφέρει έως 9 τόνους (2.378 US gal) νερό ή επιβραδυντικό υγρό που μεταγγίζεται στις δεξαμενές με βυτίο, μέσω ενός σημείου πλήρωσης.

ΥΔΡΟΛΗΨΙΑ
To Be-200 μπορεί να παραλάβει έως και 12 τόνους νερού σε 18 δευτερόλεπτα ενώ ανεμοπορεί στην επιφάνεια του νερού. Οι δεξαμενές γεμίζουν μέσω δύο συμμετρικών προεξεχόντων εισαγωγών τοποθετημένων πίσω από το πρόσθιο "σκαλοπάτι" της καρίνας της ατράκτου, όπου σημειώνεται και η μεγαλύτερη πίεση του νερού.

 

Σύστημα Υδροληψίας

Σύστημα Υδροληψίας: Ανασυρόμενος μηχανισμός υδροληψίας

Ανασυρόμενος μηχανισμός υδροληψίας "scoops" θέση αναδίπλωσης © Konstantinos Panitsidis

 

Για την αποφυγή υδροδυναμικών κυμάτων κρούσης στην υδροληψία, οι δεξαμενές διαθέτουν εξαγωγές του αέρα μέσω αγωγών.
Το αεροσκάφος μπορεί επίσης να εξοπλιστεί με βοηθητικές δεξαμενές επιβραδυντικού υγρού, συνολικής χωρητικότητας έως και 1,2 κυβικών μέτρων (317 US gal). Ειδικές αντλίες αναλαμβάνουν να αναμίξουν τα υγρό με το νερό για το σχηματισμό αφρού, προκειμένου να ενισχυθεί η αποτελεσματικότητα της αεροπυροσβεστικής προσπάθειας.

ΤΑΚΤΙΚΗ "ΔΡΟΜΟΛΟΓΙΩΝ"
Ως πραγματικό αμφίβιο, το Be-200 απολαμβάνει πολλά πλεονεκτήματα επιχειρησιακής ευελιξίας συγκριτικά με ένα συμβατικό αεροσκάφος που επιχειρεί μόνο από την ξηρά, με τη δυνατότητα να εκτελεί συνεχείς υδροληψίες και ρίψεις στην αποκαλούμενη τακτική "δρομολογίων". Ένα αμφίβιο με πλήρες φορτίο καυσίμων, απογειώνεται από τη βάση του προς το σημείο υδροληψίας, παίρνει νερό και αμέσως κατευθύνεται προς τον τόπο της πυρκαγιάς. Μετά την ρίψη, το αεροπλάνο επιστρέφει στο σημείο υδροληψίας και επαναλαμβάνει τους κύκλους λήψης και ρίψης νερού συνεχώς.
Το αεροπυροσβεσπκό Be-200 υπερέχει των αντιπάλων του σε ποσότητα νερού στην υδροληψία (12 τόνοι σε 18 δευτερόλεπτα) και τη συνολική ποσότητα ρίψεων με ένα ανεφοδιασμό καυσίμου (έως 240 τόνοι). Το αεροσκάφος μπορεί να πάρει νερό από οποιαδήποτε ανοικτή υδάτινη επιφάνεια με ελάχιστο βάθος 2.6 m (8 ft 6 in) και ελάχιστου μήκους 1.800 m (0.972 nm).

ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΙΑΚΗ ΕΠΙΤΥΧΙΑ
Το 2004, η εταιρεία "SOREM", ο κύριος ανάδοχος έργου του Οργανισμού Πολιτικής Προστασίας στην Ιταλία, μίσθωσε ένα Be-200 από την IRKUT Corporation προκειμένου να καταπολεμήσει δασικές πυρκαγιές στη Σαρδηνία. To Be-200, πετώντας με μικτά ιταλικά και ρωσικά πληρώματα, εκπαιδευμένα και πιστοποιημένα από το Κέντρο Εκπαίδευσης της Beriev, επέδειξε τις αξεπέραστες δυνατότητες του, μαζί με την αξιοπιστία διαθεσιμότητας και την ταχεία δυνατότητα απόκρισης. Συνολικά το Be-200 πραγματοποίησε 255 υδροληψίες από λίμνες και τη Μεσόγειο Θάλασσα, ενώ κάθε πυρκαγιά κατασβέστηκε σε λιγότερο από δύο ώρες με ακριβείς ρίψεις έως και 125 τόνων νερού κατά περίπτωση.
Στη διάρκεια της κοινής άσκησης NATO-Ρωσίας "Kaliningrad-2004" το Be-200ChS προσέβαλε με επιτυχία και έσβησε πυρκαγιά σε πλατφόρμα άντλησης πετρελαίου.

 


ΣΧΕΔΙΟ ΤΡΙΩΝ ΟΨΕΩΝ

Be-200ES © Konstantinos Panitsidis

 


ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΗΣ
OKB Beriev
ΧΩΡΑ
Ρωσία
ΤΥΠΟΣ
Πυροσβεστικό αμφίβιο αεροσκάφος
ΠΛΗΡΩΜΑ
2, άτομα
ΠΡΟΩΘΗΤΙΚΟ ΣΥΣΤΗΜΑ
Δύο στροβιλοκινητήρες διπλής ροής, D-436ΤΡ
Μέγιστη ώση, kgf
2 x 7.500
ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ
 
Μήκος, m
32,05
Ύψος αεροσκάφους, m
8,90
Εκπέτασμα πτερύγων, m
32,78
Επιφάνεια πτέρυγας, m2
117,4
ΒΑΡΗ
 
Μέγιστο βάρος απογείωσης, tn
42,0
- στην έκδοση πυροσβεστικού, tn
43,0
Κενό, kg
28.000
Μέγιστο ωφέλιμο φορτίο, tn
7,5
-στην έκδοση πυροσβεστικού
12
Όγκος δεξαμενών νερού, m3
12
Όγκος δεξαμενών (επιβραδυντικού υγρού), m3
0,8
Ρίψη νερού (με πλήρη καύσιμα), tn
μέχρι 270
Εσωτερικά μεταφερόμενα καύσιμα,kg
12.500
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
 
Μέγιστη ταχύτητα, km/h
700
Οικονομική ταχύτητα, km/h
560-600
Ταχύτητα ταξιδιού, km/h
-
Επιχειρησιακή οροφή, m
8.000
Μέγιστη εμβέλεια με εφεδρικά καύσιμα για 1 ώρα, km
3.150
Διαδρομή απογείωσης με εμπόδιο 10,7 m (ISA, επίπεδο θάλασσας), m:
 
- από ξηρά / από νερό
1350/1000
Διαδρομή προσγείωσης με εμπόδιο 15 m (ISA, επίπεδο θάλασσας), m:
 
- στην ξηρά / στο νερό
1020/1.300
Ταχύτητα κατά τη φάση της υδροληψίας, km/h
150-190
Χρόνος υδροληψίας, sec
18
Ελάχιστη ταχύτητα ρίψης του νερού, km/h
200-250
Πλοϊμότητα, poits
3
Προσθαλάσσωση (ύψος κύματος), m
μέχρι 1,2

 


VIDEO 

Be-200 Αμφίβιο αεροσκάφος πολλαπλού ρόλο.

 


E-books

AMPHIBIOUS AIRCRAFT IN AERIAL FIREFIGHTING. An Illustrated Comparative Study. Beriev Be-200ES Vs Bombardier CL-415 Superscooper (CL-215-6B11). (e-bboks,  Format: PDF)

AMPHIBIOUS AIRCRAFT IN AERIAL FIREFIGHTING. An Illustrated Comparative Study. Beriev Be-200ES Vs Bombardier CL-415 Superscooper (CL-215-6B11).
Be-200 - Multipurpose Amphibious Jet (Sources: Defendory 2004, Pavilion Scorpion) Be-200 - Multipurpose Amphibious Jet (Sources: Defendory 2004, Pavilion Scorpion)
Be-200 Multipurpose Amphibious Aircraft (Sources: Defendory 2006, Pavilion Scorpion) Be-200 Multipurpose Amphibious Aircraft (Sources: Defendory 2006, Pavilion Scorpion)