An-26 P (An-24). Πρώτη πτήση: 1987 © Konstantinos Panitsidis

Φωτογραφίες από την προσωπική συλλογή του Κωνσταντίνου Πανιτσίδη


 Τεχνικά χαρακτηριστικά      Φωτογραφίες      Video

 

 

Δικινητήριο στροβιλοελικοφόρο πυροσβεστικό αεροσκάφος εξελίχθηκε με βάση το An-26. Το πρωτότυπο πέταξε πρώτη φορά το 1987.

 

An-24b Επιβατικό-μεταγωγικό αεροσκάφος © Konstantinos PanitsidisAn-26 Μεταγωγικό πολλαπλού ρόλου-στρατιωτικών μεταφορών © Konstantinos Panitsidis

 

Με ελάχιστες μετατροπές στα δομικά του τμήματα όπως η το τοποθέτηση δυο δεξαμενών νερού (εξωτερικά από πλάγια της ατράκτου, συνολικού βάρους 4000 kg) και το σύστημα έλεγχου ρίψης να ελέγχεται από το πλήρωμα. Οι δεξαμενές νερού διαθέτει έξι (6) συνολικά θυρίδες απελευθέρωσης νερού. Οι θυρίδες μπορούν να ανοιχτούν διαδοχικά ή όλες μαζί ανάλογα με τον τρόπο ρίψης που επιλέγει το πλήρωμα.

An-26P Πυροσβεστικό αεροσκάφος © Konstantinos Panitsidis

Ζώνη ρίψης: Πραγματοποιείται με ταχύτητα περίπου 230-240 km/h από ύψος 50 m το An-26P απελευθερώνει 4000 kg νερού.

Στην έκδοση του πυροσβεστικού το An-26Ρ μπορεί να φιλοξενήσει έναν αριθμό 30 δασοπυροσβεστών σε συνδυασμό με φορτίο που μπορεί να μεταφέρει 10 ειδικά πακέτα των 100 kg - πυροσβεστικού εξοπλισμού. Προβλέφθηκε επίσης η τοποθέτηση ειδικών ατρακτιδίων ASO-2I, με απόθεμα 384 μετεωρολογικών φυσιγγίων PV-26.

Οι δόκιμες έδειξαν – ότι το αεροσκάφος είναι αποτελεσματικό κύριος στον εντοπισμό και την δημιουργία λωρίδων ασφάλειας στο αρχικό στάδιο της πυρκαγιάς.

Συνολικά, πέντε An-26 είχαν μετατραπεί σε επίπεδο An-26P.

Το 1991 όλα τα πυροσβεστικά αεροσκάφη χρησιμοποιήθηκαν στην κατάσβεση πυρκαγιών στην Σιβηρία, κοντά στη πόλη Λένσκ (ήταν και η τελευταία τους χρήση ως πυροσβεστικά αεροσκάφη). Μέτα την κατάρρευση της ΕΣΣΔ τη δεκαετία του '90, όλα τα αεροσκάφη μετατράπηκαν στην αρχική διαμόρφωσης, δηλαδή σε μεταγωγικά.

 


ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΗΣ
Αντονοβ
ΧΩΡΑ
Ρωσία / Ουκρανία
ΤΥΠΟΣ
Επιβατικό-Μεταγωγικό στρατιωτικών μεταφορών
ΠΛΗΡΩΜΑ
3,  άτομα
ΠΡΟΩΘΗΤΙΚΟ ΣΥΣΤΗΜΑ
Δυο ελικοστροβιλοκινητήρες AI-24VT
Βοηθητικός κινητήρας
Eπιπλέον 1 στροβιλοκινητήρας MNPK Soyz (Tumanskyi) RU-19A-300
Μέγιστη ισχύ, h.p
2 x 2.820
- βοηθητικός κινητήρας, kN
1 x 7.85
ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ
 
Μήκος, m
23,80
Ύψος αεροσκάφους, m
8,58
Εκπέτασμα πτέρυγας, m
29,20
Επιφάνεια πτέρυγας, m2
74,98
ΒΑΡΗ
 
Μέγιστη βάρος απογείωσης, kg
23.800
Κανονικό βάρος απογείωσης, kg
-
Βάρος κενό, kg
15.020
Εσωτερικά μεταφερόμενα καύσιμα, kg
2.760
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
 
Μέγιστη ταχύτητα, km/h
-
Μέγιστη ταχύτητα ταξιδιού, km/h
400
Πρακτική Οροφή
7.500
Ακτίνα δράσης, km
430
Ωφέλιμο φορτίο, kg
30 πυροσβέστες με 1.000 kg πυροσβεστικού εξοπλισμού η 4.000 ltr νερού.