Luch Μη Επανδρωμένο Αερόχημα (ΜΕΑ) © Konstantinos Panitsidis

Καλλιτεχνική απεικόνιση "Luch" © Konstantinos Panitsidis


 Τεχνικά χαρακτηριστικά      Φωτογραφίες      Video

 

Στην MAKS-2011 παρουσιάστηκε για πρώτη φορά στο κοινό, το ρωσικό μη επανδρωμένο εναέριο όχημα μέσου βεληνεκούς, το οποίο εξελίχθηκε από την Luch.
Η ανάπτυξη και η χρηματοδότηση του προγράμματος πραγματοποιήθηκε από την  εταιρεία. 
Κατασκευαστήκαν δυο πρωτότυπα  UAV, ένα με ραδιοεξοπλισμο και το δεύτερο με ηλεκτροοπτικό σκοπευτικό σύστημα GOES-630 (optronic systems). Λίγα είναι γνωστά για το σύστημα αυτό το οποίο αναπτύχθηκε από την "URAL OPTICAL & MECHANICAL PLANT". Πιθανόν το σύστημα περιλαμβάνει TV και κάμερα θερμικής απεικόνισης.

 

Luch Μη Επανδρωμένο Αερόχημα (ΜΕΑ) © Konstantinos Panitsidis

Το UAV "Luch"  είναι σχεδιασμένο να φέρει αποστολές αναγνώρισης και αναμετάδοση σε πραγματικό χρόνο σε μια απόσταση 250 km και με την χρήση του αναμεταδότη έως και 350 km. Για να αυξήσουν την αυτονομία του UAV αυξάνουν το εκπέτασμα της πτέρυγας με δυνατότητα της εγκατάστασης προσθετών δεξαμενών καυσίμων, που του δίνει μια αυτονομία τις τάξεις 30 ωρών.

 

Το UAV αναπτύχθηκε με βάση το Sigma-5. Φέρει ένα τετράχρονο βενζινοκινητήρα με έλικα σε ωστική διάταξη τύπου Rotax-914 UL (F) DCDI με υπερσυμπιεστή. 
Το σύστημα προσγείωσης είναι τριών σημείων με ανασυρόμενο ριναίο τροχό.
Για την εύκολη μεταφορά και αποθήκευση του συστήματος, η πτέρυγα του αναδιπλώνεται. Όλη η διαδικασία πραγματοποιείται χειροκίνητα από ένα άτομο σε δυο λεπτά.

 

Luch Μη Επανδρωμένο Αερόχημα (ΜΕΑ) © Konstantinos Panitsidis

Για την εύκολη μεταφορά και αποθήκευση του συστήματος, η πτέρυγα του αναδιπλώνεται. 

Luch Μη Επανδρωμένο Αερόχημα (ΜΕΑ) © Konstantinos Panitsidis

 

Αν και δεν έχει ακόμα προσδιοριστεί από τι θα περιλαμβάνεται το συγκρότημα, εντούτοις όμως μπορούμε να υποθέσουμε ότι θα είναι 4 οχήματα: βυτιοφόρο καυσίμων, τεχνικής συντήρησης, μεταφορέας και όχημα ελέγχου (το οποίο θα αποτελείται πιθανώς από δυο οχήματα).
Το αερόχημα είναι κατασκευασμένο από τεχνολογικά υλικά με ειδικές επιστρώσεις για μείωση του ίχνους. Στην κατασκευή του UAV έχει γίνει εκτεταμένη χρήση ενισχυμένων συνθετικών υλικών σ' όλη την άτρακτο (ανάλογη του Ισραηλινού συστήματος Seareher Mk II). Η ωφέλιμη ζωή του αεροχήματος ανέρχεται στα 20 χρόνια. Το UAV αναπτύχθηκε για αποστολές αναγνώρισης, ηλεκτρονικές αποστολές συλλογή πληροφοριών. Σύμφωνα με τις δηλώσεις των εκπροσώπων της εταιρείας, υπάρχει έκδοση UAV αεροπορικών πληγμάτων και μπορεί να μεταφέρει κατευθυνόμενα όπλα σε εξωτερικούς φορείς οπλισμού ή σε εσωτερική αποθήκη. Το ωφέλιμο φορτίο ανέρχεται σε 180 kg. 
Το αερόχημα μπορεί να αποπροσγειωθεί από πρόχειρους διαδρόμους. Οι δοκιμές βρίσκονται σε εξέλιξη.

 


ΣΧΕΔΙΟ ΤΡΙΩΝ ΟΨΕΩΝ

Luch Μη Επανδρωμένο Αερόχημα (ΜΕΑ) © Konstantinos Panitsidis

 


ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΗΣ
KB "Luch"
ΧΩΡΑ
Ρωσία
ΤΥΠΟΣ
UAV
ΠΡΟΩΘΗΤΙΚΟ ΣΥΣΤΗΜΑ
Rotax - 914 UL
Μέγιστη ισχύ, h.p.
115
ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ
 
Μήκος, m
5,85
Ύψος Α/φους, m
2,4
Εκπέτασμα πτέρυγας, m
8,7
ΒΑΡΗ
 
Μέγ. βάρος απογείωσης, kg
660
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
 
Μέγ. ταχύτητα, km/h
250
Ταχύτητα περιπολίας, km/h
126-160
Βαθμός ανόδου, m/s
5,5
Επιχειρησιακή οροφή, m 7.000
Διαδρομή απογείωσης, m 110
Διαδρομή τροχοδρόμησης, m 110
Αυτονομία, h 18
ΟΠΛΙΣΜΟΣ
Βάρος οπλικού φορτίου-μέχρι 180 kg. Δυνατότητα μεταφοράς μέχρι 2 βλήματα δυο βλήματα «αέρος-εδάφους». Αεροπορικές βόμβες, βόμβες ελεύθερης πτώσης.