Luch Μη επανδρωμένο αερόχημα

Luch Μη επανδρωμένο αερόχημα © Konstantinos Panitsidis
Καλλιτεχνική απεικόνιση Κ. Πανιτσίδη

Σε αριθμούς  Με φακό  Video

Στην MAKS-2011 παρουσιάστηκε για πρώτη φορά στο κοινό, το ρωσικό μη επανδρωμένο εναέριο όχημα μέσου βεληνεκούς, το οποίο εξελίχθηκε από την Luch.

Η ανάπτυξη και η χρηματοδότηση του προγράμματος πραγματοποιήθηκε από την εταιρεία.

Κατασκευαστήκαν δυο πρωτότυπα UAV, ένα με ραδιοεξοπλισμο και το δεύτερο με ηλεκτροοπτικό σκοπευτικό σύστημα GOES-630 (optronic systems). Λίγα είναι γνωστά για το σύστημα αυτό το οποίο αναπτύχθηκε από την "URAL OPTICAL & MECHANICAL PLANT". Πιθανόν το σύστημα περιλαμβάνει TV και κάμερα θερμικής απεικόνισης.
 

 

Luch Μη Επανδρωμένο Αερόχημα © Konstantinos Panitsidis
Το UAV "Luch" είναι σχεδιασμένο να φέρει αποστολές αναγνώρισης και αναμετάδοση σε πραγματικό χρόνο σε μια απόσταση 250 km και με την χρήση του αναμεταδότη έως και 350 km. Για να αυξήσουν την αυτονομία του UAV αυξάνουν το εκπέτασμα της πτέρυγας με δυνατότητα της εγκατάστασης προσθετών δεξαμενών καυσίμων, που του δίνει μια αυτονομία τις τάξεις 30 ωρών. 

 

Το UAV αναπτύχθηκε με βάση το Sigma-5. Φέρει ένα τετράχρονο βενζινοκινητήρα με έλικα σε ωστική διάταξη τύπου Rotax-914UL (F) DCDI με υπερσυμπιεστή.
 
Το σύστημα προσγείωσης είναι τριών σημείων με ανασυρόμενο ριναίο τροχό.
Για την εύκολη μεταφορά και αποθήκευση του συστήματος, η πτέρυγα του αναδιπλώνεται. Όλη η διαδικασία πραγματοποιείται χειροκίνητα από ένα άτομο σε δυο λεπτά.
 


Luch Μη Επανδρωμένο Αερόχημα © Konstantinos Panitsidis
 Για την εύκολη μεταφορά και αποθήκευση του συστήματος, η πτέρυγα του αναδιπλώνεται. 

 

Luch Μη Επανδρωμένο Αερόχημα © Konstantinos Panitsidis

 

Αν και δεν έχει ακόμα προσδιοριστεί από τι θα περιλαμβάνεται το συγκρότημα, εντούτοις όμως μπορούμε να υποθέσουμε ότι θα είναι 4 οχήματα: βυτιοφόρο καυσίμων, τεχνικής συντήρησης, μεταφορέας και όχημα ελέγχου (το οποίο θα αποτελείται πιθανώς από δυο οχήματα).

Το αερόχημα είναι κατασκευασμένο από τεχνολογικά υλικά με ειδικές επιστρώσεις για μείωση του ίχνους. Στην κατασκευή του UAV έχει γίνει εκτεταμένη χρήση ενισχυμένων συνθετικών υλικών σ' όλη την άτρακτο (ανάλογη του Ισραηλινού συστήματος Seareher Mk II). Η ωφέλιμη ζωή του αεροχήματος ανέρχεται στα 20 χρόνια. Το UAV αναπτύχθηκε για αποστολές αναγνώρισης, ηλεκτρονικές αποστολές συλλογή πληροφοριών. Σύμφωνα με τις δηλώσεις των εκπροσώπων της εταιρείας, υπάρχει έκδοση UAV αεροπορικών πληγμάτων και μπορεί να μεταφέρει κατευθυνόμενα όπλα σε εξωτερικούς φορείς οπλισμού ή σε εσωτερική αποθήκη. Το ωφέλιμο φορτίο ανέρχεται σε 180 kg.

Το αερόχημα μπορεί να αποπροσγειωθεί από πρόχειρους διαδρόμους. Οι δοκιμές βρίσκονται σε εξέλιξη.




Σχέδιο τριών όψεων

Luch Μη Επανδρωμένο Αερόχημα © Konstantinos Panitsidis

 

 


Τεχνικά χαρακτηριστικά

ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΗΣ KB "Luch"
ΧΩΡΑ Ρωσία
ΤΥΠΟΣ
MEA
ΠΛΗΡΩΜΑ -
ΠΡΟΩΘΗΤΙΚΟ ΣΥΣΤΗΜΑ Ένας κινητήρας Rotax - 914UL
Μέγιστη ισχύς, h.p 115
ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ  
Μήκος, m 5,85
Ύψος αεροσκάφους, m 2,4
Εκπέτασμα πτέρυγας, m 8,7
Επιφάνεια πτέρυγας, m2 -
ΒΑΡΗ  
Μέγιστο βάρος απογείωσης, kg 660
Κανονικό βάρος απογείωσης, kg -
Βάρος κενό, kg -
Εσωτερικά μεταφερόμενα καύσιμα, kg -
Βάρος οπλικού φορτίου, kg μέχρι 180
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ  
Μέγιστη ταχύτητα, km/h 250
Ταχύτητα περιπολίας, km/h 126 - 160
Επιχειρησιακή οροφή, m 7.000
Βαθμός ανόδου, m/s 5,5
Αυτονομία, h 18
ΟΠΛΙΣΜΟΣ Δυνατότητα μεταφοράς μέχρι 2 βλήματα δυο βλήματα «αέρος-εδάφους». Αεροπορικές βόμβες, βόμβες ελεύθερης πτώσης.