
Στην MAKS-2011 παρουσιάστηκε για πρώτη φορά στο κοινό, το ρωσικό μη επανδρωμένο εναέριο όχημα μέσου βεληνεκούς, το οποίο εξελίχθηκε από την Luch.
Η ανάπτυξη και η χρηματοδότηση του προγράμματος πραγματοποιήθηκε από την εταιρεία.
Κατασκευαστήκαν δυο πρωτότυπα UAV, ένα με ραδιοεξοπλισμο και το δεύτερο με ηλεκτροοπτικό σκοπευτικό σύστημα GOES-630 (optronic systems). Λίγα είναι γνωστά για το σύστημα αυτό το οποίο αναπτύχθηκε από την "URAL OPTICAL & MECHANICAL PLANT". Πιθανόν το σύστημα περιλαμβάνει TV και κάμερα θερμικής απεικόνισης.
![]() |
Το UAV "Luch" είναι σχεδιασμένο να φέρει αποστολές αναγνώρισης και αναμετάδοση σε πραγματικό χρόνο σε μια απόσταση 250 km και με την χρήση του αναμεταδότη έως και 350 km. Για να αυξήσουν την αυτονομία του UAV αυξάνουν το εκπέτασμα της πτέρυγας με δυνατότητα της εγκατάστασης προσθετών δεξαμενών καυσίμων, που του δίνει μια αυτονομία τις τάξεις 30 ωρών. |
Το UAV αναπτύχθηκε με βάση το Sigma-5. Φέρει ένα τετράχρονο βενζινοκινητήρα με έλικα σε ωστική διάταξη τύπου Rotax-914UL (F) DCDI με υπερσυμπιεστή.
Το σύστημα προσγείωσης είναι τριών σημείων με ανασυρόμενο ριναίο τροχό.
Για την εύκολη μεταφορά και αποθήκευση του συστήματος, η πτέρυγα του αναδιπλώνεται. Όλη η διαδικασία πραγματοποιείται χειροκίνητα από ένα άτομο σε δυο λεπτά.
![]() |
Για την εύκολη μεταφορά και αποθήκευση του συστήματος, η πτέρυγα του αναδιπλώνεται. |
![]() |
Αν και δεν έχει ακόμα προσδιοριστεί από τι θα περιλαμβάνεται το συγκρότημα, εντούτοις όμως μπορούμε να υποθέσουμε ότι θα είναι 4 οχήματα: βυτιοφόρο καυσίμων, τεχνικής συντήρησης, μεταφορέας και όχημα ελέγχου (το οποίο θα αποτελείται πιθανώς από δυο οχήματα).
Το αερόχημα είναι κατασκευασμένο από τεχνολογικά υλικά με ειδικές επιστρώσεις για μείωση του ίχνους. Στην κατασκευή του UAV έχει γίνει εκτεταμένη χρήση ενισχυμένων συνθετικών υλικών σ' όλη την άτρακτο (ανάλογη του Ισραηλινού συστήματος Seareher Mk II). Η ωφέλιμη ζωή του αεροχήματος ανέρχεται στα 20 χρόνια. Το UAV αναπτύχθηκε για αποστολές αναγνώρισης, ηλεκτρονικές αποστολές συλλογή πληροφοριών. Σύμφωνα με τις δηλώσεις των εκπροσώπων της εταιρείας, υπάρχει έκδοση UAV αεροπορικών πληγμάτων και μπορεί να μεταφέρει κατευθυνόμενα όπλα σε εξωτερικούς φορείς οπλισμού ή σε εσωτερική αποθήκη. Το ωφέλιμο φορτίο ανέρχεται σε 180 kg.
Το αερόχημα μπορεί να αποπροσγειωθεί από πρόχειρους διαδρόμους. Οι δοκιμές βρίσκονται σε εξέλιξη.
Σχέδιο τριών όψεων
Τεχνικά χαρακτηριστικά
ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΗΣ | KB "Luch" |
ΧΩΡΑ | Ρωσία |
ΤΥΠΟΣ |
MEA
|
ΠΛΗΡΩΜΑ | - |
ΠΡΟΩΘΗΤΙΚΟ ΣΥΣΤΗΜΑ | Ένας κινητήρας Rotax - 914UL |
Μέγιστη ισχύς, h.p | 115 |
ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ | |
Μήκος, m | 5,85 |
Ύψος αεροσκάφους, m | 2,4 |
Εκπέτασμα πτέρυγας, m | 8,7 |
Επιφάνεια πτέρυγας, m2 | - |
ΒΑΡΗ | |
Μέγιστο βάρος απογείωσης, kg | 660 |
Κανονικό βάρος απογείωσης, kg | - |
Βάρος κενό, kg | - |
Εσωτερικά μεταφερόμενα καύσιμα, kg | - |
Βάρος οπλικού φορτίου, kg | μέχρι 180 |
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ | |
Μέγιστη ταχύτητα, km/h | 250 |
Ταχύτητα περιπολίας, km/h | 126 - 160 |
Επιχειρησιακή οροφή, m | 7.000 |
Βαθμός ανόδου, m/s | 5,5 |
Αυτονομία, h | 18 |
ΟΠΛΙΣΜΟΣ | Δυνατότητα μεταφοράς μέχρι 2 βλήματα δυο βλήματα «αέρος-εδάφους». Αεροπορικές βόμβες, βόμβες ελεύθερης πτώσης. |