Φωτογραφίες από την προσωπική συλλογή του Κωνσταντίνου Πανιτσίδη
Τεχνικά χαρακτηριστικά Φωτογραφίες Video
Πρόκειται για ένα δελταπτέρυγο – μονοπλάνο (αεροσκάφος χωρίς ουραίο), μεταλλικής κατασκευής με πτερύγια κανάρτς (canard) και στροβιλοκινητήρα στην ούρα, το όποιο εξελίχθηκε από το σχεδιαστικό γραφείο Tupolev.
Κατά την περίοδο 1976-1989, το εργοστάσιο του Kharkov (σήμερα Ουκρανία) παρέδωσε 152 αεροχήματα στις ένοπλες δυνάμεις της ΕΣΣΔ. Το Tu-141 παρέμενε ενεργό στην υπηρεσία με την Ουκρανική Πολεμική Αεροπορία μέχρι το 2012.
Ο κινητήρας που προωθεί το Τu-141 “Strizh” είναι ένας στροβιλοκινητήρας, τύπου R-9A ή KR-17A στις μετεπειτες εκδόσεις, με μεγίστη ώση 2000 kgf (3100 kgf).
Το μέγιστο βάρος του κινητήρα είναι 623 kg, το μήκος του 2,245 m και η διάμετρος αεραγωγού 725 mm η ειδική κατανάλωση καυσίμου ανέρχεται στα 1,3 kg/kgf*hour.
Εξοπλισμός: Το σκάφος φέρει πανοραμική φωτογραφική μηχανή τύπου PA-4/90 και μια φωτογραφική μηχανή τύπου A-86P. Επίσης είναι εξοπλισμένο με σύστημα όπως αισθητήρες υπερύθρων.
Περιγραφή Tu-141: 1 Σωλήνας Pitot. 2 Εμπρόσθια πτερύγια κανάρτς (canards). 3 Για την μείωση ίχνους του σκάφους, έγινε εκτετάμενη χρήση ενισχυμένων συνθετικών υλικών στο εμπρόσθιο τμήμα ατράκτου. 4 Άτρακτος – κυκλικού σχήματος, με διάμετρο στο κυλινδρικό τμήμα 950 mm. 5 Υποηχητικός αεραγωγός τύπου “S”. Εγκαταστημένος στο άνω τμήμα της ατράκτου. 6 Το προωθητικό σύστημα τύπου KR-17A, είναι εγκαταστημένο υπό γωνία 4,5 μοίρες προς των άξονα του σκάφους. 7 Κάθετο σταθερό μικρόν διαστάσεων, με γωνία βέλους 52 μοίρες. 8 Χώρος αλεξιπτώτου προσγείωσης, επιφάνειας περίπου 900 m2. 9 Χώρος αλεξιπτώτου ανάσχεσης. 10 Φωτογραφικές μηχανές: Φωτογραφική μηχανή τύπου A-86P και πανοραμική φωτογραφική μηχανή τύπου PA-4/90. 11 Σύστημα προσγείωσης: ριναίου σκέλους τύπου “πτέρνας”. 12 Πτέρυγα – σχήμα τριγωνικό, με γωνία βέλους 58 μοίρες και διαθέτει μηχανισμό αναδίπλωσης ακροπτερυγιών. 13 Σύστημα προσγείωσης: κύριου σκέλους τύπου “πτέρνας” (ενεργοποιείται αυτόματα κατά την προσγείωση του). 14 Απορριπτόμενος κινητήρας ενισχύσεως (στερεών καυσίμων). 15 Ακροφύσιο κινητήρα.
Ειδική ρυμουλκούμενη μονάδα SPU-141
ΣΧΕΔΙΟ ΤΡΙΩΝ ΟΨΕΩΝ
ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ
ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΗΣ
|
OKB Tupolev
|
---|---|
ΧΩΡΑ
|
Ρωσία
|
ΤΥΠΟΣ
|
UAV |
ΠΡΟΩΘΗΤΙΚΟ ΣΥΣΤΗΜΑ
|
KR-17A
|
Μέγιστη ώση, kgf
|
3.100
|
ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ
|
|
Μήκος, m
|
14,33
|
Ύψος Α/φους, m
|
2,435 |
Εκπέτασμα πτέρυγας, m
|
3,875 |
Επιφάνεια πτέρυγας, m2
|
10,00
|
ΒΑΡΗ
|
|
Μέγ. βάρος απογείωσης, kg
|
5.370 (6.390)
|
Εσωτερικά μεταφερόμενα καύσιμα, kg
|
2.145
|
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
|
|
Μέγ. ταχύτητα, km/h
|
1.030-1.070 (1.100) |
Ταχύτητα ταξιδίου, km/h
|
-
|
Βαθμός ανόδου, m/s
|
- |
Επιχειρησιακή οροφή, m | 6.000 |
- ύψος πτήσης, m | 50-600 |
Εμβέλεια, km | 905-965 (1.100) |
Αυτονομία, min | 55 |
Χρόνος προετοιμασίας για εκτόξευση, min | 15 |
ΟΠΛΙΣΜΟΣ
|
-
|
ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ Tu-141 "Strizh", αεροπορικό μουσείο του Μονίνο, 2007
Tu-141 "Strizh", Κρατικό μουσείο αεροπορίας Κίεβου, 2008