Tu-141 (VR-2 Strizh) Μη Επανδρωμένο Αερόχημα (ΜΕΑ). Πρώτη πτήση: 1974 © Konstantinos Panitsidis

Φωτογραφίες από την προσωπική συλλογή του Κωνσταντίνου Πανιτσίδη


 Τεχνικά χαρακτηριστικά      Φωτογραφίες      Video

 

 

Πρόκειται για ένα δελταπτέρυγο – μονοπλάνο (αεροσκάφος χωρίς ουραίο), μεταλλικής κατασκευής με πτερύγια κανάρτς (canard) και στροβιλοκινητήρα στην ούρα, το όποιο εξελίχθηκε από το σχεδιαστικό γραφείο Tupolev.

 

Τακτικό-αναγνωριστικό μη επανδρωμένο αερόχημα “141” έκδοση 07 © Konstantinos Panitsidis

 

Κατά την περίοδο 1976-1989, το εργοστάσιο του Kharkov (σήμερα Ουκρανία) παρέδωσε 152 αεροχήματα στις ένοπλες δυνάμεις της ΕΣΣΔ. Το Tu-141 παρέμενε ενεργό στην υπηρεσία με την Ουκρανική Πολεμική Αεροπορία μέχρι το 2012.

Ο κινητήρας που προωθεί το Τu-141 “Strizh” είναι ένας στροβιλοκινητήρας, τύπου R-9A ή KR-17A στις μετεπειτες εκδόσεις, με μεγίστη ώση 2000 kgf (3100 kgf).

 

Τακτικό-αναγνωριστικό μη επανδρωμένο αερόχημα “141” έκδοση 08 © Konstantinos Panitsidis

 

Το μέγιστο βάρος του κινητήρα είναι 623 kg, το μήκος του 2,245 m και η διάμετρος αεραγωγού 725 mm η ειδική κατανάλωση καυσίμου ανέρχεται στα 1,3 kg/kgf*hour.

Εξοπλισμός: Το σκάφος φέρει πανοραμική φωτογραφική μηχανή τύπου PA-4/90 και μια φωτογραφική μηχανή τύπου A-86P. Επίσης είναι εξοπλισμένο με σύστημα όπως αισθητήρες υπερύθρων.

 

Tu-141: Τακτικό-αναγνωριστικό μη επανδρωμένο αερόχημα © Konstantinos Panitsidis

Περιγραφή Tu-141: 1  Σωλήνας Pitot.  2  Εμπρόσθια πτερύγια κανάρτς (canards).  3  Για την μείωση ίχνους του σκάφους, έγινε εκτετάμενη χρήση ενισχυμένων συνθετικών υλικών στο εμπρόσθιο τμήμα ατράκτου.  4  Άτρακτος – κυκλικού σχήματος, με διάμετρο στο κυλινδρικό τμήμα 950 mm.   Υποηχητικός αεραγωγός τύπου “S”. Εγκαταστημένος στο άνω τμήμα της ατράκτου.  Το προωθητικό σύστημα τύπου KR-17A, είναι εγκαταστημένο υπό γωνία 4,5 μοίρες προς των άξονα του σκάφους.  7  Κάθετο σταθερό μικρόν διαστάσεων, με γωνία βέλους 52 μοίρες.  8  Χώρος αλεξιπτώτου προσγείωσης, επιφάνειας περίπου 900 m2.   Χώρος αλεξιπτώτου ανάσχεσης.  10  Φωτογραφικές μηχανές: Φωτογραφική μηχανή τύπου A-86P και πανοραμική φωτογραφική μηχανή τύπου PA-4/90.  11  Σύστημα προσγείωσης: ριναίου σκέλους τύπου “πτέρνας”.  12  Πτέρυγα – σχήμα τριγωνικό, με γωνία βέλους 58 μοίρες και διαθέτει μηχανισμό αναδίπλωσης ακροπτερυγιών13  Σύστημα προσγείωσης: κύριου σκέλους τύπου “πτέρνας” (ενεργοποιείται αυτόματα κατά την προσγείωση του).  14  Απορριπτόμενος κινητήρας ενισχύσεως (στερεών καυσίμων).  15  Ακροφύσιο κινητήρα.

 

 Ειδική ρυμουλκούμενη μονάδα SPU-141© Konstantinos Panitsidis

Ειδική ρυμουλκούμενη μονάδα SPU-141

 


ΣΧΕΔΙΟ ΤΡΙΩΝ ΟΨΕΩΝ

Tu-141: Τακτικό-αναγνωριστικό μη επανδρωμένο αερόχημα © Konstantinos Panitsidis

 


ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ 

ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΗΣ
OKB Tupolev
ΧΩΡΑ
Ρωσία
ΤΥΠΟΣ
UAV
ΠΡΟΩΘΗΤΙΚΟ ΣΥΣΤΗΜΑ
KR-17A
Μέγιστη ώση, kgf
3.100
ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ
 
Μήκος, m
14,33
Ύψος Α/φους, m
2,435
Εκπέτασμα πτέρυγας, m
3,875
Επιφάνεια πτέρυγας, m2
10,00
ΒΑΡΗ
 
Μέγ. βάρος απογείωσης, kg
5.370 (6.390)
Εσωτερικά  μεταφερόμενα καύσιμα, kg
2.145
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
 
Μέγ. ταχύτητα, km/h
1.030-1.070 (1.100)
Ταχύτητα ταξιδίου, km/h
-
Βαθμός ανόδου, m/s
-
Επιχειρησιακή οροφή, m 6.000
- ύψος πτήσης, m 50-600
Εμβέλεια, km 905-965 (1.100)
Αυτονομία, min 55
Χρόνος προετοιμασίας για εκτόξευση, min 15
ΟΠΛΙΣΜΟΣ
-

 


ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ Tu-141 "Strizh", αεροπορικό μουσείο του Μονίνο, 2007



Tu-141 "Strizh", Κρατικό μουσείο αεροπορίας Κίεβου, 2008