Tu-141 (VR-2 Strizh) Μη επανδρωμένο αερόχημα

Tu-141 (VR-2 Strizh) Μη Επανδρωμένο Αερόχημα. Πρώτη πτήση: 1974 © Konstantinos Panitsidis
Φωτογραφικό αρχείο Κ. Πανιτσίδη

Σε αριθμούς  Με φακό  Video

Πρόκειται για ένα δελταπτέρυγο – μονοπλάνο (αεροσκάφος χωρίς ουραίο), μεταλλικής κατασκευής με πτερύγια κανάρτς (canard) και στροβιλοκινητήρα στην ούρα, το όποιο εξελίχθηκε από το σχεδιαστικό γραφείο Tupolev.

 

Τακτικό – αναγνωριστικό μη επανδρωμένο αερόχημα © Konstantinos Panitsidis

 

Κατά την περίοδο 1976-1989, το εργοστάσιο του Kharkov (σήμερα Ουκρανία) παρέδωσε 152 αεροχήματα στις ένοπλες δυνάμεις της ΕΣΣΔ. Το Tu-141 παρέμενε ενεργό στην υπηρεσία με την Ουκρανική Πολεμική Αεροπορία μέχρι το 2012.

Ο κινητήρας που προωθεί το Τu-141 “Strizh” είναι ένας στροβιλοκινητήρας, τύπου R-9A ή KR-17A στις μετέπειτες εκδόσεις, με μεγίστη ώση 2.000 kgf (3.100 kgf).
 


Τακτικό – αναγνωριστικό μη επανδρωμένο αερόχημα, 141 με s/n "08"© Konstantinos Panitsidis


Το μέγιστο βάρος του κινητήρα είναι 623 kg, το μήκος του 2,245 m και η διάμετρος αεραγωγού 725 mm η ειδική κατανάλωση καυσίμου ανέρχεται στα 1,3 kg/kgf*hour.

Εξοπλισμός: Το σκάφος φέρει πανοραμική φωτογραφική μηχανή τύπου PA-4/90 και μια φωτογραφική μηχανή τύπου A-86P. Επίσης είναι εξοπλισμένο με σύστημα όπως αισθητήρες υπερύθρων.


Tu-141 Τακτικό – αναγνωριστικό μη επανδρωμένο αερόχημα © Konstantinos Panitsidis
Περιγραφή Tu-141: 1 Σωλήνας Pitot 2 Εμπρόσθια πτερύγια κανάρτς (canards) 3 Για την μείωση ίχνους του σκάφους, έγινε εκτετάμενη χρήση ενισχυμένων συνθετικών υλικών στο εμπρόσθιο τμήμα ατράκτου Άτρακτος – κυκλικού σχήματος, με διάμετρο στο κυλινδρικό τμήμα 950 mm 5 Υποηχητικός αεραγωγός τύπου “S”. Εγκαταστημένος στο άνω τμήμα της ατράκτου 6 Το προωθητικό σύστημα τύπου KR-17A, είναι εγκαταστημένο υπό γωνία 4,5 μοίρες προς των άξονα του σκάφους 7 Κάθετο σταθερό μικρόν διαστάσεων, με γωνία βέλους 52 μοίρες 8 Χώρος αλεξιπτώτου προσγείωσης, επιφάνειας περίπου 900 m2  9 Χώρος αλεξιπτώτου ανάσχεσης  10 Φωτογραφικές μηχανές: Φωτογραφική μηχανή τύπου A-86P και πανοραμική φωτογραφική μηχανή τύπου PA-4/90 11 Σύστημα προσγείωσης: ριναίου σκέλους τύπου “πτέρνας”  12 Πτέρυγα – σχήμα τριγωνικό, με γωνία βέλους 58 μοίρες και διαθέτει μηχανισμό αναδίπλωσης ακροπτερυγιών 13 Σύστημα προσγείωσης: κύριου σκέλους τύπου “πτέρνας” (ενεργοποιείται αυτόματα κατά την προσγείωση του) 14 Απορριπτόμενος κινητήρας ενισχύσεως (στερεών καυσίμων) 15 Ακροφύσιο κινητήρα.

 

Ειδική ρυμουλκούμενη μονάδα SPU-141 © Konstantinos Panitsidis
Ειδική ρυμουλκούμενη μονάδα SPU-141.

 

 


Σχέδιο τριών όψεων

Tu-141 (VR-2 Strizh) © Konstantinos Panitsidis

 

 


Τεχνικά χαρακτηριστικά

ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΗΣ OKB Tupolev
ΧΩΡΑ Ρωσία
ΤΥΠΟΣ
MEA
ΠΛΗΡΩΜΑ -
ΠΡΟΩΘΗΤΙΚΟ ΣΥΣΤΗΜΑ Ένας στροβιλοκινητήρας KR-17A
Μέγιστη ώση, kgf 1x3.100
ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ  
Μήκος, m 14,33
Ύψος αεροσκάφους, m 2,435
Εκπέτασμα πτέρυγας, m 3,875
Επιφάνεια πτέρυγας, m2 10,00
ΒΑΡΗ  
Μέγιστο βάρος απογείωσης, kg 5.370 (6.390)
Κανονικό βάρος απογείωσης, kg -
Βάρος κενό, kg -
Εσωτερικά μεταφερόμενα καύσιμα, kg 2.145
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ  
Μέγιστη ταχύτητα, km/h 1.030 - 1.070 (1.100)
Ταχύτητα ταξιδιού, km/h -
Βαθμός ανόδου, m/min -
Επιχειρησιακή οροφή, m 6.000
- ύψος πτήσης (αναγνωριστικό), m 50 - 600
Εμβέλεια, km 905 - 965 (1.100)
Ακτίνα δράσης, km -
Αυτονομία, min 55
Χρόνος προετοιμασίας για εκτόξευση, min 15
ΟΠΛΙΣΜΟΣ Δεν διαθέτει (αμυντικό).





Φωτογραφίες Tu-141 "Strizh" (VR-2 "Strizh") ), αεροπορικό μουσείο του Μονίνο, 2007, Ρωσία.



Tu-141 "Strizh" (VR-2 "Strizh"), Κρατικό μουσείο αεροπορίας Κίεβου, Ουκρανία 2008.