Be-12P-200 Αμφίβιο πυροσβεστικό αεροσκάφος

Be-12P-200 Αμφίβιο πυροσβεστικό αεροσκάφος. Πρώτη πτήση: 1992 © Konstantinos Panitsidis
Φωτογραφικό αρχείο Κ. Πανιτσίδη

Σε αριθμούς  Με φακό  Video

Αναπτύχθηκε από το σχεδιαστικό γραφείο του Beriev, και είναι άμεση μετατροπή του αμφίβιου Be-12 Mail και προοριζόταν σαν πλατφόρμα δόκιμης των συστημάτων για το καινούργιο αεροσκάφος Be-200.

Για την υδροληψία του μπορεί να χρησιμοποιεί λίμνες, ποτάμια ενώ η ταχύτητα προσέγγισης του κατά την υδροληψία είναι της τάξης 0.9 - 0.97 από την ταχύτητα απογείωσης . Επίσης η πλήρωση των δεξαμενών πραγματοποιείται και από βυτιοφόρο και ειδικό εξοπλισμό του αεροδρομίου (σε περίπτωση αν το διαθέτει).

Το 1996 το αεροσκάφος πέρασε της δόκιμες και στην συνεχεία για αλλά επόμενα δυο χρόνια χρησιμοποιήθηκε σε πραγματικές αποστολές στην κατάσβεση των πυρκαγιών.

Το φθινόπωρο του 1998 πραγματοποίησε την παρουσίαση του στην Τουρκία επιδεικνύοντας τους της δυνατότητες του Με την υδροληψία του σε παραθαλάσσιο κόλπο της Ανταλιας (πόλη Ανταλια, Τουρκία) και την ρίψη νερού.

Αρχίζοντας από 1993 τα Be-12P και Be-12P-200 χρησιμοποιήθηκαν έντονα στην κατάσβεση των πυρκαγιών της περιφέρεια του Ιρκουτσκ και την υδροληψία του πραγματοποιούταν από την λίμνη Baikal, Ιrkutskogo και Bratskogo από τεχνικές λίμνες, κοντά στην πόλη Gelendzhik και Yalta με την υδροληψία ακόμα και από το κόλπο της Μαύρης Θάλασσας κ.α. περιοχές.

Την περίοδο 1993-1999 πραγματοποιήθηκαν πάνω από 3000 ρίψεις νερού, καταφέρνοντας να σβήσουν περίπου 160 εστίες πυρκαγιών και πάνω από 350 εστίες φωτιάς περιόρισαν.
 


Be-12P-200 © Konstantinos Panitsidis
Το Be-12P-200 μπορεί να αποθηκεύσει από 4,5 μέχρι 6,0 t., στη φάση της υδροληψίας μέσα σε 15-20 sec με μέγιστο όριο των κυμάτων με το οποίο μπορεί να επιχειρήσει είναι 0,8 m. Με πλήρη καύσιμα (δηλ. μόνο με ένα ανεφοδιασμό) το αεροσκάφος μπορεί να πραγματοποιήσει ρίψης - 140.000 kg νερού σε πύρινες εστίες.

 

Το αεροσκάφος έχει εξοπλισμό που του επιτρέπει να επιχειρεί μέρα και νύχτα με δυσμενές καιρικές συνθήκες. Το Be-12P-200 προωθείται από δυο στροβιλοκινητήρες AI-20D και επιτρέπουν να επιχειρούν σε θερμές κλιματικές συνθήκες (με θερμοκρασίες +45ο ).

 

 


Τεχνικά χαρακτηριστικά

ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΗΣ OKB Beriev
ΧΩΡΑ Ρωσία
ΤΥΠΟΣ
Πυροσβεστικό αμφίβιο αεροσκάφος
ΠΛΗΡΩΜΑ 3, άτομα
ΠΡΟΩΘΗΤΙΚΟ ΣΥΣΤΗΜΑ Δύο ελικοστροβιλοκινητήρες AI-20D
Μέγιστη ισχύ, h.p 2x5.180 (2x5.500)
ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ  
Μήκος, m 26,51
Ύψος αεροσκάφους, m 9,1
Εκπέτασμα πτέρυγας, m 29,84
Επιφάνεια πτέρυγας, m2 -
ΒΑΡΗ  
Μέγιστο βάρος απογείωσης, kg 36.000
Κανονικό βάρος απογείωσης, kg -
Βάρος κενό, kg 25.500
Εσωτερικά μεταφερόμενα καύσιμα, kg 9.900
Ωφέλιμο φορτίο, kg 6.000
Όγκος δεξαμενών νερού, m3 6,96
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ  
Μέγιστη ταχύτητα, km/h 660
Οικονομική ταχύτητα, km/h 460
Επιχειρησιακή οροφή, m 8.000
Εμβέλεια, km 3.600
Εμβέλεια με ωφέλιμο φορτίο 5.000 kg, km 1.500
Αυτονομία, hour 8,3
Διαδρομή απογείωσης (με εμπόδιο  Η=10.7 m, MCA, G=36.000 kg, στην ξηρά / στο νερό), m 1.650 / 1.410
Διαδρομή προσγείωσης (από το ύψος Η=15 m, MCA, G=32.000 kg, στην ξηρά /στο νερό), m 1.750 / 1.500
Απαιτούμενο διάδρομο αποπροσγειωσεως, m 1.800
Πλοϊμότητα (ύψος κύματος), m 0,8
ΟΠΛΙΣΜΟΣ Δεν διαθέτει (αμυντικό).

 

 


E-books

Be-12P-200 Aerial firefighting amphibious aircraft (Posters: 90x50 cm), Format: PDF  Beriev, Be-12P-200 Aerial Firefighting Amphibious Aircraft